intel-spol-nevedi-co-s-prebytecnym-vykonem
Novinka Intel & spol. nevědí co s přebytečným výkonem

Intel & spol. nevědí co s přebytečným výkonem

Jan Horčík

Jan Horčík

14. 12. 2007 12:27 1
Reklama

Ale my to víme! Výrobci procesorů se potkají se zásadním problémem. Mají v plánu vyrábět čím dál tím výkonnější procesory, jenže už dnes pro většinu běžných domácích či pracovních PC jejich současné procesory plně postačují. Není náhoda, že čipy IBM jsou dnes srdcem všech tří next-gen konzolí. IBM patří mezi nejznámější výrobce superpočítačů. A právě superpočítače se nám dnes dostávají na stůl a do obývacích pokojů, v podobě herních PC nebo konzolí.

Problém je, na co jejich obrovský výkon zužitkovat? Řešením této zapeklité hádanky se dnes zabývají nejen IBM, Intel nebo AMD, jejichž procesory mají během následujících deseti let opět výkonově strmě růst, ale také softwarové společnosti jako Microsoft. Výrobci procesorů potřebují odbytiště pro své výrobky, neboli nové trhy. Pokud nebudou aplikace schopné využít obrovského výpočetního výkonu, nebudou třeba ani tak výkonné procesory.

Například Intel předvídá, že některá z příštích konzolí od Nintenda (my bychom ale spíš tipovali Sony) nebude vůbec pracovat s ovladači tak jak je známe dnes. Místo toho bude připojena ke kamerám rozmístěným po pokoji, které budou snímat pohyby hráče. Právě v pokročilých zábavních produktech, které dokáží zpracovávat vstupní hlas a obraz, leží obzor nových trhů pro budoucí procesory. Také nové online světy s mnohonásobně detailnějším grafickým zpracováním a fyzikálními systémy jsou díky rozvoji širokopásového internetu "na programu" pro příští léta.

Kromě herních a zábavních aplikací se samozřejmě připravují i aplikace určené pro praktické využití, například v oblasti architektury, medicíny a dalších segmentech. Každopádně platí jedno: do budoucna není problém s výkonem procesorů, ale dostatkem aplikací, které jej dokáží využít.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama