Unreal není mrtvý, jen musí počkat
"Unreal jsme rozhodně nehodili přes palubu..." V takovém smyslu se vyjádřil pro kolegy z NowGameru designér Alan Willard z Epic Games na aktuálním setkání vývojářů tvořících na Unreal Enginu. "Stále značku Unreal vlastníme a pokud se v týmu shodneme, že má smysl vydat nový díl, tak na něm začneme pracovat," dodal. Současně však podotýká, že studio se nyní maximálně soustředí na Gears of War 3 a jakékoliv seriozní přemýšlení o budoucnosti se musí přesunout až do doby po jeho vydání.
Poslední hrou, která nesla štítek Unreal byl Tournament 3 z roku 2007 a poslední příběhovou akcí zůstává již osm let starý Unreal 2. Prezident Epicu Mike Capps přiznává, že koncentrace jeho týmu na Gears of War v posledních letech neprávem zastínila značku, se kterou se studio kdysi dostalo na výsluní a vydobylo si relativní tvůrčí nezávislost. Bez Unrealu z roku 1998 by totiž nebyl ani proslulý engine, který tvorbu Epicu již léta štědře dotuje a dává jí vydavatelskou svobodu. "Ale i tak jsme pořád relativně malá společnost a musíme přemýšlet ekonomicky," vysvětluje Capps zájem studia na tom, aby prodávalo to, po čem je v konkrétním období největší hlad.
A ten možná bude za rok či dva po GOW3 konečně zcela utišen a přijde čas na to, co bychom mohli označit za franšízovou revizi. Přáli byste si nový příběhový návrat do Na Pali nebo nový multiplayerový turnaj?