david-perry-sony-ma-hluboko-do-kapsy
Novinka David Perry: "Sony má hluboko do kapsy"

David Perry: "Sony má hluboko do kapsy"

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

20. 8. 2008 10:25 2
Reklama

Na právě probíhající Games Convention v Lipsku se veterán herního průmyslu David Perry (který si udělal jméno v Shiny Entertainment) zamyslel ve své přednášce nad tím, jaký je současný stav herního průmyslu. Když se dostal k současným konzolím, vytáhl docela zajímavá fakta, která získal díky svému působení v agentuře DFC Intelligence. Podle Perryho Sony prodělala více peněz při prodeji PlayStationu 3 (jeho dotací), než jich vydělala na prodeji PlayStationu 2. Prakticky tedy prošustrovala všechny peníze, které vydělala za osm let existence PS2 na herním trhu. Ztráta se tak prý vyšplhala ke třem miliardám. Na druhou stranu, je známá věc, že firmy jako Sony a Microsoft prodávají své konzole většinou pod cenou, protože se je snaží procpat k co největšímu počtu lidí. Výjimkou je v tomto ohledu Wii, které vydělává 40 dolarů na každé konzoli.

Ovšem podle Perryho má Sony problém s tím, že se jí nedaří stlačit výrobní náklady pod prodejní cenu. Některé zdroje dokonce hovoří o ztrátě 260 dolarů na jedné konzoli, což zní sice neuvěřitelně, ale totální nesmysl to být nemusí. Microsoft ovšem také nemá na růžích ustláno. Díky kauze s, nyní už ošetřeným, Red Ring of Death prodělal minimálně jednu miliardu na opravách svých konzolí, ale i když první Xbox rozhodně nebyl nijak výdělečným byznysem (prý prodělal čtyři miliardy) a nebylo tedy odkud čerpat z minulosti, Microsoft si může užívat finančních náplastí ze svých ostatních oddělení. Perry svou přednášku zakončil v optimistickém tónu hlavně pro Sony, když řekl, že v minulém roce stejně PlayStation 2 překonal v prodejích jak svého mladšího bratříčka, tak Xbox 360, což je na osmiletého vetchého staříka hodně slušný výkon.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama