Jak to vypadá s RTS Rise & Fall: Civilizations at War
Osud strategie Rise & Fall: Civilizations at War je dosti pohnutý a bohužel je kromě jiného spojen s koncem uznávaného vývojářského týmu Stainless Steel Studios, který musel zavřít své kanceláře ve chvíli, kdy do dokončení výše jmenovaného titulu zbývalo už jen pár týdnů. O tom však dnes hovořit nebudeme, protože už je to dostatečně pokryto zde a zde. Dnešní informace by totiž měla na tvářích příznivců RTS titulů vyvolat radost a ne slzy smutku. Po oficiálním oznámení konce Stainless Steel Studios byl osud titulu Rise & Fall: Civilizations at War dosti nejistý. Společnost Midway se totiž nestavěla zrovna ochotně k tomu, že by dokončení hry zadala jinému týmu a následně ji vydala. Naštěstí právě tak to snad dopadne.
Dokončením hry bylo pověřeno (údajně už zrušené – spekulace jsou někdy opravdu dosti divoké) interní studio Midway San Diego, jehož zaměstnanci relativně nedávno vyprodukovalii velice průměrné konzolové akční RPG Gauntlet: Seven Sorrows a z minulosti mají na svém kontě jenom akční, nebo arkádové tituly. S tvorbou RTS titulů tedy (až na několik málo zaměstnanců) nemají zrovna velké zkušenosti. Nezbývá než doufat, že se nebudou příliš rýpat v konceptu ani obsahu hry (který už byl stejně podle tvůrců z SS Studios kompletní) a zaměří se jenom a pouze na odstranění bugů, aby hra mohla vyjít v novém termínu, který byl stanoven na červen 2006.