studie-potvrdila-ucinnost-in-game-reklamy
Novinka Studie potvrdila účinnost in-game reklamy

Studie potvrdila účinnost in-game reklamy

sleepless.

sleepless.

6. 12. 2005 09:28
Reklama

Studii, kterou společnými silami (a penězi) provedly společnosti Activision a Nielsen Entertainment, údajně poukázala na překvapivě vysokou míru efektivity vhodné reklamy přímo ve hrách. Tisková zpráva popisující průběh a výsledek studie je plná neustále se opakujících výrazů, ale v zásadě z ní vyplývá, že vhodná reklama ve hře je hráči nejenom přijímána velmi kladně, ale hlavně má velmi pozitivní efekt na to, jakým způsobem a v jaké míře pak hráč vnímá ve hře propagovanou značku.

Studie kromě jiného vyvrátila obecně hodně rozšířený názor, že reklamy ve hrách pouze vyrušují a kazí zážitek. V případě že je in-game reklama relevantní vzhledem k obsahu hry, tak může naopak zážitek z hraní vylepšit - údajně. Studie se zúčastnilo 1350 aktivních hráčů mužského pohlaví ve věku 13 až 44 let, kteří byli náhodně rozděleni do devíti testovacích a kontrolních skupin. Hráči ve čtyřech skupinách hráli tituly MTX Motortrax, Tony Hawk's Underground 2, Need For Speed Underground 2 a NHL 2K6, které obsahovaly in-game reklamy.

Hráči ve dvou dalších skupinách pak hráli stejné tituly, ovšem bez jakýchkoli skutečných reklam. Hráči ve zbývajících dvou skupinách pak nehráli nic, ale byli vystaveni účinkům tradičních reklamních spotů v televizi. Hlavním cílem celé této studio bylo demonstrovat schopnost her vyvolávat u hráčů vystavených reklamám zájem a náklonnost k propagované značce, což se viditelně povedlo. Pokud se výsledků studie chytí vydavatelské a reklamní společnosti, lze v dalších měsících a letech očekávat masivní invazi reklam do her, která nyní probíhá poněkud plíživým způsobem.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama