detaily-o-zaveru-epickeho-dobrodruzstvi-prince-of-persia-3
Novinka Detaily o závěru epického dobrodružství Prince of Persia 3

Detaily o závěru epického dobrodružství Prince of Persia 3

sleepless.

sleepless.

19. 5. 2005 10:05
Reklama

Magické orientální prostředí, stylová a propracovaná zápletka a hlavně: nevšední pohybový a bojový arzenál charismatického hlavního hrdiny. To jsou hlavní trumfy, které v rukou třímá již třetí díl moderních dobrodružství Perského prince. Nový díl nese název Prince of Persia 3: Kindred Blades a jeho příběh bude podobně temný a možná ještě komplikovanější než u Warrior Within. Zmateni budou zpočátku nejen noví hráči, ale i ti, kteří předchozí díly dohráli, v průběhu by ale hráči měli zjistit, co se stalo s Farah a vůbec odpovědi na otázky, které je trápily už i v průběhu předchozích dílů. Kindred Blades mají být závěrem trilogie, k čemuž podobné vysvětlování a dávání do souvislostí patří. A protože sága se musí uzavřít dobře, je jasné, že princ bude mít před sebou pořádnou porci práce: aby po ukončení hrátek s časem, jež způsobily zmatení a nepříjemné průvodní jevy v univerzu, všechno skončilo, jak má: vždyť na začátku Kindred Blades jsou hořící ulice města Babylon, temné trosky a lidé, kteří svého bývalého pána nepoznávají. Cíle jsou tedy jasné: získat znovu moc nad Persií, zachránit svůj lid, milovanou princeznu, vrátit do správné podoby linie času a - aby toho náhodou nebylo málo - vypořádat se s novým nepřítelem, nebezpečnějším než všichni, na které kdy princ narazil: se sebou samým. Princ se střetne se svým temným protějškem, který zosobňuje všechno špatné. Démonicky vzhlížející bělovlasý bojovník se umí pořádně ohánět mečem a navíc v průběhu hry vysává ze svého původce životní energii. Výraznou změnou proti předchozím dílům je, že se většina map odehrává v otevřeném prostoru městských ulic. K vyprávění příběhu zvolili autoři střízlivý přístup, kdy většina bude spíše chronologická a pouze v částech děje využijí retrospektivy a přechodů v čase, aby hráči nebyli příliš zmateni. Do jisté míry se potom objeví nelineární postup, kdy princ dostane naloženu celou sadu úkolů a bude na něm, kde začne a které si nechá na později. Nepřátelé využívají umělou inteligenci ze Splinter Cell, neznamená to ale, že by se z Kindred Blades stala stealth hra. Poměr plížení, skákání a energií nabitých soubojů bude stejný jako ve Warrior Within, ne-li ještě akčnější, protože princ dostane řadu nových rychle-ukončovacích úderů. To znamená variabilitu herních stylů: buď dojde k velkému souboji s komby a speciálními pohyby, nebo se hráč přiblíží rychle či nepozorovaně k nepříteli a v rychlosti ho podřízne nebo jinak zpacifikuje. Autoři předváděli na E3 přímo scénu, kdy princ běhal po zdech a přeskakoval mezi domy v ulicích, až ho divoká cesta zavedla přímo proti strážnému. Ještě v letu vytáhl meč a přesekl mu krční tepnu, takže než stihl nepřítel vydat zvuk nebo pozdvihnout zbraň na svoji obranu, padl mrtev. Další předvedená bojová sekvence ukazovala prince, jak sestupuje po žebříku, který končil několik stop nad zemí. Princ se zachytil, efektně zhoupl a zabil shora nic netušícího nepřítele pod sebou. Postava Temného prince, za níž si hráči v některých levelech zahrají, přijde samozřejmě s vlastním arzenálem bojových pohybů a akcí. Potěšením bude hrát si s jeho indianajonesovským bičem - odzbrojovat nepřátele, či si ji přitahovat a napichovat na vlastní ostří. Předvedeny nebyly všechny nové pohyby obou postav, stejně tak autoři neukázali slibované mezihry v podobě závodů na vozech tažených koňmi, nicméně mohlo by jít o zajímavé zpestření. Ve výsledku zahraniční novináři ve svých dojmech usuzují následovně: půjde o trochu přístupnější a snazší hru než Warrior Within, která si bude brát to nejlepší a nejúspěšnější z obou trojrozměrných Princů - a dost pravděpodobně splní roli důstojného zakončení celého velkého příběhu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama