casual-flashovky-usiluji-o-zivot-konzolim
Novinka Casual flashovky usilují o život konzolím

Casual flashovky usilují o život konzolím

sleepless.

sleepless.

11. 11. 2008 11:27 3
Reklama

Takovou dobu trvalo, než se konečně přestala šířit ta absolutně nesmyslná domněnka, že hraní na PC jde do kytek, a už se na prahu tlačí další podobné hlouposti. Tentokrát se však netýkají PC hraní, ale konzolí, které pomalu chřadnou a na jejich místo nastupuje hraní casual her na internetu, které časem všechno přebije a zašlape jakékoli větší hry do prachu. Podle názoru marketingové (a tohle je dosti podstatné) firmy ClickZ je to nějak takhle: „Právě sledujeme ikonu herní kultury – konzoli – jak se překotně a nepřívětivě poklání internetu.“

Článek, který v anglickém originále najdete za tímto odkazem, nejdříve upozorňuje na fakt, že aktuální generace konzolí nepřinesla žádnou inovaci a je tedy zbytečná. Další odstavec nařknul hry z toho, že chtějí dohnat a předehnat filmy, a tlak na co největší realističnost jim škodí. Prý už konzolové hry nejsou zábavné. A pak tu máme další odstavec týkající se konkrétně hráčů, kteří: „se vyvinuli a změnili platformy. Opustili komfort obývacích pokojů, velkých televizí a konzolí. Zapudili pasivní zábavu a zapojili se do interaktivního světa na netu. Zákazníci se změnili, konzole ne. Zákazníci jsou online, spojují se mezi sebou, kamarádí, mají digitální (!) prožitky a nezaplatí za to ani pěťák. Proč by se toho všeho měli vzdát, jít do jiné místnosti a zapínat jiné zařízeni. Internet jim v jednom balíčku nabízí všechno, co potřebují,“ hlásá mocný hlas obchodníků z ClickZ.

A to není ani zdaleka všechno. Podle ClizkZ jsou hry moc komplikované a klasické konzolové tituly prý nemají šanci vůči jednoduchým a rychle zábavným hrám, které si člověk může zahrát pět minut při obědové pauze. S pomocí Flashe se prý už i casual hry rozvinuly v zážitkově bohaté záležitosti, které jsou navíc zdarma.

No a tak to jde v článku dále a dál, až má člověk strach, že by to mohla být pravda. Pak ovšem přichází poslední odstavec, kde se všechno vyjasňuje a vychází najevo. Podle ClickZ je hlavní hybnou silou rozvoje casual hraní a tím pádem i budoucí smrti herních konzolí reklama a její zadavatelé: „Inzerenti pohánějí celé tohle hnutí a sklízejí zasloužené odměny.“  Že se ClickZ zabývá marketingem a poradnictvím v e-prostoru, kde jsou zdarma nabízené jednoduché flashovky tak krásně použitelné pro chrlení reklamních vzkazů? Samozřejmě je článek ne trochu, ale kompletně účelový. Nelze vyloučit, že obsahuje myšlenky, které by stály za diskusi a rozvinutí, ale takových je opravdu málo. Hledání protiargumentů však necháme na vás, vážně byste s tím neměli mít problém i v případě, že objektivní hodnocení situace není zrovna vaší nejsilnější stránkou.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama