nejlepsi-herni-designeri-dneska-diskutovali-o-grafice
Novinka Nejlepší herní designéři dneška diskutovali o grafice

Nejlepší herní designéři dneška diskutovali o grafice

sleepless.

sleepless.

15. 6. 2004 21:26
Reklama

To se vám takhle jednou sešli Rand Miller (Myst), Will Wright (SimCity, The Sims) a Jordan Mechner (Prince of Persia) v Muzeu počítačové historie ve slunném kalifornském Mountain View (Silicon Valley), aby si spolu s dalšími stovkami návštěvníků panelové diskuse sponzorované společností NVIDIA popovídali o vývoji herní grafiky. V úvodu diskuse shrnul Jen-Hsun Huang, prezident NVIDIE, dosavadní historii vývoje 3D grafiky a uvedl téma večera: "Tehdy a dnes: Počítačová grafika ve hrách". Každý ze tří hlavních účastníků se k němu postupně vyjadřoval. Ačkoliv většina z nich přiznávala, že stále se zlepšující grafika je jedním z hnacích motorů herního průmyslu, jedním dechem dodávali nejrůznější "ale". Třebas Will Wright řekl: "Tajnou zbraní je interaktivita. Na tom, jakou grafikou to ošperkujete už pak vlastně ani tolik nezáleží. Vezměte si filmy - ty mají fotorealistickou grafiku už léta, ale stejně se pořád objevují špatné filmy". Jinými slovy chtěl říct asi to, že fotorealistická grafika prostě a jednoduše není zárukou maximální (nebo vůbec nějaké) zábavy. Diskuse nakonec dospěla díky Jordanu Mechnerovi k zásadní otázce: "Kde je zábava, a může neustálé vylepšování hardwaru zábavu vylepšit?". Závěr panelové diskuse vyzněl v tom smyslu, že kvalitní grafika by se měla využívat jako nástroj, nikoliv jako berlička podpírající ostatní nedostatky. A co si myslíte vy, naši milí čtenáři? Je grafika her skutečně oním Svatým grálem? Nebo jen velkým tahákem pro masy a prostředkem k prodeji ještě většího množství kousků? Zdroj: Slashdot, GameSpot

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama