vyznamny-narust-trzeb-z-online-her
Novinka Významný nárůst tržeb z online her

Významný nárůst tržeb z online her

sleepless.

sleepless.

10. 3. 2006 07:47
Reklama

Není těžké uhodnout, který titul stojí podle organizace DFC Inteligence z amerického San Diega za nárůstem tržeb z plateb za hraní online her za rok 2005. Tím titulem je samozřejmě World of Warcraft od Blizzard Entertainment/VU Games, jehož vliv na růst tržeb se však týká pouze Evropy a severní Ameriky. Více než 50 procent všech tržeb z online her totiž stále připadá na Asii, zejména Jižní Koreu, Tchaj-wan a Čínu, kde zatím vládne korejská společnost NCSoft, která se však v uplynulých letech díky titulům jako City of Heroes, City of Villains a Guild Wars úspěšně prosadila jak za mořem v severní Americe, tak i v Evropě.

Asie (mimo Japonsko) tedy ještě stále vede (co se tržeb z online her týče), ale Amerika i Evropa už náskok začínají pomalu, ale jistě stahovat. Vydrží-li nastavené tempo i do dalších let, tak v roce 2011 by měla severní Amerika převzít žezlo a s 35 procenty podílu na celkových tržbách z online her se vyšvihnout na první místo před Asii i Evropu. Co se výše tržeb z online her týče, tak za rok 2005 to dělalo přes 2 miliardy dolarů (nárůst o 43 procent oproti roku 2004), přičemž ve výše zmíněném roce 2011 by se tržby měly dostat až na hranici 6.8 milionů dolarů. Docela zajímavě se zpráva výše zmíněné společnosti DFC Inteligence vyjadřuje na adresu tržeb z online hraní na konzolích, jejichž výše je v současnosti prakticky zanedbatelná, tedy v porovnání s tržbami z PC online her. V několikrát uváděném roce 2011 už by tomu však mělo být naprosto jinak a tržby z konzolových online her by se na celkových tržbách měly podílet 29 procenty.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama