Podle nejnovějšího výzkumu jsou hráči společenští tvorové
Tým psychologů z anglické The Nottingham Trent University se rozhodl, že podrobí průzkumu hráče online her. Cílem bylo prověřit jejich socializační schopnosti a vlastnosti. Vůdcem projektu, které se zúčastnilo 540 hráčů stále oblíbeného MMORPG Everquest byl profesor Mark Griffiths. Většina z dotázaných byli muži - mezi dospívajícími to bylo devět z deseti hráčů, mezi dospělými čtyři z pěti. Z výzkumu také vyplynulo, že přibližně tři čtvrtiny dospívajících i dospělých hráčů hraje s přáteli a pro asi polovinu z nich představuje nejdůležitější aspekt hry právě společenský styk. Zajímavé výsledky vyplynuly z odpovědí na otázku "Proč hrajete?". Téměř 20% dospívajících uvedlo, že kvůli násilí ve hrách, zatímco z dospělých tuto možnost volil pouze jeden hráč z pětadvaceti. Je to všechno moc pěkné, ale tak si říkám, zda má takovýhle výzkum vůbec nějaký smysl? Proč rovnou nezkoumat i lidi, kteří třebas lepí modely, čtou komiksy nebo mají prostě nějaký úplně jiný koníček? Jak by asi vypadaly výsledky takového průzkumu? Zdroj: Gamespydaily