sony-celi-utoku-politika-kvuli-reklamni-kampani
Novinka Sony čelí útoku politika kvůli reklamní kampani

Sony čelí útoku politika kvůli reklamní kampani

sleepless.

sleepless.

10. 1. 2006 12:54
Reklama

Během posledních několika měsíců minulého roku se v sedmi amerických městech objevily na mnoha místech podivné graffity, na nichž bylo podezřelé zejména to, že ve velkém množství vyobrazovaly handheld Sony PSP. Okamžitě se objevily ohlasy "obviňující" společnost Sony z tzv. viral marketing kampaně, jejíž podstata spočívá v tom, že se cílová společenská skupina sama pídí po informacích, které jsou umně zakódovány v různých odkazech, obrázcích a symbolech. Společnost Sony dlouhou dobu všechno popírala, nebo ani nereagovala a dělala v tomto ohledu mrtvého brouka. Ti co však kamenné tváři společnosti Sony neuvěřili nakonec udělali moc dobře.

Před koncem roku se totiž na řadě amerických TV stanic začaly objevovat reklamy propagující handheld Sony PSP podobným způsobem jako to měly dělat pouliční graffiti. Společnost Sony pak veškeré doposud kolující fámy a spekulace oficiálně potvrdila pro BBC News, kde její mluvčí prozradil, že celá reklamní kampaň s graffiti byla snahou zapůsobit s PSP na konkrétní cílovou skupinu, jež byla popsána jako "urban nomads", pod čímž si lze představit pouliční flákače a další podobné živly, jež většinu svého volného času tráví při pouličních aktivitách. Nejdůležitější však bylo zveřejnění informace o tom, že společnost Sony nechal graffiti kreslit pouze na místa k tomu určená, aby se vyhnula jakýmkoli případným polízanicím a tahanicím. Bohužel si odpovědní lidé v Sony neuvědomili, jací jsou politici hlupáci, kteří navíc disponují poměrně velkou mocí - zákonnou i nezákonnou.

Jeden takový naivka jménem Peter Vallone Jr., který si drží své teplé místečko na radnici v Queens, což je jedna část New Yorku, se totiž začal durdit a požaduje po Sony, aby všechny reklamní graffiti okamžitě stáhla a ještě k tomu zaplatila 20.000 dolarů do kasičky městského programu proti graffiti. Vůbec jej přitom nezajímá, že jsou reklamy na řádně zaplacených místech a jejich přítomnost není v rozporu s žádným zákonem ani nařízením. Podle výše zmíněného politika jsou děti strašně vnímavé a když vidí na stěně graffiti a netuší, že jde o reklamu, tak nabudou dojmu, že i oni si mohou takto volně kreslit po zdech. Společnost Sony se proti tomuto nařčení (jež politik publikoval skrze deník New York Post) bránila zcela logicky a poukázala na to, že jde jenom o odlišný přístup k reklamně a navíc byly všechny graffiti na stěnách, za něž spol. Sony zaplatila. V tomto případě je třeba se postavit na stranu Sony, bez ohledu na to, že reklamní graffiti jsou sice stylové, ale docela ošklivé. Příště by si mohli zkusit v Sony najmout někoho schopnějšího.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama