inzerce

Spector: Násilí ve hrách už je přehnané

15. červen 2012 12:33 / Marek Švrkala / Novinky / Diskuze (11)

Na letošním ročníku videoherní výstavy E3 se objevilo několik titulů, z nichž přímo sálala krev. Vzpomeňme třeba na trailery z akcí God of War: Ascension, Hitman: Absolution nebo Dishonored. Nad přehnaným násilím se pozastavil i Warren Spector, jeden z nejznámějších herních vývojářů, který momentálně připravuje druhý díl hopsačky Epic Mickey.

„Na letošním ročníku E3 se mi nelíbily dvě věcí. Jednou z nich je přehnané násilí. Musíme jej přestat milovat. Nevěřím, že by mělo nějaký efekt. Fetišizujeme si ho a kombinujeme ho s přístupem mladistvých k sexualitě. Prostě mi to nepřijde vhodné a myslím si, že nám to do budoucna může přinést problémy,“ řekl v rozhovoru pro server Games Industry Warren Spector.

Spector ale rozhodně není člověk, který by násilí ve hrách úplně odmítal, vždyť vytvořil třeba sérii Deus Ex, v níž se akční scény také objevují. „Jasně, Deus Ex měl své násilné momenty, ty ale měly speciální záměr – vyvolat ve vás nepříjemný pocit. Nevím, jestli se to povedlo, ale dnes takový přístup ve hrách nevidím. Myslíme jako puberťáci a přitom se nazýváme dospělými. Jsem rád, že mohu pracovat ve společnosti, jako je Disney, kde takto nepracujeme,“ uvedl Spector.

Násilí ale nebylo jedinou věcí, která Warrena Spectora znepokojila. Známý vývojář se dále pozastavil nad neherními prezentacemi na velkých tiskových konferencích. „Odkdy je herní výstava místem, kde se představuje práce se službou Netflix? Když jsou hry na tiskovým konferencích tou nejméně zajímavou částí, máme také problém,“ myslí si Spector, který tak podobně jako my zkritizoval některé tiskové konference. Co si o názorech vývojářské legendy na letošní E3 myslíte vy?

Zdroj: Games Industry

Diskuze

Tvůj komentář

*(ochrana proti SPAMu; odpovězte jedním slovem bey diakritiky)

Při přispívání do diskuzí je třeba respektovat pravidla diskuzí.
V komentářích nedodržujeme HTML značky.

20849887
HerrSpock napsal 18. 6. 2012 v 19.45

Co se týče Lary tak bych to "násilí" přisuzoval právě snaze o přežití což mi k tomu, o čem by měla nová Lara být tak nějak i sedí ale co jsem asi nějak nepochopil, je poslední trailer Dishonored.Tam bych s tím že je to fakt zbytečný asi i souhlasil. Tak nějak jsem si u něj řekl...Zase? Proč...

Nahlásit nevhodný obsah

20814464
Pidalin napsal 18. 6. 2012 v 13.02

Jo má celkem pravdu. Když někoho střelim do nohy a celej se rozprskne tak to je fakt trochu přehnaný. Jsem pro realističnost her, pokud dělam jatka tak tam budou jatka ale pokud někoho trefim uspávací šipkou tak by ty lidi vybuchovat fakt nemuseli. :-)
PS: Tahle Lara vypadá mnohem uvěřitelnějc než to silikonový monstrum s velkou hubou jménem Angelina Jolie. :D :D

Editováno: 18. 06. 2012 v 13.42

Nahlásit nevhodný obsah

20833915
dewarter napsal 16. 6. 2012 v 20.16

Mitsurugi: Tak to rozhodně. A ani to nemám tý hře za zlý, ale jakmile jsem viděl trailery z nového Tomb Raidera, tak jsem si právě na prvního Ramba vzpomněl. A paradoxně jsem si na Ramba (ale na trojku) vzpomněl i při traileru na Crysis 3, a to hlavně kvůli luku, který má high-tech hlavice šípů schopné sundat Hind z několika kilometrů. Heh.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 6. 2012 v 18.54

dewarter: Podobnost tam je, ale taky dneska už jde hodně těžko vymyslet něco co se jinde neobjevilo.

Nahlásit nevhodný obsah

20833915
dewarter napsal 16. 6. 2012 v 18.49

Mitsurugi: To určitě není. Ale v novém Tomb Raiderovi, stejně jak v prvním Rambovi jde o to, že hrdina/ka je štvanou zvěří a musí udělat všechno pro to, aby přežil/a. Což znamená skrývání, kladení pastí, ošetřování si zranění atp. To že je Rambo vnímanej jako styl, kde jeden člověk naběhne s jedním samopalem do kasáren plným nepřátel a vykrosí je mi připadá trochu divný. Když už bych měl tenhle styl připodobnit k nějákému filmu, tak spíš ke Komandos s Arnoštem. A jinak luk byl až ve třetím díle Ramba, pokud si dobře pamatuju a ten se odehrával v Afgánistánu během Operace pouštní bouře.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 6. 2012 v 18.23

dewarter: Takže každá hra v lese, kde se objevují luky je vlastně nějaký klon Ramba? A i kdyby tak pořád je to nejzajímavěji vypadající Tomb Raider, alespoň pro mě.

Editováno: 16. 06. 2012 v 18.23

Nahlásit nevhodný obsah

20845484
hornster2 napsal 16. 6. 2012 v 16.32

Mě se hry s násilím líbily. Podle mě je tohle třeba. Nestojím o hru kde zastřelím 1000 lidí v levelu a jakoby se nechumelilo. Ta smrt musí mít nějakou cenu přece.. A novou Laru si rozhodně zahraju radši než starou.

Editováno: 16. 06. 2012 v 16.34

Nahlásit nevhodný obsah

20833915
dewarter napsal 16. 6. 2012 v 16.24

Mitsurugi: Tak pokud jsi viděl (nebo ještě lépe četl) první díl Ramba, tak by ti to divné být nemělo. První Rambo vůbec nebyl o tom, jak s kudličkou v ruce vyvraždit polovinu planety, ale právě o přežití. A to jsem v novém Tomb Raiderovi teda poznal. A navíc ten luk, že ano.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 16. 6. 2012 v 13.54

red-icius: Rambo. Vážně? Jestli mi nový Tomb Raider něco nepřipoměl tak to byl Rambo a Spliter Cell. Naopak si myslím že pokud to nezdupou tak to může být nejlepší Tomb Raider vůbec. Podle mě to Lara potřebovala :D

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 16. 6. 2012 v 13.49

tak me treba uz vadi to co se odehrava v novym tomb raiderovi :D takovej nesmyslnej rambo krizenej se splinter cellem .. nevim, jestli tohle lara potrebovala ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20846880
la_petite napsal 15. 6. 2012 v 21.49

Letošní E3 stálo za prd. Jsem rád za střevní chřipku, že jsem to nesledoval online. Stějně bych se nudou asi zes,,,.

Nelíbí se mu reklama Netflixu ?? Tak proč proboha mluví o tom, že je Disney tak strašně fajn ??

Jinak krev je nuda. To mě bralo v 15 a God of War mě nebral nikdy.

Nahlásit nevhodný obsah