society-perzistentni-online-strategie-v-podani-tymu-stardock
Novinka Society - perzistentní online strategie v podání týmu Stardock

Society - perzistentní online strategie v podání týmu Stardock

sleepless.

sleepless.

18. 5. 2005 09:42
Reklama

Komu název Stardock nic neříká, snad pookřeje při vyslovení jména Brad Wardell a ještě spíše Galactic Civilizations. V době, kdy se každá firma lopotí s vlastním MMORPG chystají tito nápadů plní vývojáři masivní online RTS. Název chystaného projektu zní Society a slibuje toho mnoho. Příjemnou zprávou hned na úvod je, že celá hra bude zdarma, deset dolarů zaplatí jen zájemci o Premium verzi, která bude luxusnější, ne však herně výkonnější (to znamená hezčí grafiku a pocit výlučnosti). Gratis hraní má za úkol zejména přílákat tisíce lidí na homepage firmy a k dalším produktům, které už zdarma rozhodně nebudou (inspiraci čerpá Wardell z masivní návštěvnosti stránek Blizzardu díky komunitě World of Warcraft). Society začíná jako řada RTS - několik málo vesničanů, starověká společnost se svou technologickou úrovní, tak, a teď se hráči začni snažit. To znamená výstavbu farem, těžbu surovin, vývoj lepších a lepších zbraní, školy, katedrály, továrny, banky a desítky dalších budov nezbytných k přežití a udržení kroku s ostatními. V začátcích si hráč svou provincii vybaví a když má pocit, že je dostatečně soběstačná, založí hlavní město a zařadí ji do světa hry, čímž začne teprve ta pravá zábava. Na hlavní mapě bude prostor pro 30 000 provincií, mezi kterými může probíhat čilá diplomacie, či naopak válčení. Méně úspěšní hráči budou zakládat provincie nové a nové, ti lepší naopak dobývat stále větší území. Zajímavé jsou ochranné mechanismy ve chvíli, kdy by se měl bránit hráč, který není online. V takovém případě lze zaútočit pouze na 25% jeho území (tj. vlastní-li 12 provincií, pouze tři se mohou stát cílem přepadení) a navíc nelze útočit na takové provincie, které jsou ze všech stran obklopeny přátelským územím. Samozřejmostí je potom spojování do aliancí a jakýchsi gild, které zajistí lepší ochranu, protože sousedící území stejné gildy se budou brát jako přátelská s příslušným efektem. A konečně: obranu hráčových provincií v době nepřítomnosti zajistí umělá inteligence - a podle Wardella nebude počítačový protivník žádné ořezávátko.Perzistence je kouzelné slovo, které se ve spojitosti se Society opakuje skoro pořád. Mapa je rozdělena tak, že žádný hráč nebude mít všechny suroviny, a každý národ se tak bude rozvíjet trochu jiným směrem a specializovat na jiné typy boje či ekonomiky, což zajistí obchodování a válčení v patřičném rozsahu. Zajímavou možností zmíněnou v rozsáhlém preview na GameSpy je také designování vlastních budov. Čas od času potom hráči najdou unikátní artefakt, který přidá bonusy k určitému typu těžby či vývoje. Vstřícnost ke kreativními fanoušky vytvořenému obsahu je důležitým prvkem přístupu Stardock k Society. Zejména v rámci větších aliančních celků bude hráčům dána volná ruka, aby si vytvořili styl a příslušné artworky skupině odpovídající. Bez zajímavosti není snaha o maximální multiplatformovost: některé funkce bude možné ovládat prostřednictvím mobilního telefonu, víceméně se počítá i s verzí pro konzole.Society je projekt ještě v poměrně rané fázi. Betaverze a dlouhodobější testování se očekává až někdy v polovině příštího roku, Stardock chce potom finální verzi vypustit do světa na začátku roku 2007. To ale nic nemění na tom, že se jedná o velmi nadějnou onlinovku...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama