gds-2006-den-2-jak-uspet-na-indie-scene
Novinka GDS 2006 den 2. - jak uspět na indie scéně?

GDS 2006 den 2. - jak uspět na indie scéně?

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

29. 4. 2006 21:03
Reklama

Vedle podrobných teoretických i řadu praktických přednášek přineslo odpoledne a večer na GDS 2006. Bohužel pro poruchu letadla v Anglii uvízl očekávaný host Pavel Buriánek z Codemasters, který měl rozebrat možnosti práce v zahraničí a poradit, jak uspět se svým CV a zaujmout vývojové týmy. Hned dvěma zajímavými přednáškami ho ale zastoupil Lubor Kopecký, který nejprve v menším sále pohovořil na téma právních aspektů vývoje a prodeje her, načež poradil začínajícím vývojářům, čeho se vyvarovat a co dělat, aby se svými projekty na indie scéně prorazili. Podobného tématu se v hodině, jež byla spíše diskusní, dotkl i Jarek Kolář z Pterodonu, který vedl debatu na téma Produkce AAA hry, večer pak do ostatními neorané oblasti zavítal Martin "Al!en" Procházka v přednášce Filozofie her věnované tomu, co to vlastně hra je, kulturnímu vývoji, médii a fenomény jako machinima.

Na své si potom přišli zejména grafici, kteří se dočkali odborných přednášek v menším sále: Martin Pecina poradil s kompozicí ve 2D a 3D projekci, Antonín "Woid" Hildebrand z IS hovořil na téma pokročilého MAX exportu, Semo s Punčinem poradili s optimalizací grafiky, Michal Mach osvětlil technologii a postup výroby motion capture a Riva vedl pixel-artový workshop. Do hlavního sálu pak byla umístěná přednáška dvojice Deathgate - Backslash, kteří mluvili obecně o možnostech moderního grafického hardware a pro nedostatek dotazů je následně demonstrovali na screenshotech z her jako Doom 3, Half-Life 2 či Oblivion. Ani programátoři ale nezůstali zapomenuti: pomineme-li hodinu a půl věnovanou C# od Microsoftu, určitě je zaujal Fila a jeho Optimalizace algoritmů. A zapomenout nelze ani vyhlášení výsledků soutěže v programování AI - války programátorů, jež byla úplně posledním bodem nabitého programu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama