Prozkoumejte WoW skrze čísla
Na výstavě pro vývojáře, tedy GDC, která se momentálně koná v Austinu, promluvili k lidu i chlapíci Frank Pearce a J. Allen Brack. Ti vnímavější z vás si je spojí se hrou World of Warcraft, za nás pak dodáváme, že jde o výkonného producenta, resp. hlavního designéra téhle živoucí MMO legendy. Tématem přednášky nebylo žádné fantastické odhalení, oba se zaměřili na čísla, která jsou spojena s provozem hry. V současné chvíli tak celý MMO svět běží na 20 000 počítačích, která mají dohromady 75 000 procesorových jader a řídí informace roztrkané do 1,3 petabajtu dat. Jen pro srozumitelnost, předpona peta následuje po ještě před pár lety nepředstavitelné tera, v počítačové řeči tedy jeden PB = 1000 TB.
Pokud se ptáte, co je vedle dat jednotlivých hráčů uloženo na discích, mělo by tam být 5,5 milionu řádků zdrojového kódu, text o délce dvou milionů slov, 1,5 milionu obrázků, textur a podobného harampádí, dále 70 000 kouzel, 40 000 NPC a konečně, 7650 questů. Tohle všechno si pak vyžaduje práci 4600 lidí, kteří chodí kolem serverů, občas do nich kopnou, když něco nefunguje a vůbec, starají se o pohodlné hraní masy lidí. Dohromady prý už za dobu existence WOW opravili 180 000 bugů a je sympatické, že tohle číslo už poslední dobou příliš neroste.