Konečně přesnější info o prodejnosti her v EU?
Společnost GfK International, jejíž doménou je průzkum trhu, sběr informací a sestavování prodejních žebříčků (velmi zjednodušeně řečeno), navýšila svůj vlastnický podíl britské firmy ChartTrack z 9 na 55% a stala se tedy jejím majoritním vlastníkem. Reflektuje to rovněž změna názvu na GfK ChartTrack Limited.
Tak a teď bychom si měli říct, co to pro nás znamená. Jak jistě řada z vás ví, ChartTrack je společnost sestavující žebříčky prodejnosti her a hardwaru pro Velkou Británii. GfK Int. Dělala to samé pro vybrané evropské země typu Španělsko, Francie, Německo a další. No, a když je teď ze dvou společností jedna, logicky se dá předpokládat, že dojde ke sjednocení činnosti a nám se tak budou na stůl dostávat kompletnější a přesnější informace o prodejích her a hardwaru na většině evropského kontinentu, alespoň na těch největších a nejdůležitějších trzích. Evropa tak konečně vystoupí z černé informační díry, kde vězí vůči Japonsku a USA. Z obou těchto území, zejména však z Japonska, jsou přesné informace o prodejnosti her a konzolí k dispozici každý týden.