Za Battlefield chytřejší!
i Zdroj: Hrej.cz
Battlefield Hardline Článek Za Battlefield chytřejší!

Za Battlefield chytřejší!

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

18. 8. 2014 05:01 3
Reklama

Kompletně celý komentář se bude týkat oné singleplayerové ukázky z Battlefield: Hardline, která se objevila v rámci tiskové konference EA na letošním Gamescomu. Neviděli jste ji? Mrkněte se. Má dvanáct minut a představí, jak si Visceral v Hardline představují příběhový singleplayer. Ukazuje se toho docela dost... Možná až příliš mnoho. O dvanáct minut později mi vrtá hlavou otázka, zda jsou autoři skutečně schopni udělat uvěřitelný příběh, ve kterém se postavy nechovají jako dementi nejvyššího kalibru. Neplést s umělou inteligencí, to je zcela jiný šálek kávy. Mám na mysli jejich motivace, logicky odůvodnitelné věci, co ve hře dělají nebo naopak nedělají a jak uvěřitelné mají být jejich rozhodnutí.

Za Battlefield chytřejší!
i Zdroj: Hrej.cz

Mnozí z vás jistě okamžitě budou argumentovat tím, že Call of Duty na tom není, co se uvěřitelnosti týče, o mnoho lépe. Jenže mezi Call of Duty a Battlefieldem je v tomto ohledu velký rozdíl. Příběhy téměř ve všech Call of Duty, počínaje Modern Warfare, se smrskly na to, že v nich existuje hlavní záporák, proti němu stojí hlavní klaďas a mění se pouze prostředky, kterými proti sobě bojují.

Motivace obou postav jsou velmi jasně dané – záporák chce ovládnout svět, klaďas mu v tom musí zabránit. Občas do tohoto mixu vstoupí ještě někdo další, ale ve skutečnosti jde hlavně o omluvu například pro svržení atomové bomby či odpálení nějaké supermoderní zbraně, ke které by se ani jeden neměli šanci dostat. Stručné, jednoduché, masy se baví, ostatní pláčou, ale vzhledem k tomu, že Call of Duty už se spíše než do žánru „stříleček“ řadí mezi „střelnice“ jsou s tím všichni smířeni.

Battlefield se jak ve třetím, tak čtvrtém díle pokoušel o něco trochu zajímavějšího. Pokoušel se nabízet relativně uvěřitelné prostředí s reálnými politickými vlivy, které měly dotvářet atmosféru skutečného konfliktu, který by se mohl v příštích pár letech odehrát. Snaha se ovšem zcela míjela s výsledkem, a ačkoliv se to celé zvrtlo v tvrdou kopii Call of Duty, právě ty vyšší ambice než u konkurence posouvaly hru občas až do roviny komedie. Ani nemluvě o tom, že pokud jste alergičtí na různé částicové efekty a lens flare světýlka, pravděpodobně jste si Battlefield okamžitě přejmenovali na “Nacpeme Vám Před Držku Co Nejvíc Protože Frostbite.” Nebo tak něco.

Battlefield: Hardline má být něco trochu jiného. Autoři se sami snaží jeho kampaň stylizovat do podoby policejního seriálu, přičemž jednotlivé úrovně mají fungovat jako jeho epizody. Pojí se s tím i novinky pro celou sérii, mezi nimiž vyčnívají zejména možnosti nezabíjet nepřátele, pouze jim nasadit pouta nebo si vynutit složení zbraní pomocí svého odznaku. Obě dvě věci byly prezentovány ve výše zmíněném traileru, a pokud by šlo skutečně o prvky, které ve hře pravidelně fungují, bylo by to skvělé. Po celou hru byste se mohli chovat opravdu jako policista, střílet jen ve chvíli, kdy by to bylo bezpodmínečně nutné a spíše než počet fragů sledovat usvědčující důkazy. Nevymýšlíme si něco, co ve hře není, i sami autoři na toto kladli během hratelné ukázky nemalý důraz. Ovšem až do osudného momentu v čase 7:50.

Za Battlefield chytřejší!
i Zdroj: Hrej.cz

Blížíte se ke dvěma protivníkům, poručíte jim, ať si lehnou na zem a jdete jednoho z nich spoutat. Druhý zatím poslušně stojí a nic nedělá, ačkoliv vy máte plné ruce práce a on by mohl v tu chvíli vzít svůj Kalašnikov a provrtat vám hlavu natřikrát. Váš parťák to vše sleduje z úkrytu (viz čas 8:10), o nějakém systému „jeden zatýká, druhý kryje“ očividně nikdy neslyšel. Tichá akce pokračuje dál. Přes nějaká ta omráčená temena hlavy a tiché našlapování mimo zorné pole se dostanete až k vašim zabaveným zbraním (10:17). Hlavní postava se ještě nahne do okna, odkud zkontroluje situaci (10:25) a vidí, že venku hlídují drsňáci s puškami.

Přichází hlavní chod. Čas 10:32 se zřejmě zapíše do historie jako ta nejdementnější pasáž v historii her, která slouží pouze k tomu, aby se mohla rozpoutat následná přestřelka, v níž sledujeme pouze standardní Battlefield 3/4™. Co bylo na tom plotu tak zajímavého, že bylo nutné se k němu přiblížit, ačkoliv o pár vteřin dříve bylo jasně ukázáno, že venku jsou nepřátelé? I situace, kdy by hráče padouši odhalili, jde přece zpracovat daleko inteligentněji, nebo alespoň méně blbě. Ani ten lidský štít, který si následně vezmete (10:48) není pro padouchy jakoukoliv překážkou, neboť do vás střílejí bez varování, okamžitě a z herního (ani jakkoliv jiného logického) hlediska nebylo vůbec nutné celou tuto pasáž absolvovat. Chtěli nám autoři prostě jen ukázat, že Frostbite funguje pořád stejně dobře? A je hlavní hrdina skutečně policista, nebo „obyčejný“ akční hrdina (11:17) s nekonečným zásobníkem?

Za Battlefield chytřejší!
i Zdroj: Hrej.cz

Vážně doufám, že šlo jen o přešlap v rámci snahy o co nejefektněji sestříhaný trailer. Stále je totiž důvod věřit, že Battlefield: Hardline se odkloní od předchozích dílů série a nabídne něco jiného, než snahu o co největší exploze. Klidně ať je tam humor, ať je tam nadsázka, ať si ve Visceralu berou příklad ze seriálu jako Miami Vice nebo Starsky & Hutch. Call of Duty už sklouzlo do svého vlastního žánru. Přešlapování v něm by v případě Battlefieldu byla velká škoda.

Komentář vyjadřuje osobní stanovisko autora a nemusí vyjadřovat názor redakce.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama