age-of-conan-mmorpg-z-pritazliveho-fantasy-sveta-svalnateho-cimmerana
Novinka Age of Conan - MMORPG z přitažlivého fantasy světa svalnatého Cimmeřana

Age of Conan - MMORPG z přitažlivého fantasy světa svalnatého Cimmeřana

sleepless.

sleepless.

21. 5. 2005 10:25
Reklama

Když Robert E. Howard psal první povídky s barbarem Conanem jako hlavním hrdinou, těžko mohl tušit, jaký kult si tato postava vybuduje. Vedle tuny knižních příběhů a filmových zpracování vzniká nyní v norském Funcomu i atraktivní MMORPG.Funcom je firma, kterou si většina hráčů vybaví v první řadě v souvislosti s fantastickou adventurou The Longest Journey a jejím pokračováním Dreamfall. Krom toho mají ale tito Norové na svědomí i MMORPG Anarchy Online a řadu datadisků vylepšujících jeho obsah - a více než rok strávili vývojem později zrušené onlinovky Midgard, která je tematicky Age of Conan: Hyborian Adventures nejblíže. Jednalo se o RPG z vikingského prostředí, které ale nebylo nikdy dokončeno. Nyní se dost možná jeho části a nápady znovuzrodí v titulu podle slavné licence. Age of Conan z ní bude těžit hned v několika směrech. Předně díky velmi stylovému světu drsné severské fantasy a barbarských kmenů, který by měl fungovat jako jistý odlišovací prvek od ostatních MMORPG. Důležitějším trumfem v rukávu je ale bojový systém - Age of Conan nabídne realtimové boje s řadou možností kombo útoků a samozřejmě kouzly, které by měly být nejživější a nejakčnější ze všech podobných her na trhu. Zajímavý je potom ještě koncept úvodu do hry: zpočátku nabídne hráčům Age of Conan kratší singleplayerovou hru s příběhem, po jejímž dokončení postava plynule přejde do perzistentního online světa. Vývoj je ještě v rané fázi, přesto měli autoři Age of Conan na E3 2005 co ukázat. Po chvilce procházení postavy výtečně vizuálně provedeným prostředím došlo právě na bojovou sekvenci. Hrdina si vybíral ze šesti bodů na těle nepřítele, na které zaútočí, což dodalo bitvě ráz podobnější Die by the Sword než typickým RPG. Na příkladu s prasátky potom autoři demonstrovali funkčnost formací, do nichž se budou potom stavět i družinky hráčů. Dvanáct vepříků se kolem hlavní postavy rozestavilo do dvojité klínové formace a udržovalo ji plynule při pohybu. Bude zajímavé, jak moc využitelná a jak často skutečně praktikovaná tato možnost bude. Postavy se nemusí navzájem řezat pouze meči, ale bude samozřejmě možné využít i zbraní na dálku a kouzel. To autoři předvedli v závěru své ukázky v krajině Stygia a chrámu zasvěceném bohyni bolesti a slasti (prostora s klenutými střechami a skupinami polonahých dívek modlících se k tlustému démonovi - zkrátka takový příjemný vesnický kostelíček). Na střelbě nicméně není nic zvlášť výjimečného: pohled se přepne zhruba do úrovně ramene postavy, hráč zamíří a opět na postavě nepřítele vybere jeden ze šesti možných zásahových bodů. Stejné je to s některými specificky cílenými kouzly, dalším stačí pouze vybrat cíl a některá jsou ještě globálnější. Je dobrým zvykem tvůrců RPG v poslední době snažit se vytvořit opravdu živá městská prostředí. Age of Conan to dělá také: v ukázce autoři předvedli město v krásné severské dřevěné architektuře, kde se pohybovaly desítky postav za svými vlastními cíli, realističnosti pomohla i sem tam nějaká ta špína či rýha, hlavně ale prvek, na který jako by jinde zcela trapně zapomněli: děti. Hrající si děti na ulicích dotvářejí prakticky dokonale iluzi skutečného města a je až s podivem, kolik na atmosféře skupinky pobíhajících chlapců a děvčat přidají. Age of Conan se zatím tváří jako velmi sympatický projekt. Pravda - zatím je těžké hodnotit, ostatně spuštění finální verze se chystá až na jaro příštího roku, nicméně zdá se velmi pravděpodobné, že autoři zúročí své zkušenosti z neplodné práce na Midgardu, povedené Anarchy Online a zároveň využijí naplno výhod conanovské licence.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama