Hráči žalují zlaté farmáře z WoWka

8. duben 2008 17:37 / sleepless. / Novinky / Diskuze (4)

Zlatí farmáři, černé aukce, krádeže accountů, nekonečný grind a v neposlední řadě komunita vyloženě hovadských hráčů, to jsou některé z hlavních faktorů, které ovlivňují rozhodnutí řady hráčů buď, aby s hraním MMO her vůbec začali, nebo aby s tím pokračovali. Antonio Hernandez, dříve zaměstnanec obchodu s hrami v okolí amerického Orlanda, přitom zvažuje druhou jmenovanou možnost a trnem v oku jsou mu zlatí farmáři, kteří mu hraní World of Warcraft znepříjemňují natolik, že se tomu rozhodl učinit přítrž u soudu.

Hernandez podal návrh k žalobě u soudu ve Fort Lauderdale, kam hodlá dotáhnou společnost IGE, která se celosvětově zabývá prodejem herního zlata za skutečné peníze v řadě her včetně WoWka, Anarchy Online, Final Fantasy XI, Vanguard, Maple Story, Guild Wars a dalších. Dle Hernandeze tím IGE a její zákazníci narušují ekonomiku her a kazí hráčům, kteří si všechno své zlato poctivě vygrindovali, radost ze hry, ničí jim zábavu a znehodnocuje časovou i finanční investici, kterou představují měsíční poplatky. Nutno dodat, že pan Hernandez není sám, kdo obchodování s virtuálním zlatem ve hrách odmítá a rovněž onen dopad na ekonomiky MMO her není smyšlenka, nýbrž holý fakt.

Cílem žaloby, která je mimochodem skupinová a Hernandez tedy vyzývá ostatní znechucené hráče WoW, aby se k němu přidali, je vytvoření precedentu. Pokud by celá soudní pře dopadla ve prospěch Hernandeze a IGE by byla shledána vinnou ve věci poškozování herního zážitku hráčů (jakkoli to zní debilně, je to tak), znamenalo by to pro celý MMO segment jedno velmi důležité prvenství. Konečně by měli hráči i vývojáři v rukou bič, kterým by zlaté farmáře mohli v případě potřeby perzekuovat.

Jaká je však šance, že soudce zlaté farmáře, jejichž činnost už v asijských zemí přerostla dokonce v problém sociální, s ledovým klidem odsoudí? Zřejmě docela malá. Otázky virtuálního práva, respektive práva ohledně virtuálního vlastnictví specificky ve hrách zatím soudy řešit neumí, prostě k tomu neexistuje potřebná legislativa. Většina sporů, které se týkají například krádeží virtuální měny, či majetku (ukradený account) vyšumí do ztracena, pokud to ovšem nemají podchyceno přímo sami vývojáři a nemají připraveny prostředky, jak zloděje v rámci hry potrestat. Moc světská prostě zaspala dobu!

Dalším zádrhelem v tažení páně Hernandezova proti IGE je tvrzení právního zástupce této společnosti, že hráči obecně vlastně nemohou podávat podobné žaloby, poněvadž ve hře samotné nevlastní vůbec nic. Oni si postavičky od Blizzardu ve WoWku v podstatě jenom pronajímají. Nehledě na to, že IGE už údajně herní zlato neprodává, což se dost těžko chápe, když homepage této společnosti stále běží a ani v nejmenším neinformuje o tom, že by se blížil konec.

Hernandeze a jeho souputníky může těšit, že jejich akci plně podporuje samotná společnost Blizzard. „Věříme, že skoncování se zlatými farmáři i prodeji za skutečné peníze je v zájmu všech hráčů WoW a že vítězství v tomto případě by mělo dlouhodobě pozitivní efekt na online segment herního průmyslu,“ dodal zástupce Blizzardu Paul Sams.

Samozřejmě budeme se zájmem a samozřejmě i napětím sledovat průběh celého řízení. Rozhodně si však neděláme iluze o tom, že by z něj mohli zlatí farmáři, které IGE zastupuje, odejít s brekem a řekněme kupříkladu zákazem činnosti. Snad jedině kdyby floridským státním zástupcem nařízené vyšetřování činnosti IGE odhalilo ještě nějaké  jiné nekalé praktiky.

Zdroj: Sun-Sentinel

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20812724
recon napsal 14. 4. 2008 v 08.54

Jak poskozuji chinafarmers hrace?
1. obtezovani spamem
2. permanentni farmeni urcitych surovin/uzemi atd takze bezny hrac ma vetsi problem dotycnou surovinu ziskat sam
3. zvysovani mnozstvi obeziva ve hre (je tam mnohem vic penez nez by se ziskalo normalnim hranim) a tim ovlivneni cele ekonomiky
4. farmari se specializuji na urcite zdroje jejichz hodnota e pak razantne odlisna od normalu (opet ovlivneni ekonomiky)
5. lvllovanim postav jinych hracu zajistuji to ze dotycni hraci jednak podvadeji a ziskavaji vyhodu oproti jinym a jednak nemaji zkusenosti se hrou a tim zhorsuji kvalitu hry ostatnim... Navic taky ovlivni ekonomiku, protoze dotycny hrac se do ekonomiky zapoji az na max lvlu a tim padem nemaji predmety se kterymi by se obchodovalo behem jeho vyvoje ani zlomek jejich hodnoty...
6. a v neposledni rade je tu psychologicka otazka, na vetsinu lidi nepusobi dobre fakt ze lze neco ziskat bez prace podvodem jen kdyz si nalezite zaplatite (obzvlast kdyz si uvedomime ze velkou cast hracu tvori deti a lidi v puberte..)

Nahlásit nevhodný obsah

20810792
TheChaos napsal 8. 4. 2008 v 22.45

a kvuli tomu sem nikdy nechtel hrat MORPG,dokonce ani Lineage

Nahlásit nevhodný obsah

5464458
deloix napsal 8. 4. 2008 v 22.02

ničí herní ekonomiku tak, že je ve hře moc peněz a lidi co si je koupí jakoby cheatujou... asi jako by se na světě všechno zlato rozmnožilo tak až by ho bylo jako kamene, tak taky nemá žádnou cenu.

Nahlásit nevhodný obsah

11889600
-Dexter- napsal 8. 4. 2008 v 20.25

Mohu se zeptat, jak to může ničit ekonomiku? Vždyť ta firma dává herní měně reálnou hodnotu. Peníze tam snad nepřidává, prostě je odkupuje a pak zase prodává.

Nahlásit nevhodný obsah