sony-a-nintendo-objevuji-vychodni-asii
Novinka Sony a Nintendo objevují východní Asii

Sony a Nintendo objevují východní Asii

sleepless.

sleepless.

8. 7. 2008 08:39
Reklama

Když zabrousíme do videoherního teritoria, patří do oblasti takzvaného třetího světa nejenom Blízký východ a Afrika, ale i Dálný východ. Když se v souvislosti s hrami hovoří o Asii, je tím většinou myšleno Japonsko a skutečnost je taková, že ostatní země regionu, jmenovitě Jižní Korea, Čína, Vietnam, Tchaj-wan a další výrazně pokulhávají. Jistě, PC hraní je i v těchto zemích poměrně hojně rozšířené a onlineovek zde vzniká více než je trh schopen pojmout. Konzole a handheldy jsou zde však rozšířené minimálně a to samé můžeme říct o vývoji konzolových a handheldových her. Opět tím není myšlen outsourcing, čili výroba komponentů pro západní hry, ale vývoj her v celé své kráse od nápadu, přes předproukci, produkci a vydání. Důvody tohoto stavu jsou zřejmé, Sony, Microsoft a Nintendo na země jako Čína, Thajsko, Tchaj-wan a Jižní Korea kvůli velké míře pirátství kašlou, ať už hovoříme o oficiálním zastoupení nebo podpoře místních vývojářů. Ale začíná se blýskat na lepší časy.

Jak uvádí zpráv na Forbes.com, rozjíždí Nintendo program podpory vývojářů v Jižní Koreji, z čehož by mělo do konce roku vzejít zhruba 20 nových her. Sluší se dodat, že prozatím se v J. Koreji prodalo „pouze“ 1.4 milionů kusů handheldu DS a 2.6 milionů DS her. Na zemi, jejíž mladá a dospělá populace je hraním her tak posedlá je tohle číslo strašně malé. Nintendo rovněž ještě v průběhu července uvede handheld DS v lokalizované podobě oficiálně na tchaj-wanský trh a před koncem roku pak i na trh čínský. Program podpory lokálních vývojářů na sebe určitě nenechá dlouho čekat.

Naproti tomu Sony už třeba v Jižní Koreji nějaký ten rok operuje, dokonce už zde funguje služba pro online distribuci videa přes PS3. Svoji přítomnost však hodlá Sony ještě podtrhnout podporou vývojářů. A to samé už Sony realizuje i na Tchaj-wanu, kde se v září rozběhne program jakéhosi školení místních vývojářů na platformu PS3.

A co to vlastně znamená pro nás? Z krátkodobého hlediska nic moc, protože většina produkce z Číny, Jižní Koreje a Tchaj-wanu bude určena výhradně pro domácí trh. Postupem doby by se však i tyto trhy mohly z herního hlediska globalizovat a místní hry by tak mohly nalézt cestu do světa a prezentovat západním hráčům odlišné myšlenky a témata, společenské zvyklosti, tak jak se to kdysi podařilo hrám z Japonska

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama