testovani-her-jako-nejoblibenejsi-proces
Novinka Testování her jako nejoblíbenější proces

Testování her jako nejoblíbenější proces

Maggot

Maggot

20. 7. 2011 07:32 5
Reklama

Zatímco bývá pro mnoho vývojářů přímá konfrontace se svým výrobkem tím nejvíce stresujícím a obtížným procesem, Valve jej naopak považuje za ten nejzábavnější a právěm také za nejdůležitější. Jak řekl sám vedoucí testování, Mike Ambinder, hraní čehokoliv, co je v hratelné fázi je téměř posvátný proces, kdy jsou testeři napojeni na všelijaké přístroje, které měří jejich psychické a biologické aktivity, od kterých se vývojáři posléze odrážejí při dalším směrování hry. Krom klasické odezvy od testerů se tedy vychází z dat nasbíraných přístroji, jež měří například reakce očí, rychlost srdce a dokonce i vodivost pokožky. Tento experimentální proces ve Valve běží již nějakou dobu a má sloužit jako komplexní proces vyjádření pocitů ze hry.

"Pokud jde o testování her, přímo se nabízí měření více položek lidské duše. Lidé mají občas potíže s přesným vyjádřením pocitů vztahujících se k rozdílným podnětům, myšlenky a vzpomínky tak mohou narážet samy o sebe," řekl Mike. Dále potvrdil, že jakmile studio vyplivne hratelný materiál, testeři okamžitě usedají do křesel a postupně testují prakticky až do vydání hry. Je to přesně to období, kdy vzniká nejvíce šprýmů, které znáte třeba z Portalu. "Je to proces, který si neschováváme až do konečné fáze vývoje, nebo jej nepoužíváme pouze jako kritérium kvality, či nástroj k vyvážení. Jedná se o dominantní faktor, který formuje naše rozhodnutí co vydáme a kdy to vydáme." No řekněte sami, nechtěli byste být jedním z koleček takového stroje?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama