Jak se (ne)vydělává na hrách
Na letošní Game Developers Conference se přednášelo o všem možném - grafice, zvuku, designu, ale také byznysu. Jedné takové přednášky se ujal Bill Swartz z konzolové vývojářské společnosti Mastiff Games a na názorném příkladu ukázal, jak složité je vydělat na vydávání her. V prvé řadě zdůraznil, že herní průmysl je tzv. "hit-driven", což neznamená nic jiného, že hra může být buďto bomba, anebo propadák - nic mezi tím. A když už se taková hra objeví, je to skutečně výjimka. Propadák znamená v konzolové oblasti prodej méně než 40 000 kusů, opak začíná u 300 000 prodaných krabic. Finančně úspěšná však bývá pouze jedna z pěti vydaných her! Na ní pak může vydavatel "trhnout" až sedm dolarů za jeden prodaný kousek. V tomhle článku, který aktuálně vyšel v internetovém herním magazínu 1UP se pak můžete podívat, jak se vlastně všechny ty peníze na vývoj a marketing dělí a co z toho pak vydavatel má. Když se mu tedy daří a neskončí v červených číslech. Jak je vidět, ono ani to vydávaní her není žádná procházka růžovým sadem! Zdroj: Slashdot, 1UP