ea-se-upsala-physx-tezi-z-toho-pc-mirror-s-edge
Novinka EA se upsala PhysX, těží z toho PC Mirror‘s Edge

EA se upsala PhysX, těží z toho PC Mirror‘s Edge

sleepless.

sleepless.

9. 12. 2008 10:41
Reklama

Electronic Arts  a 2k Games jsou další dvě společnosti, které se dohodly s Nvidií a upsaly svá interní vývojářská studia k tomu, že budou ve svých titulech používat fyziku PhysX namísto třeba Havoku. Dohoda to však není exkluzivní a navíc funguje primárně na korporátní úrovni. Pokud tedy kterékoli z interních studií 2K Games či EA nebude chtít PhysX z jakéhokoli důvodu používat a vedení společnosti to posvětí, tak s tím nebude problém. Těžko se však dá předpokládat, že k podobným případům „rebelství“ bude docházet často. Dohoda s Nvidií ohledně PhysX zajistí EA i 2K Games zcela určitě velmi výhodné ekonomické podmínky při použití této technologie, než kdyby došlo na použití už zmíněného Havoku.

Potvrzuje to ostatně i PR manager Nvidie Bryan Del Rizzo, podle něhož jsou vývojářská studia k použití PhysX motivována z finančních i technických důvodů. „Bylo by samozřejmě logické, aby používali PhysX, ale když by některé ze studií chtělo použít Havok, tak už je na EA, jestli to posvětí. S ohledem na rozsah dohody se však domnívám, že by vedení EA pravděpodobně doporučilo použití PhysX," vysvětluje Del Rizzo

Co to však konkrétně znamená pro hráče. Ti co mají grafické karty Nvidia řady 8 a výše budou ve hrách od EA a 2K Games těžit z podpory PhysX přímo v GPU, což má na starosti architektura CUDA. Hráči s grafikami od ATI se tak budou v PhysX výpočtech muset spolehnout na výkon svého CPU a o pár – většinou drobných a prozatím vůbec ne zásadních – vizuálních kudrlinek přijdou úplně.

Abyste si mohli utvořit jasnou představu o tom, jaký vliv bude mít použití PhysX fyziky na hry samotné, je tu k dispozici video z PC verze Mirror's Edge, která vyjde začátkem roku a jako jedna z prvních EA her bude PhysX podporovat. V zásadě se však dá říci, že oproti ostatním verzím bude ta PCčková disponovat jen několik grafickými fintičkami, které na hratelnost nemají žádný podstatný vliv. Každopádně, efekty jsou to pěkné. Není snad třeba připomínat, že se na ně mohou těšit pouze majitelé odpovídajícího hardwaru.

Mirror's Edge však podle vývojářů poběží parádně i bez PhysX efektů, navíc na konfiguraci, která rozhodně nepatří k těm nabušeným, ale spíše průměrným až podprůměrným. minimální požadavky má hra následující: Windows XP SP2/Vista, Pentium 4 3GHz a kompatibilní, 1GB RAM, gr. karta s Shader Model 3 a 256 MB paměti a podporou DirectX 9.0c.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama