trailery-prodavaji-lepe-nez-demoverze
Novinka Trailery prodávají lépe než demoverze

Trailery prodávají lépe než demoverze

Jan Horčík

Jan Horčík

15. 4. 2008 08:27
Reklama

Herní magazín MTV Multiplayer vydal zajímavou zprávu týkající se nejnovějšího výzkumu Skupiny pro návrh výzkum elektronické zábavy (EEDAR), konkrétně autorů Gregory Shorta and Geoffery Zatkina. Podle jejich zprávy totiž mnohem lépe prodávají nové hry trailery a nikoliv demoverze. Dema podle nich mohou být efektivní pro šíření "šuškandy" o hře, ale Zatkin s Shortem zjistili, že nejprodávanější hry pro PS3 a Xbox 360 vyvolaly největší pozdvižení především díky trailerům na Xbox Live Marketplace nebo PSN. Trailery jsou prý efektivnější než vyzkoušení si produktu na vlastní kůži, obzvlášť když naíc beží například v televizi.

Ostatně, můžeme použít paralelu z filmového průmyslu, kde ukázky a trailery bývají často lepší, než nakonec samotné filmy. A bezesporu vás dokáží přinutit si produkt - lístek do kina nebo DVD - nakonec koupit. Autoři studie proto doporučují vývojářům, aby se namísto vydávání demoverzí před dokončením hry raději soustředili na finální úpravy a demo vydali teprve po vypuštění hry na trh. Na druhou stranu je pravda, že některá menší studia nebo vydavatelé si nemohou dovolit zaplatit trailer v televizním reklamním bloku, a tak je pro ně demoverze relativně nejjednodušším a nejlevnějším způsobem propagace jejich hry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama