zakaz-prodeje-getting-up-v-australii
Novinka Zákaz prodeje Getting Up v Austrálii

Zákaz prodeje Getting Up v Austrálii

sleepless.

sleepless.

16. 2. 2006 09:23
Reklama

Zatímco hráči v Evropě a severní Americe mají akční adventure Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure k dispozici, tak jejich souputníci v Austrálii si budou muset nechat zajít chuť, alespoň prozatím. Organizace Australian Office of Film and Literature Classification totiž pouhé dva dny před vydáním hry přehodnotila její původní hodnocení MA 15+ a zakázala jakýkoli prodej Getting Up na území Austrálie. Hra se tak nesmí objevit v kamenných obchodech a nesmí ji prodávat ani internetové obchody. Společnost ATARI rozhodnutí výše zmíněného organu samozřejmě ani trošku nepotěšilo. Obzvláště když stejná organizace hře v listopadu minulého roku udělila hodnocení MA 15+, což sice znamená, že se hra nesmí prodávat osobám mladším 15 let, ale prodávat se může. Na základě toho společnost ATARI zahájila reklamní kampaň a zajistila produkci australské verze, což se nyní ukázalo jako zbytečné. Oknem tak vyletěla docela velká suma peněz. Všechno ovšem pro australskou verzi Getting Up není ztraceno. ATARI může požádat, by byla hra znovu přehodnocena. Šance, že k tomu dojde, je však docela mizivá.

Komise své rozhodnutí zdůvodnila tím, že hra kromě projevů násilí nabádá k páchání trestného činu, kterým je podle ní tvorba graffiti. Hlavní hrdina Trane totiž v průběhu hry dostává spoustu rad a tipů, které se týkají tvorby graffiti, speciálních technik a graffiti stylů a to od skutečných postav. Hra navíc obsahuje jakousi biografii 56 známých graffiti umělců, jejichž kariéra zahrnuje i páchání ilegální činnosti. Zástupce společnosti ATARI Ryan Barr bere zákaz prodeje hry v Austrálii jako ironii. jejím hlavním tématem je totiž vzpoura vůči totalitnímu režimu, který se snaží obyvatele fiktivního města ovládat prostřednictvím cenzury, která hru potkala i ve skutečnosti. Zákaz prodeje hry u protinožců totiž podle Barra není nic jiného než prachsprostá cenzura, s čímž nelze než souhlasit.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama