tomb-raider-legend-dokaze-se-lara-croft-triumfalne-vratit
Novinka Tomb Raider Legend - dokáže se Lara Croft triumfálně vrátit?

Tomb Raider Legend - dokáže se Lara Croft triumfálně vrátit?

sleepless.

sleepless.

21. 5. 2005 09:04
Reklama

Po skvělých prvních dílech Tomb Raideru, které vybudovaly kult okolo Lary Croft, si počítačová krasavice pokazila kredit v Chronicles a Angel of Darkness. Nyní se vrací: krásnější, chytřejší a zábavnější. Povede se jí získat publikum opět na svou stranu?Tomb Raider Legend není už dílem původních autorů Lary, nýbrž týmu Crystal Dynamics, který má na svědomí výtečnou third person akci Legacy of Kain. Na E3 předvedli na stánku Eidosu demoverzi verze pro Xbox, která ukázala velmi jasně, čím bude chtít sedmé Lařino dobrodružství zaujmout. Určitě to bude nová podoba hlavní hrdinky. Už ze screenshotů je zřejmé, že Lara prodělala opět další pořádnou virtuální plastiku. Změnila lehce barvu vlasů, vyrovnala své tělesné proporce, aby více odpovídaly atletickému, ale lidskému tělu - a přesto si udržela dokonale ženský a přitažlivý vzhled. Lara pořád nosí kraťásky do půli zadku, vysoké boty a přiléhavé tílko, i díky zlepšené animaci pohybů a výrazů tváře působí ale mnohem živěji a realističtěji. Samozřejmě nezůstalo jen u hrátek se slečnou Croftovou. Autoři volili i mezi různými styly hry a rozhodli se pro akčnější pojetí podobné prvním dílům s větším podílem prozkoumávání, bojů a překonávání překážek. Ze hry by se neměl stát druhý Prince of Persia, ale spíše moderní verze starších Tomb Raiderů s rozsáhlými úrovněmi a v nich umístěnými logickými hádankami, nejrůznějšími mechanismy a řadou nepřátel. Zatímco perský princ spoléhá na boj zblízka a širokou variabilitu matrixoidních pohybů, Lara by měla bojovat konvenčněji. To ovšem automaticky neznamená ztrátu stylu: v ukázce na E3 například Lara zezadu vykopla nic netušícího nepřítele ve vzduchu, kde ho sestřelila dvěma pistolemi. Typičtějším způsobem boje ale bude ostřelování z větší vzdálenosti, k čemuž bude sličná archeoložka využívat nejen pistolí, ale i kulometu, pušky, brokovnice, či dokonce bazuky, v některých místech pak mají být použitelné obranné věže. Míření je v Legends vyřešeno automatickým mechanismem, kdy hráč zamkne vybraného nepřítele - a potom už může vesele skákat, uhýbat do stran a běhat, Lara ale bude pořád mířit právě na něj. K průzkumu prostředí patří zlézání nejnepříjemnějších přírodních i umělých stěn a zrádných míst. Lara bude mít v této oblasti široký potenciál - samozřejmostí je ručkování, tarzanovské houpání po lanech, či skoky z velké výšky do vody. Příjemnou novou hračkou, jež se hlavní hrdince dostane do rukou, bude potom magnetický hák, pomocí nějž bude moci lovit a přitahovat kovové předměty. Celkem devět obřích levelů by Laru mělo zavést do západní Afriky, Ruska, Bolívie, Peru, Himalájí a dalších exotických míst, do nichž autoři umístili logické hádanky rázu fyzikálního. Fyzikálního v tom smyslu, že k jejich řešení je potřeba hodně plavat, hopsat, tahat, tlačit a zvedat, než hledat klíče a mačkat páky. Důležitým trumfem je potom samozřejmě vizuální zlepšení. Nový Tomb Raider je hezčí díky větším detailům, stínování, anti-aliasingu a všemožným dalším vychytávkám, o něž se stará engine Legacy of Kain Defiance. Technický rozdíl bude mezi PS2 a Xbox verzí, kdy první jmenovaná poběží na 30 FPS, zatímco druhá na dvojnásobný počet, na PC to pochopitelně bude otázka rychlosti každé sestavy. První dojmy z prezentací jsou velmi dobré. Vrátit Laru ke kořenům se zdá být jako dobrý nápad - a ti, kdo s chutí objevovali kouzlo prvních Tomb Raiderů, se mohou začít těšit na starou zábavu v novém kabátku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama