stane-se-dungeons-dragons-online-kralem-fantasy-mmorpg
Novinka Stane se Dungeons & Dragons Online králem fantasy MMORPG?

Stane se Dungeons & Dragons Online králem fantasy MMORPG?

sleepless.

sleepless.

19. 5. 2005 10:41
Reklama

Konkurence v žánru je obrovská, projekt Dungeons & Dragons Online má ale v rukávu jeden pořádný trumf. Licenci vůbec nejstaršího a v AD&D verzi i nejúspěšnějšího systému papírových her na hrdiny. Co všechno očekávané MMORPG nabídne?Zkušení vývojáři z týmu Turbine Entertainment pod patronátem Atari pracují již delší čas na počítačové masivní verzi Dungeons & Dragons. Co lze od D&D Online čekat? Samozřejmostí bude propracovaná tvorba postavy (to zdaleka neznamená jen rasu - a chybět nebude nová rasa Warforged z posledního oficiálního D&D světa Eberron - a povolání, i když to je věc klíčová), tu ale na E3 tvůrci neprezentovali - jedná se o dlouhou a nepříliš vizuálně atraktivní záležitost. Hlavní designer Ken Troop raději začal předvádění hlavním "hubem", kde se budou hráči scházet - městem Stormreach. To je metropole ve středověkém stylu tu a tam lehce orientální, součástí koloritu světa Eberron, kde se D&D Online odehrává, jsou pak nejrůznější magické stavby či kouzly poháněné vzducholodě. Ve městě budou hráči dostávat většinu questů, tvořit družinky a scházet se v mnoha tavernách. Ideální družina pro plnění questů by měla čítat šest lidí. Ti když se dají dohromady, nemusí dlouze cestovat k místu určení, ale do dungeonu budou rovnou teleportováni (ovšem bude tu i možnost získat zkušenosti výzkumem divočiny).Questy v D&D Online by měly být vymyšleny chytře. Autoři zdůrazňují, že boje jsou jejich významnou součástí, hlavní je ale splnění cílů - a hráči, kterým se to povede chytrostí bez zbytečného zabíjení získají stejný počet zkušeností, jako ti, co všechno vymlátí a polomrtví se dovlečou zpátky do města. Jako příklad předvedli tvůrci na E3 misi pro klerika, který procházel kaplí. Úkol byl časově omezen, což samo znamenalo nutnost spěchat a neotravovat se s každým soubojem. První překážkou, na kterou postava narazila, byly dřevěné dveře. Hra zobrazila nápovědu "pána jeskyně", která říkala, že dveře mohou být vyraženy, lze na ně použít šperháky, nebo je otevřít kouzlem. Pro postavu připadal v úvahu poslední možnost, kterou také provedla a postoupila dále. Za nimi číhala skupina bojovných kostlivců. Proti nim využila postava schopnosti urychlit svůj pohyb v boji, k čemuž se navíc bezvadně hodil oltář přidávající bonusy k délce tahu v bitvě. Podobně využitelných objektů by měla být ve hře celá řada. Turbine Entertainment využili licencovaný svět Eberronu a dokonce do něj ještě přispěli vlastní novou kreaturou Drow Scorpion, která bude zařazena i do papírového vydání. Jinak se hráči potkají s v pravidlech popsanými nestvůrami, dungeony budou ale přecpány i pro D&D typickými pastmi a logickými hádankami. Po delším povídání o dungeonech předvedli ve své prezentaci autoři i quest na povrchu. Opět postava klerika, tentokrát ovšem cílem bylo najít svatyni v hlubokém lese. V průběhu pátrání vyskočil bonusový úkol: zabít patrolu obrů, kteří se kolem potulují, čehož se charakter zhostil s nemalým zaujetím. V souvislosti se souboji byla ještě vydzvižena jejich fyzika: postavy reagují velmi realisticky na údery, a tak skok vlka může znamenat nepříjemný pád na zem a z pozice vleže na zádech se těžko brání, natož zasazují rány, ještě horší je rána palicí nemotorného, ale zatraceně silného obra. V galerii se nachází sada nových screenshotů, které tvůrci uvolnili, zajímavější je ale údaj o betatestu, který by měl být spuštěn během několika měsíců. Snad bude virtuální "dračák" stát za to...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama