carmack-muj-engine-neni-dokonaly
Novinka Carmack: můj engine není dokonalý

Carmack: můj engine není dokonalý

Ondřej Švára

Ondřej Švára

15. 6. 2011 14:13 3
Reklama

Ještě pár dní se budeme díky zajímavým střípkům informací vracet ke skončené výstavě E3 v Los Angeles. Tentokrát s tím, co prohlásil na adresu své vlastní dlouholeté práce John Carmack z id Softu.

Pro kolegy ze serveru Gamasutra se vyjádřil v tom smyslu, že herní engine id Tech 5, použitý v novince Rage, je sice skvělý kus softwaru, nicméně nevyniká univerzalitou. "Id Tech 5 je v některých oblastech nedostižný, ale má také velké rezervy. V některých hrách, charakteristických pro zcela otevřený svět a obrovskou herní plochu, by byl zcela k neužitku. Například v TES. Skyrim," zmínil Carmack dobrodružství vyvíjené spřátelenou Bethesdou.

Už dlouho je evidentní, že Rage sice nebude vzhledem k motoristické části stísněným koridorem, ale ani sandboxovou akcí a id Soft tak v žádném případě nevyvinul technologii, na kterou by vzhledem k vlastní historii nebyl zvyklý. Společně s Rage pojede na id Tech 5 také zatím nepředstavený Doom 4 a další licencované tituly exkluzivně pouze od Bethesdy.

id Tech 5 byl poprvé veřejnosti představen v roce 2007 na Apple Worldwide Developers Conference jako surové technologické demo. V praxi jej id Soft publiku předvedl na QuakeConu v ten samý rok. Proslýchá se, že další engine id Tech 6 už by měl kombinovat klasickou rastrovou grafiku s prvky revolučního Ray tracingu.

Podívejte se na archívní záznam představení id Techu v roce 2007. Dole pak najdete sadu nových screenshotů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama