rise-of-nations-rise-of-legends-steampunkova-rts-briana-reynoldse
Novinka Rise of Nations: Rise of Legends - steampunková RTS Briana Reynoldse

Rise of Nations: Rise of Legends - steampunková RTS Briana Reynoldse

sleepless.

sleepless.

20. 5. 2005 11:07
Reklama

Rise of Legends, tak zní název nejnovějšího projektu celebrity game designu, Briana Reynoldse. Steampunková realtimovka navazuje na úspěšné Rise of Nations, přináší ale docela jiné prostředí a řadu změn v herním systému.Na výstavě E3 nabízeli autoři k otestování rovnou demoverzi zatím - a což je s velkým podivem - nepříliš hypovaného titulu. Rise of Legends se odehrávají ve fantastické zemi jménem Aio, kde se neustále střetávají protiklady technologie a magie. Herní systém se na první pohled příliš nezměnil, nicméně zasazení do mimořádně atraktivního a hrami zatím příliš nezprofanovaného typu světa Rise of Legends dodává auru skutečné výjimečnosti. Rise of Nations přišlo s principem výstavby jednotlivých měst, podobně se bude hráč rozšiřovat a zabírat území i zde. Demoverze na výstavě nabídla misi z průběhu občanské války v zemi národa Vinci. Dvě stejné frakce bojovaly proti sobě s využitím svých specifických zbraní jako děla s jedovatou či silně explozivní municí na straně útočníků. Obránci potom využívali služeb imperiálních mušketýrů (vyráběných rovnou ve skupinách po šesti) či "clockwork men" - stylových mechanických robotů. Boj sám žádného pravidelného RTS hráče neohromí: vliv morálky, zkušenosti, různých nastavení jednotek a hrdinů se specifickými schopnostmi je běžnou vlastností většiny moderních příspěvků do žánru. Výstavba měst je podobná - hráč opět sám určuje, jak blízko u sebe budou jednotlivá centra stát a kolem nich se šíří hranice země. Nicméně autoři zabudovali výraznější specializaci. Některá část města tak bude určena k výrobě vojenské, další zase k vývoji nových technologií. Tyto čtvrti jsou potom teprve původcem technologických bodů, což je další změna oproti konceptu Rise of Nations: postavením výzkumné čtvrti hráč rovnou získá dva body, jež může využít k "nákupu" vynálezů a zlepšení v některé z oblastí. Platí, že technologie první úrovně stojí bod, druhá dva a další postup odpovídá aritmetické posloupnousti s minimální přirozenou diferencí. Malou nepříjemností je, že s každou čtvrtí se cena pro stavbu další u stejného města zvýší - když ale hráč dobude městské centrum jiné, může začít zase od základních nákladů. Technologie k vynalézání jsou celkem podobné Rise of Nations. Některé pomáhají rozšiřovat hranice, k lepší ekonomické výkonnosti, jiné způsobují větší zranění nepřátelům na domovském území hráče, či naopak umožní léčit se na cizí půdě. Konkrétně v ukázce předvádění Vinci měli jako svou specifickou technologii možnost rozebrat důl a jednorázově získat suroviny potřebné k jeho výstavbě. Z audiovizuálního zpracování budou hráči zřejmě nadšeni. Důležité není ani tak množství detailů, počet polygonů a možnosti hýbání a zoomu s kamerou. Důležitější je celková atmosféra, kterou grafika vytváří: technologičtí "kouzelníci" Vinci se svými stroji jak vystřiženými z nejlepších Verneovek nabídli fascinující pohledy na páru, spousty velkých ozubených kol, velké, nemotorné, ale tak kouzelné stroje - a nejlepší vlastností za běhu hry pak byl neustálý pohyb, animace každého kolečka a páky. Rise of Nations byla zpočátku podceňována, dnes už ale i nejzatvrzelejší odpůrce snad uzná, že šlo o nevšedně hratelnou a v lecčems velmi šikovně vyřešenou RTS. Nyní přichází podobný koncept ve fantastickém prostředí steampunkového světa a moderním grafickém kabátku. To by bylo, aby Brian Reynolds zklamal!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama