star-wars-empire-at-war-atraktivni-rts-od-tvurcu-command-conquer
Novinka Star Wars: Empire at War - atraktivní RTS od tvůrců Command & Conquer

Star Wars: Empire at War - atraktivní RTS od tvůrců Command & Conquer

sleepless.

sleepless.

21. 5. 2005 09:32
Reklama

Tvorbu RTS podle kultovního vesmíru ságy Star Wars svěřili Lucas Arts studiu odpadlíků z Westwoodu, autorů Command & Conquer a Battle for Middle-Earth. A na výsledků je to vidět - fandové žánru by měli začít trhat listy v kalendáři. Že Star Wars: Empire at War bude opravdu velký projekt se snaží autoři přesvědčit na každém kroku. Narozdíl od jiných se jim ale dá věřit - zejména po působivé předváděčce na E3 2005. Z globálního pohledu by mělo Empire at War zaujmout herním systémem ne nepodobným titulům ze série Total War. Hrát se bude ve dvou rovinách. Na strategické mapě vesmíru se všemi známými obydlenými planetami řídí hráč v roli vůdce povstání či imperátora situaci globálně, získává kredity, odemyká si technologie a vyrábí jednotky v závislosti na planetách, které má pod svojí kontrolou. Na planetách lze stavět ochranné budovy a pozemské jednotky, hlavním cílem dané fáze hry je ale vytvořit účinné útočné svazy a vyrazit do střetu s protivníkem.Ten se odehrává ve stylu klasické bojové RTS, kde se už nestaví ani netěží nic, hráči se jen snaží ideálně využít přitomných vojenských sil. Díky tomu, že se hráči nemusí zabývat podružnými starostmi, mohli autoři boje pořádně propracovat. Přítomna bude veškerý pro Star Wars typická technika - stíhače X-Wing a TIE Fighter, TIE Bombery, Y-Wingy, pozemí AT-AT a AT-ST, samozřejmě imperiální Stormtroopeři a další a další. Každá jednotka bude mít různé systémy - systémy zbraní, štítů, energie atd. A jednou z nejzábavnějších možností Empire at War je právě možnost zacílit útok právě na některý z takovýchto systémů. Velký křižník tak mohli v ukázce na výstavě TIE Fightery znehybnit útokem na motory či zneškodnit útokem na zbraně na jeho trupu. Ukázka posléze předvedla technologii štítů, kdy se skupinka bombardérů pokusila zničit generátor energie, po chvíli se ale nad ním vztyčila ochranná bariéra a imperiálnímu generálovi nezbylo, než své jednotky odvolat. Obrovským tahákem by potom měla být přítomnost zbraní masové destrukce. Ve hře bude možné dokončit stavbu Hvězdy smrti a využít ji proti celým obydleným planetám. V názorné ukázce připlula k planetě Tatooine a postavila se do ideální pozice. Jediné zmáčknutí příslušného tlačítka pak přeměnilo kvetoucí (pravda, pouštní) krajinu ve shluk vesmírného prachu plujícího volně okolo křižníků Impéria. Star Wars: Empire at War pochopitelně spoléhají i na multiplayer. Kdo bude chtít hrát se vším všudy, bude se muset spokojit se stylem jeden na jednoho - více by mixu strategického a bojového režimu nesvědčilo. Nicméně komu stačí právě jen samotné bitvy, užije si až v osmi lidských generálech po síti či internetu. Audiovizuální zpracování u Lucas Arts těžko může být jiné, než výtečné. Hlavním trumfem Empire at War by ale neměly být spektakulátní výbuchy a efekty jak vystřižené z dílny Industrial Light & Magic - hra by měla zaujmout především komplexním dvojúrovňovým herním systémem, odlišnými herními styly pro Rebely a Impérium, a samozřejmě stylovou technikou a prostředím Hvězdných válek, které ani po více než dvou desítkách let neztratilo své kouzlo...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama