proc-delaji-nadani-lide-spatne-hry
Novinka Proč dělají nadaní lidé špatné hry?

Proč dělají nadaní lidé špatné hry?

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

11. 4. 2008 15:23 2
Reklama

Na serveru Gamasutra se objevil přetisk zajímavé úvahy Brandona Sheffielda z časopisu Game Developer. Jak už napovídá název článku, potažmo naší novinky, Sheffield hledá důvod, proč lidé, za nimiž stojí kvalitní vývojářský tým, mohou dělat tak špatné hry. Jako první příklad uvádí oblíbené téma her s filmovou licencí: „Je skvělé bavit se s někým, kdo pracuje na filmové hře, je plný skutečné nadšení a chystá opravdu dobré nápady a slyším sliby, že tentokrát bude hra stát za to. Jenže titul vyjde spolu s premiérou filmu a po méně než jednom roce vývoje skonči kvůli nekvalitnímu pojetí v propadlišti dějin.“ Nejhorší na tom celém podle Sheffielda je, že si to nikdo neumí vysvětlit. Jedním z důvodů jsou samotní držitelé licence, kteří si například vynutí, že hlavní hrdina nesmí nikdy zemřít, že vývojáři nemohou použít do hry tu a tu postavu z toho důvodu, aby něco zbylo do pokračování. Nakonec se to všechno uhladí tím, že projekt nebyl v už tak dost krátké době vývoje dobře veden a je vymalováno.

Sheffield se pak zaobírá další dvojicí věcí, které vývoj ovlivňují – peníze a snaha o dosažení realizace na první pohled skvělé, ale vpravdě utopické myšlenky. Sheffield ale bez ohledu na to, co se v herní branži děje, dává recept, jak alespoň trochu vyváznout ze zaběhnutých norem a přijít s něčím novým. Všude kolem nás jsou totiž lidé s dobrými nápady, realizovatelnými a v mnoha případech i revolučními. Je tedy důležité jít a postarat se o to, aby se právě vaše myšlenka do nějaké té hry dostala. Problémem je jen to, zda lidé nejsou příliš líní.

Celý článek v originále naleznete na stránkách Gamasutry, za nás tuto úvahu doporučujeme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama