rozpacity-start-xboxu-360-v-japonsku
Novinka Rozpačitý start Xboxu 360 v Japonsku

Rozpačitý start Xboxu 360 v Japonsku

sleepless.

sleepless.

13. 12. 2005 09:30
Reklama

V sobotu 10. prosince zahájila společnost Microsoft prodej konzole Xbox 360 v Japonsku, kde se chce se svojí novou mašinkou skutečně prosadit a ne pouze paběrkovat za Sony a Nintendem. Přání je ovšem jedna a věc a skutečnost druhá.Zatímco v severní Americe a Evropě byla první várka konzolí Xbox 360 dokonale rozebrána, tak během prvních dvou dnů od zahájení prodeje v Japonsku se podle údajů společnosti Enterbrain prodalo pouze 62.135 kusů konzole Xbox 360, přičemž k dispozici jich pro japonský launch bylo 159.000 kusů.

Převedeno na procenta to znamená, že se na druhém nejvýznamnějším světovém trhu s hrami podařilo za dva dny prodat pouze 39% první dodávky. To není zrovna moc dobrý start. Dokonce i původní konzole Xbox se za první tři dny po launchi (22. února 2002) prodalo víc, konkrétně to bylo 123.000 kusů. Jde samozřejmě o pouhý začátek a rozhodující budou následující týdny a měsíce, které zbývají do okamžiku, kdy se na trhu objeví PlayStation 3. Pokud bude aktuálně mizerný začátek následovat i mizerný průběh, tak společnost Microsoft v Japonsku promrhá náskok, který má před Sony a bude se i nadále na japonském trhu krčit v pozadí.

Pro důvody, které ke slaboučkému startu Xboxu 360 v Japonsku vedly, není třeba chodit nikam daleko. Zpětně podporováno je něco málo přes 10 Xbox titulů, ale ještě horší je doslova směšný line-up sestávající ze 7 titulů. Navíc mezi nimi není ani jedno RPG a už vůbec ne slíbené bojovka Dead or Alive 4, jejíž vydání tak nějak pořád visí ve vzduchu. Jediným větším lákadlem pro japonské hráče mohl být a také byl závodní titul Ridge Racer 6. Je sice pravda, že u každého Xboxu 360 byla přibalena i možnost účasti v betatestu Xbox 360 verze MMORPG Final Fantasy XI, ale na to se mnoho hráčů nechytlo. Ostatně ani nemají důvod. Xbox 360 verze bude v podstatě identická s verzí pro PC a PS2.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama