vyvoj-pro-ps3-neni-nocni-murou
Novinka Vývoj pro PS3 není noční můrou!

Vývoj pro PS3 není noční můrou!

sleepless.

sleepless.

30. 1. 2006 09:14
Reklama

Vzájemná řevnivost mezi Microsoftem a Sony týkající se konzoli Xbox 360 a PS3 se neodehrává jenom na úrovni oficiálních představitelů, ale i mezi fanoušky. Přispívají k tomu kromě jiného i sami vývojáři, kteří se docela často v rozhovorech zmiňují o tom, jak těžko, či naopak snadno se pro Xbox 360, nebo PS3 vyvíjí. Ve většině případů v tomto ohledu vítězí Xbox 360, pro nějž se prý vyvíjí daleko snadněji než pro PS3. V poslední době se však objevilo hned několik případů, kdy vývojáři hovořili o tom, že obtížnost vývoje pro PS3 je fáma, které mnozí velmi rádi věří jenom na základě předpokladu, že je všechno stejně složité jako v případě vývoje pro konzoli PS2. Skutečnost je však údajně naprosto odlišná. Posledním případem, kdy se vývojář vyjádřil o vývoji pro PS3 v positivním slova smyslu, je rozhovor Keitha Sturata s jedním s programátorů z týmu Volatile Games, jenž pracuje na zajímavém PS3 titulu Possession. Vyjádření ono vývojáře je k dispozici za tímto odkazem a je docela podrobné.

Vyplývá z něj však, že co se například grafického APi týče, tak PS3 používá upravenou verzi Open GL, s níž má zkušenosti snad každý vývojář, který někdy vyvíjel hru pro PC. Ti co s tím zkušenosti nemají mohou navíc čerpat z velkého množství literatury a dalších materiálů, takže v tomto ohledu rozhdoně vývoj pro PS3 nepředstavuje nic přehnaně komplikovaného. Stejně vývojářsky příjemný je i použitý programovací jazyk Cg, což je specifická verze programovacího jazyka C určená pro práci s shadery. Menší problém může nastat jen s tím, jak co nejefektivněji využít 7, respektive 6 funkčních SPE procesorů, jež jsou spolu s hlavním PowerPC procesorem součástí Cell čipu. V tomto ohledu budou tvůrci muset zkoušet a hledat nejvhodnější řešení (jak zajistit koordinaci SPE čipů, zdali nevyužít každý SPE čip zvlášť k jinému úkolu, atd.), protože se nemohou spolehnout na žádnou dokumentaci. Podpora samotné společnosti Sony vývojářům je však v případě PS3 daleko větší a efektivnější než v případě PS2, takže nastalé problémy, nebo překážky by měly být společným úsilím odstraňovány z cesty daleko rychleji než v minulosti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama