Kdo sepsul Dukea, nedostane nové hry
A ještě jednou Duke Nukem Forever. V souvislosti s naší novinkou o nepříliš lichotivém průměrném hodnocení na Metacritics vás může zajímat následující odhalení. S negativními recenzemi nejsou patrně vůbec spokojeni v PR agentuře The Redner Group, marketingově zaštiťující právě Dukea. Redner prostřednictvím twitteru zveřejnilo zcela šokující sdělení: "Příliš mnoho z nich (novinářů) zašlo v recenzích příliš daleko. Na základě té snůšky si napříště rozmyslíme, kdo bude dostávat novinářské verze her k hodnocení a kdo ne".
Nutno podotknout, že jistá forma blacklistingu mezi PR a herními novináři dlouhodobě existuje, tentokrát se však stalo poprvé, aby reklamní manažeři svoji hrozbu zveřejnili. Okamžitě se proto strhl poprask a dotyčný pracovník Jim Redner svoje vyjádření z twitteru stáhnul. A následně se omluvil. Jednak prý neměl ventilovat nával emocí skrz sdělovací prostředek a jednak prý jednal zcela na vlastní zodpovědnost, vydavatel 2K s prohlášením údajně nemá nic společného. Tweet s hrozbou ofotil server Ars technica.
Negativní hodnocení by se ale nakonec v komerčním zúčtování s Dukem nemusely příliš projevit. Nostalgie u tohoto titulu funguje mocně a analytici stále odhadují, že by se DNF mohlo prodat něco mezi 1,5 až dvěma miliony kusy. Jakým procentem se na prodejích podílejí předplatitelé z roku 1998?