EA se zaměří na hitovky, experimenty však neutne

10. prosinec 2008 14:11 / sleepless. / Novinky / Diskuze (2)

Šéf EA John Riccitiello možná během konference s analytiky naznačil, že novým značkám typu Mirror’s Edge bude poskytnut prostor, aby se mohly vyvíjet a naplnit předpokládané prodejní výsledky, ale z jeho dalších vyjádření vyplynulo, že bychom si neměli dělat přehnané falešné naděje. Electronic Arts se totiž letošní podzimní/předvánoční sezóna nevydařila dle očekávání. Příjmy jsou menší, než si je maloval původní předpoklad a EA tomu musí přizpůsobit svoji další činnost.

John Riccitiello si pochvaloval, že se dramaticky zvedla kvalita EA her (17 her s Metacritics skóre nad 8/10), ale hned vzápětí smutně dodal: „kvalita se prozatím bohužel nepromítla do zvýšených prodejů.“ Postěžoval si rovněž na změnu chování prodejců, kteří už na skladech nedrží velké zásoby her, preferují větší množství menších dodávek, což se prý negativně projeví na tržbách EA za letošní prosinec.

Co s tím tedy EA bude v dalších měsících dělat? Jak už bylo řečeno, Riccitiello sice vyjádřil další podporu novým hrám, ale zároveň zdůraznil, že větší pozornost (čti investice) bude věnována hrám s hitovým potenciálem. Zároveň se EA zaměří více na hry s výraznými online prvky a své náklady se pokusí redukovat tím, že bude dále konsolidovat nepříliš úspěšné divize (viz integrace Casual labelu pod The Sims) a k ledu odloží některá méně úspěšná IP, vybraná ze všech diví EA. Nepůjde tedy jenom o tradiční hry, ale i casual tituly. Sportovní hry zřejmě žádné velké změny nečekají, jen prý dojde k větší diversifikaci normálních a casual verzí jednotlivých kousků.

Co však EA rozhodně obětovat na úkor nižších nákladů nehodlá, to je dle Riccitiella kvalita: „Snižování nákladů se nijak nedotkne naší snahy o kvalitu...ani investicí do nových značek, což zřejmě zahrnuje i jakousi prodlouženou dobu hájení pro tituly, které letos debutovaly, a moc se jim nevedlo, ale dostanou ještě jednu šanci. (viz Mirror's Edge).

Určitě se dá od EA v dalších měsících očekávat zvýšená aktivita na poli online her, méně však těch s tradičním systémem plateb. Podle Riccitiella už nejsou nové způsoby zpoplatňování online hraní (třeba mikrotransakce) pouze asijským, ale globálním fenoménem. Opět však platí, že EA nehodlá trh zahlcovat desítkami her, ale soustředit se na pár slibných kousků, do nichž bude investovat a pokoušet se, aby po nich na trhu vytvořila poptávku. Prvním příklade je samozřejmě – na mikrotransakcích postavená - střílečka Battlefield Heroes, jejíž spuštění ve větším rozsahu bylo po neslané betě odloženo na příští rok.

Závěrem se dá tedy říci, že čerstvý vítr, který s sebou do EA přinesl Riccitiello zatím vzduch v EA úplně nepročistil, naopak jej v některých ohledech i trošku zaneřádil. Zřejmě je to však součást nevyhnutelného procesu revitalizace celé společnosti po stránce hospodářské, ale i produktové. Druhá jmenovaná přitom hráče zajímá nejvíce. Hlavní je, že EA nehodlá stopnout experimentování s novými tituly, i když mnohem důležitější pro ni budou i nadále tradiční herní série a online hry.

Zdroj: Gamasutra

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20818320
Amper napsal 12. 12. 2008 v 10.11

a moje oblíbené NFS, které umřelo už u Most Wanted?
Jsem buď pro smrt série nebo to vzít pěkně od podlahy jinak ...

Nahlásit nevhodný obsah

20802393
much0J_ napsal 10. 12. 2008 v 14.58

Tak to je pěkné,EA nakonec svádí slabé prodeje svych her na samotné prodejce...a nebude to spis tim že EA už žádný zkuseny hráč neverí a odmíta je podporovat?Myslím že ano,co to tak sleduju...

Halo!EA?!Chápete to?

Nahlásit nevhodný obsah