playstation-4-a-co-dal
Novinka PlayStation 4 a co dál?

PlayStation 4 a co dál?

Jan Horčík

Jan Horčík

30. 7. 2008 20:54 10
Reklama

Když už se i takový magazín jako je Forbes začne vážně zabývat budoucností herních konzolí v době, kdy se teprve uchycuje současná generace, něco na tom musí být. Popravdě, jediné co je dnes doopravdy jasné je skutečnost, že budoucnost má pro nás řadu překvapení. Podle analytiků je už dnes jisté, že životnost současných konzolí, minimálně PS3, přesáhne až dosud standardních pět let a protáhne se minimálně na dvojnásobek. Brian Farrel, ředitel THQ, ale upozorňuje: "Jedna z věcí, které se mi na současné generaci líbí je mladost technologií a možnost růstu s tím, jak klesají ceny," řekl magazínu Forbes. Ředitel Epicu Mike Capps zase odhaduje, že nové systémy nebudou na trhu dřív než mezi lety 2012 až 2018.

S tím, že nejpilněji dnes zřejmě připravuje novou konzoli Microsoft, zatímco Nintendo je někde uprostřed a Sony na konci. Na E3 se však potvrdila Farrelova slova, když MS představil revizi Dashboardu, která hardwarově slušně nadupaný (pomineme-li mechaniku) Xbox 360 zase posunula o kousek jinam. Pro Sony je zřejmě nejpřijatelnější strategií soustředit se na PS3 a pozorovat okolní dění a podle něj se připravovat na budoucnost - tj. v klidu zatím vyčkávat.

Nintendo je naproti tomu malá záhada. Prezident Satoru Iwata přiznal, narozdíl od MS, že na nové konzoli se už pracuje. Dodal nicméně, že HW není to nejdůležitější, a tím tak nějak naznačil, že Japonci opět chtějí přijít s něčím docela nevídaným. "Vždycky se připravujeme na nový hardware. Vyvíjíme se... Ale hardware je jen krabička, kterou si zákazníci vzdorovitě kupují proto, aby mohli hrát naše hry," řekl Iwata. Zároveň dodal, že každá generace potřebuje revoluční vlastnosti - a v té současné je to způsob ovládání. Co by to mohlo být dál? Co třeba způsob zobrazování? Nintendo tak bude mít velmi stíženou pozici v tom, že lidé opět budou očekávat něco revolučního, podobně jako v případě Wii a ovladače Wiimote.

Meče totiž brousí nejen Sony, MS a Nintendo, ale samozřejmě také NVIDIA, ATI a Intel, kteří by si chtěli ze zábavního koláče urvat svůj podíl. Všichni vývojáři samozřejmě doufají, že první svatá trojice zvolí pokud možno co nejpodobnější hardware či celkově architekturu, aby měli vývoj co nejjednodušší. Byli by tedy logicky neradši za unifikovanou konzolovou architekturu, kde hardware není překážkou, ale naopak pomocníkem. Proto by nejspíš mohli jít na ruku Nintendu, které hardware také považuje spíše za obtíž. Jak to ale nakonec všechno dopadne, o tom se budeme moct zkusit bavit až za nějakých šest sedm let.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama