E3 už není vhodná pro ukazování hardcore her?
Shigeru Miyamoto si myslí, že E3 v současné podobě není vhodná k prezentování her zaměřených na hardcore publikum. V rozhovoru pro MSNBC řekl: "Dlouho byla E3 událostí – a Nintendo se na tom podílelo – hlavně pro hardcore hráče. Teď je to pro nás spíš příležitost předvést nové koncepty a typy her, které osloví širší publikum, částečně kvůli tomu, s jakými médii se na E3 nyní setkáváme."
Je ovšem otázka, do jaké míry jde o vážně míněná slova, která hodnotí posun výstavy směrem k uzavřenějším prezentacím, a do jaké míry o výmluvy. Nintendo čelí kritice ze strany hardcore hráčů, protože na letošní E3 prakticky nepředvedlo žádnou pro ně zajímavou hru. Ano, je hezké slyšet o GTA na DS nebo Wii verzi Call of Duty: World at War, ale fanoušci Nintenda by hlavně chtěli víc než jen informačně prázdné ujišťování – ano, děláme na novém Mariovi, Zeldě, Pikminovi... ale nic vám o nich neřekneme, protože tohle není vhodné místo. Nintendo možná cítí, že představova podobné hry na velké tiskové konferenci nemá smysl, ale mohlo by je docela klidně prezentovat herním novinářům v menších, uzavřených skupinkách mimo hlavní program.
Miyamotova slova "Pořád na titulech pro hardcore hráče děláme, jen E3 není tím typem akce, kde je budeme předvádět," tak zklamané hráče asi neuklidní. Na druhou stranu: konzole Wii se už od samého začátku zaměřuje na podstatně širší publikum a je tedy logické, že se velká část produkce ostře vyhraněným, dlouholetým fanouškům, kteří byli s firmou v dobách N64 a GameCube, a ještě mnohem dřív, nelíbí.