Blizzard utopil ve WoW už na 200M dolarů
Když jako firma vydáváte nějakou onlinovku, je to běh na dlouhou trať. Rozhodně nemůžete čekat (jako je tomu u obyčejných her), že vydáte jednu, dvě záplaty, podpoříte nějaký fanouškovský mód a pak se vrhnete na výrobu druhého dílu. Onlinovka si žádá péči po celou dobu, co je "online", odpovídající počet zaměstnanců, kteří se o ni starají a samozřejmě dostatečné množství peněz. Ví to určitě i Blizzard, který provozuje nejúspěšnejší online hru historie - World of Warcraft. Po tu dobu, co WoW běží (čtyři roky) už do jejího provozu napumpoval přes 200 milionů amerických dolarů, což je slušná pálka. Počítají se do toho platy za vývojáře, správce serverů, betatestery a technická podpora, což je prý daleko největší položka. Jenže aby si kvůli tomu mohl dělat starosti, že spadne do červených čísel, tak by nesměl každý měsíc od nadšených hráčů dostávat něco kolem sta milionů dolarů každý měsíc. Vývoj WoWka se tedy rozhodně vyplatil a nevypadá to, že by zlatý důl měl v nejbližších měsících vyschnout.