symfonicky-koncert-herni-hudby-na-games-convention-v-lipsku
Novinka Symfonický koncert herní hudby na Games Convention v Lipsku

Symfonický koncert herní hudby na Games Convention v Lipsku

sleepless.

sleepless.

17. 8. 2005 09:06
Reklama

V koncertním sále Gewandhaus zu Lepzig proběhne dnes již potřetí symfonický koncert herní hudby, který otevře evropskou výstavu počítačových her Games Convention. Skladby interpretuje Prague FILMharmonic Orchestra pod vedením amerického dirigenta Andy Bricka. Mezinárodní produkční tým (Česká republika, Spojené státy americké, Německo) s úspěchem organizoval minulé dva ročníky a sílící zájem posluchačů vytváří z koncertu celoevropskou událost. Pro letošní ročník byly zvoleny následující skladby: 1. Slavnostní fanfára - Games Convention 20052. The Elder Scrolls III: Morrowind - suita3. Brothers in Arms – hlavní téma4. Donkey Kong – arkádová suita5. Chrono Cross - suita6. Arcanum – Passage to Arcanum7. World of WarCraft - suita8. International Karate – symfonická suita9. Dragon Quest - Medley10. Battlefield 2 - suita11. SpellForce 2 - Shadowsong12. Soulcalibur II - Path of Destiny13. Chronicles of Riddick - suita14. The Lord of the Rings - The Valor of Men tématická suita15. Silent Hill 2 - Theme of Laura16. The Great Giana Sisters - suitaO koncertuKoncerty se skladbami herní hudby se staly tradičním společenským a kulturním slavnostním zahájením Games Convention. Koncert přemosťuje klasickou koncertní produkci s moderním herním médiem. Roku 2003 navštívilo koncert dva tisíce zájemců, kteří byli zároveň premiérovým publikem pro první herní koncert v Evropě. Minulý rok byly lístky vyprodány několik týdnů před koncertem a letos posluchači vyprodali pokladnu již v květnu po dvou a půl dnech prodeje lístků. Jako hosté se představí Fredrik Janáček a Zdeněk Bína ze skupiny -123 minut a libanonský bubeník Ronny Barak (spolupracoval na deskách Vanessy Mae a Sarah Brightman), který pracuje s orientálními bicími nástroji. Produkční tým tak navazuje na tradici kvalitních hostujících hráčů a exotických nástrojů, kterou vloni zastupoval japonský pianista Seidži Honda a speciální karibské „kovové bubny“. Letošní koncert obsahuje řadu známých skladatelů, stejně jako populárních her a pokrývá období několika dekád herní historie. The Elder Scrolls: Morrowind (2004) pochází z pera orchestrálního herního skladatele Jeremy Soulea. World of Warcraft napsal také pro orchestr zkušený Jason Hayes. Pro hru Arcanum zkomponoval skladatel Ben Houge skladby pro smyčcový kvartet. Oproti tomu The Great Giana Sisters (1987) od Chrise Huelsbecka nikdy nebyla komponována pro orchestr, ale pouze pro zvukovou paletu vydávanou počítači. V takových případech je nutný přepis notové osnovy do orchestrální partitury. Výsledně návštěvníci koncertu uslyší poprvé v historii herní hudbu, která nikdy nebyla určena pro orchestr (například The Great Giana Sisters, Dragon Quest, Donkey Kong, International Karate).O organizátorechAndy Brick, dirigentwww.andybrick.comandybrick@aol.comAndy Brick začal komponovat a dirigovat herní hudbu v osmdesátých letech a od té doby je ceněným skladatelem, který získal řadu cen (ASCAP Young Film Composer Award, ASCAP Popular Music Award, CINE Golden Eagle Award) a pracoval pro firmy jako Electronic Arts, Sony, Interplay, Broderbund, Saffire, Mattel a Konami. Společně s Thomasem Boeckerem také inicioval vznik projektu Merregnon (samostatná CD trilogie s hudbou od slavných herních skladatelů) a složil hudbu pro filmy společnosti Walt Disney Pictures Lady a tramp II a Malá mořská víla II.„Od prvního koncertu na Games Convention před třemi lety se rozrůstá počet fanoušků herní hudby. Symfonická herní hudba naplňuje koncertní síně po celém světe. Takové události jsou podporou snahy ukázat počítačové hry jako plnohodnotnou zábavu. Jsem rád, že mohu být součástí tak důležitého dění.“Thomas Boecker, výkonný producentwww.merregnon.comthomas@merregnon.comNěmecký producent Thomas Boecker se od roku 1999 zabývá koncepčními změnami v oblasti herní hudby. Stará se o skladbu koncertního programu a organizační záležitosti. Produkoval hudbu pro hry Cold Zero - No Mercy, Knights of the Temple a Stalker - Shadow of Chernobyl. Boecker se zabývá projektem Merregnon a aktivně přispívá do řady profesionálních internetových serverů, které se věnují herní hudbě.„Měli bychom se podívat na to, jak často je herní hudba uváděna v respektovaných médiích jako je The New York Times, BBC, Liberation nebo Die Zeit. Koncerty v Lipsku přitáhly pozornost veřejnosti k celému žánru herní hudby. Gewandhaus je jedním z nejlepších koncertních sálů na světě.“Petr Pýcha, producentwww.musa.czinfo@musa.czFILMharmonic Orchestra je jiz podruhé hlavním účinkujícím večera herní hudby vLipsku. Tento orchestr založený před několika lety pro natáčení titulů z oblasti herní afilmové hudby se skládá z předních hráčů pražských symfonických orchestrů a jižpracoval na několika špičkových herních titulech / Brothers in Arms, Brothers in Arms II, Everquest II, Tom Clancy´s Splinter Cell, Sangokushi X/.Ke zkušenému týmu kolem producenta Petra Pýchy dále patři vynikající anglickýzvukař John Timperley, dirigenti Mario a Adam Klemens, hudebni reziserMilan Puklický a dále zvukaři Jan a Čeněk Kotzmann.O herní hudběSpolečně s rozvíjející se technologií dospěla i hudba v počítačových hrách, která je dnes běžně nahrávána s rozsáhlým orchestrem, podobně jako hudební doprovody pro hollywoodské filmy. Ke zlomu, kdy počítače přestaly „pípat“ a začaly „hrát“ došlo na začátku devadesátých let s uvedením zvukových karet SoundBlaster a později s možnostmi systému Windows. Narozdíl od osmdesátých let, kdy skládání herní hudby zahrnovalo programování, je dnes herní hudba nahrávána jako audio stopa a používána přímo ve hře ve vztahu k událostem na obrazovce. První slavný orchestrální nahrávka zazněla ve hře Outcast roku 1998. Skladatel Lennie Moore pracoval s Moskevským filharmonickým orchestrem; dnes se pracuje již i ve velkých hollywoodských nahrávacích studiích, dokonce v pražském Rudolfinu. Náklady na produkci jdou do miliónů dolarů a počet prodaných samostatných CD s hudbou překračuje desítky tisíc nosičů (Myst III: Exile, skladatel: Jack Wall, prodejnost 85 000 kusů). Hudba může ve hře znít v různých formátech známých z filmového odvětví (Dolby Digital 5.1, certifikát THX, speciální technologie prostorového zvuku EAX, DTS). Ne nadarmo se hudbě říká „třetí nejdůležitější herní zážitek.“ Filmoví skladatelé často hry berou jako nové pole působnosti (Harry Gregson Williams), mimojiné i proto, že délka hry je podstatně delší než filmová a dává jim mnohem více prostoru pro vyjádření.O GewandhausuTradice koncertů se v Gewandhausu datuje již od roku 1781 (kapelníkem zde byl počátkem devatenáctého století Felix Mendelssohn-Bartholdy), ale současná budova byla postavena roku 1981. Předchozí Gewandhaus byl zničen roku 1944. Legendární koncertní síň poskytuje téměř dva tisíce míst k sezení. Každý rok navštíví Gewandhaus půl miliónu posluchačů. Motto síně je RES SEVERA VERUM GAUDIUM, tedy V pořádné práci je skutečné potěšení.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama