carmack-o-vypusteni-zdrojoveho-kodu-quake-3-areny
Novinka Carmack o vypuštění zdrojového kódu Quake 3 Areny

Carmack o vypuštění zdrojového kódu Quake 3 Areny

sleepless.

sleepless.

4. 1. 2005 09:20
Reklama

Už dříve John Carmack, světoznámý programátor grafických enginů id Software, prohlásil, že koncem roku 2004 vypustí zdrojový kód Quake 3 Areny, stejně jako to v minulých letech učinil se zdrojovými kódy Quake 2 a ještě předtím s Quakem. Jenže nestalo se tak a Carmack vcelku smysluplně vysvětluje proč. Ještě nedávno si totiž tento engine licencovala jistá společnost a utratila za něj stovky tisíc dolarů. Nebylo by tedy právě fér, aby se za několik málo týdnů stejný engine objevil pod licencí GPL (General Public Licence, tj. může jej upravovat kdokoliv). U minulých zdrojových kódů tomu bylo tak, že se nedostaly do rukou veřejnosti do té doby, než vyšla poslední komerční hra na nich postavená. V případě enginu Q3A tomu tak ovšem nebude, říká Carmack, protože jednotlivé licence tohoto enginu se stále samostatně vyvíjejí, takže na přechod od jedné generace ke druhé už zdaleka nebude tak jasný (například engine Half-Life 2 údajně dodnes obsahuje některé kousky kódu Quakea). Vydání zdrojového kódu Q3A se tedy dočkáme, ale bude to ještě chvíli trvat. Zdroj: ggmania

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama