amon-tobin-splinter-cell-chaos-theory-sampler-chutny-hudebni-predkrm
Novinka Amon Tobin - Splinter Cell: Chaos Theory sampler - chutný hudební předkrm

Amon Tobin - Splinter Cell: Chaos Theory sampler - chutný hudební předkrm

sleepless.

sleepless.

19. 12. 2004 11:53
Reklama

Společnost Ubisoft udělal správný krok, když se rozhodla posunout datum vydání stealth akce Splinter Cell: Chaos Theory až na jaro 2005, protože tím hře samotné dala větší prostor aby vynikla. S klidem je možné SC: Chaos Theory označit za jeden z nejočekávanějších titulů první poloviny příštího roku. Možná ještě lepší rozhodnutí udělali tvůrci, když se hudební stránku hry rozhodli svěřit , původem brazilskému, zvukovému kouzelníku Amonu Tobinovi. Pěti z deseti lidem tohle jméno nic neřekne a je to jen a pouze jejich chyba. A to dosti velká. Uvědomí si to ve chvíli, kdy se budou ve SC: Chaos Theory v kůži Sama Fischera plížit stínem a zcela je pohltí dokonalá atmosféra. Rozhodně to nebude jen díky dokonalému visuálnímu zpracování, ale z velké části i díky doprovodné hudbě, kterou obstará právě Amon Tobin. Tohle tvrzení můžeme podložit (mnohonásobným) poslechem singlu, který obsahuje tři skladby (The Lighthouse, Battery theme, El Cargo). V prvé řadě jde velmi chutný předkrm, před hlavním chodem v podobě SC: Chaos Theory soundtracku, který ve světě vydá label Ninja Tune a u nás společnost Panther ve stejné době, kdy se na pultech obchodů objeví hra samotná. Všechny tři skladby na singlu ani v nejmenším nepřipomínají klasický herní hudební doprovod, který obvykle představují jen zvuky, či jen těžko zapamatovatelná melodie na pozadí. Amon Tobin stvořil dynamický hudební doprovod, který nejenom pořádně vyšponuje atmosféru ve hře, ale obstojí i jako samostatné album. V případě singlu se to týká především skladeb The Lighthouse a El Cargo, kde se střídají napínavě klidné (lehce orientální) pasáže s intenzivní drumnbass smrští (ideální kulisa pro dramatickou situaci ve hře). Tobin dost používá loopy a řadu syntetických i přírodních zvuků a celé to do sebe skvěle zapadá. Jde o hodně atmosférickou muziku i bez samotné hry. Hlavně ve chvílích, kdy na sebe Tobin vrství řadu intenzivních zvuků a samplů, což je pro něj typické.Hudba bývá ve hrách dost často opomíjeným prvkem. Neplatí to vždy a všude, ale titul s nevýraznou hudbou je stále převaha. Přitom správně zvolený hudební doprovod dokáže s atmosférou i zvýrazněním důležitých okamžiků hotové divy. A po poslechu několika málo skladeb je jisté, že atmosféra Splinter Cell Chaos Theory bude díky hudbě Amona Tobina a visuálním kouzlům lidí z týmu Ubisoft Montreal dokonalá. Jejich vzájemná spolupráce je navíc dalším důkazem, že skvělý hudební doprovod pro hru může být i originální a nemusí jít pouze o sbírku zaplacených licencovaných skladeb, které jinak s hru vůbec nesouvisí.Celkově vzato už se na základě poslechu toho singlu nemůžeme dočkat nejenom soundtracku, ale i možnosti poslechnout si všechny ty úžasné zvuky a beaty ve hře samotné. A to snad hovoří za vše.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama