blur-byl-jako-kornflaky-se-slaninou
Novinka Blur byl jako kornflaky se slaninou

Blur byl jako kornflaky se slaninou

Ondřej Švára

Ondřej Švára

25. 7. 2011 13:52 4
Reklama

Stalo se naprostým koloritem komerčního světa, že se každý produkt v době svého uvedení na trh povinně vychvaluje ve všech ohledech a jakmile pomine doba důležitá pro jeho prodej, začnou na povrch vyplouvat kritická hodnocení přímo od vlastního výrobce. Stává se to i v herním byznysu, naposledy u akčních závodů Blur, kvůli kterým si nyní veřejně sype popel na hlavu šéfdesignér Gareth Wilson.

Bluru se loni i přes solidní recenze prodalo jen půl milionů kopií a Activision se před půl rokem rozhodl autorské studio Bizarre zavřít. Podle Wilsona, který si našel místo v nezávislém týmu Sumo Digital, neuspěl Blur proto, že "chutnal jako kornflaky se slaninou." Tvůrci podle Wilsona špatně odhadli mix akční části se závody licencovaných aut. Taková kombinace byla pro potenciální kupující zřejmě nestravitelná. "Licencování je dobrá věc, ale musíte ho správně použít. Třeba v Project Gotham Racing fungovalo, sice jsme třeba za Ferrari utratili miliony, ale lidé na to pozitivně reagovali. Jenže reálná auta a kvéry? To nejde dohromady," říká Wilson.

Blur je podle něj typickou hrou, kterou se lidé bojí kupovat. "Snahou každého komerčního studia by přitom měl být opak. Lidé nesmějí mít obavy ze špatné investice, jinak končíte," uzavírá designér.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama