microsoft-vedel-o-skrabani-disku-v-x360
Novinka Microsoft věděl o "škrábání disků" v X360

Microsoft věděl o "škrábání disků" v X360

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

16. 12. 2008 11:33 41
Reklama

Jedním z největších problémů konzole Xbox 360 je takzvaný Red Ring of Death, neboli varovné červené blikání na předním panelu, které signalizuje chybu na základní desce. Ovšem záležitost, která nedostala tolik mediální pozornosti je neméně závažnější. Pokud totiž máte disk v mechanice a během hraní pohnete s konzolí, je velice pravděpodobné, že se vám disk poškrábe. Podle všech informací se ale tomuto problému dalo předejít, protože Microsoft o něm věděl už když Xbox 360 uváděl na trh v roce 2005. Informuje o tom server Game Culture, který objevil záznam soudního přelíčení u soudu v americkém Seattlu, v němž se zákazníci domáhají precedentu, jež by mohl být aplikován do budoucna pro všechny poškozené majitele, jimž X360 poškrábal disky. Konkrétní informace podal přímo vývojář, který se podílel na vývoji mechaniky pro X360 - Hiroo Umeno, který ve svém svědectví uvedl, že se na problém přišlo v září nebo říjnu 05, kdy si poprvé vývojáři všimli, že disky se v mechanice hýbají. V ten moment si také uvědomili, že to je ten důvod, který způsobuje poškrábání disků. Dokonce byla navržená tři možná řešení.

První bylo zamítnuto okamžitě, protože spočívalo ve zvýšení magnetické síly nosiče disku a to by zase způsobovalo problémy s otevíráním mechaniky. Druhé zase zahrnovalo snížení rychlosti otáčení mechaniky na osminásobnou rychlost, místo dosavadních šestnácti. To bylo zase zavrženo v důsledku nepřijatelného navýšení nahrávacích časů. Posledním a nejpravděpodobnějším řešením se zdála instalace bezpečnostních zádražek, které se běžně používají v optických mechanikách, ale tento způsob řešení byl škrtnut poté, co se vývojáři dozvěděli o finančních nárocích. Museli by totiž investovat astronomických padesát centů navíc do výroby jedné konzole. Podlé oné zprávy se do třicátého dubna 2008 ozvalo přibližně 55.000 majitelů poškrábaných her. Microsoft rovněž rozjel opravovací službu, která ovšem zahrnuje pouze hry od Microsoftu a stojí zájemce dvacet dolarů (a taky je dostupná pouze v USA). To se opravdu nevyplatilo raději investovat padesát centíků do výroby, než potom řešit takové problémy?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama