satchell-odmita-soumrak-indie-her-na-xbla
Novinka Satchell odmítá soumrak indie her na XBLA

Satchell odmítá soumrak indie her na XBLA

sleepless.

sleepless.

18. 4. 2008 12:59
Reklama

Když se tvůrci z týmu Metanet rozpovídali koncem března o problémech služby Xbox Live Arcade, kde jim předtím vyšla vynikající arkáda N+, vyvolali tím menší názorovou vichřici. Terčem jejich kritiky nebyl ani tak poměrně zdlouhavý a do jisté míry i byrokratický proces vedoucí na konec k vydání hry, ale spíše aktuální situace okolo výběru vhodných her. Zkrátka jim připadá, že už XBLA není místem určeným zejména pro hry od nezávislých vývojářů, jak tomu mělo být, ale platformou, kde tzv. menší hry vydávají velké vydavatelské společnosti. Dalším kamenem úrazu je dle lidí z Metanet špatná a nekoncepční metodika výběru her, kvůli níž je XBLA zahlcena hrami několika žánrů, které se jedna od druhé liší pouze názvem a mírou nekvality a hry kvalitní se v tomhle nepořádku samozřejmě ztrácí, zapadají. Rétorika tvůrců N+ je samozřejmě mnohem obsáhlejší a proto doporučujeme přečíst celý rozhovor na Gamasutře i reakce na něj na Metanet blogu. No a hned poté bystě měli nalistovat rozhovor s Chrisem Satchellem z Microsoftu na Eurogameru, který si rozhodně nemyslí, že v současnosti docházelo k utlumování podpory vydávání indie her na XBLA.

Podle Satchella je hlavním esem v rukávu MS XNA Game Studios, čili vývojářský nástroj určený pro amatéry, jehož prostřednictvím je možné vytvářet hry, které se budou v následujících měsících objevovat na XBLA vedle her od profesionálních týmů. "Zájem je stále obrovský (ze strany nezávislých týmů), ale za normálních okolností převyšuje naše vydavatelské možnosti,“ čímž se snažil Satchell naznačit, že Microsoft oslovují vývojáři s velkým množstvích her a je nemožné je všechny přijmout, protože místa je málo. Přeci jenom každý týden vychází 2, maximálně 3 XBLA hry. Tím nebyla samozřejmě zodpovězena zásadní otázka. Opravdu si odpovědní lidé v MS vybírají namísto her od indie vývojářů raději tituly spadající do přesně definovatelných škatulek, které jako Baťa cvičky sekají střední a větší vydavatelské společností?

To je těžké říci, třeba snížení finančního podílu pro tvůrce z prodeje XBLA her zhruba na polovinu tomu nasvědčuje a je z toho víceméně zřejmé, že záleží MS spíše na podpoře projektů od amatérských vývojářů, než na hrách od sice nezávislých, ale jinak profesionálních týmů. Satchell to nenápadně podpořil hláškou: „No a když si vezmete tu komunitu a to co teď děláme ohledně distribuce XNA Games Studia, tak je zřejmé, že nikdo jiný takové kombo (amatérské hry, rádoby indie hry) nemá. Nikdo jiný nemá v rámci své služby zastoupen takový podíl inovace jako máme my.“

Satchell je zkrátka mistr uhýbavých odpovědí, byť je třeba říci, že na přímou kritiku týmu Metanet by se dalo skutečně odpovědět pouze přesnými čísly, která jsou logicky tajná. Nezbývá v této chvíli nic jiného než Satchellově optimismu, jež vyjádřil v této větě: „Opravdu máme pro tento druh obsah ty správné nástroje a distribuční mechanismy, takže zcela bez výhrad věřím všem částem celého systému a budu se i nadále snažit, abychom je (indie vývojáře) správným způsobem podporovali,“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama