Versus: Remasterovat hry, nebo ne?

26. leden 2015 13:20 / Redakce Hrej.cz / Komentář / Diskuze (45)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
-1
Mirra napsal 2. 2. 2015 v 10.08

já pořád marně čekám na remake Duke3D....

Nahlásit nevhodný obsah

-1
JCDenton napsal 27. 1. 2015 v 09.49

Ještě jsem chtěl dodat, že tenhle článek se mi moc libí a osobně bych ocenil více článků ve formátu názor, komentář, úvaha nebo nějaké zamyšlení se nad herní scénou a to i třeba poměrně nekorektně subjektivní, protože informativní bleskové novinky jsou na všech webech, jak českých, tak zahraničních, ale názor lidí, kteří se hrami zabývají a jsou ze stejného kulturního okruhu jako čtenáři je ta přidaná hodnota velká. Tento nebo článek o hororových hrách od Zdeňka jsem přečetl jedním dechem, zatímco novinky, které mají pár odstavců, tak tam stačí přečíst jen nadpis a člověk je v obraze. Takže jen tak dál :-)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
JCDenton napsal 27. 1. 2015 v 09.36

Souhlasím se Zdeňkem, důležitý je faktor časového odstupu a dle mého názoru je ta tenká červená linie někdy v letech 2004/2005 po nich mám dojem, že se hry graficky i ergonomií podobají aktuální produkci v té míře, že jsou hratelné bez problémů i dnes. U remasterů her starších je to jako se vším, pokud trošku vyleští grafiku a napálí to za nějakou nekřesťanskou cenu, tak je to špatně, asi podobně, jako kdyby nacpali motor z oktávky do Feldy a chtěli za to půl mega. Já bych v remásterech viděl smysl ten, že krom grafiky by mělo být přizpůsobeno dnešku i ovládání, interface, zvukové efekty a tak dále, rozhodně je mi tento způsob sympatičtější než dnešní "restarty" kultovních herních serií s čímž mám poměrně velký problém. Ámen

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Honza napsal 27. 1. 2015 v 00.26

Nemám přehled o všech remasterech ale jedno vím jistě. Pokud mě to zajímá, zkusim to, pokud ne, koukam dál. At se s tim vývojáři poperou a třeba ted ternd brzo zmizí, až vyplejtvaj všechny tituly, který stojí za znovukoupi. Já osobně sem veeelmi rád za Half-Life 1 v novém a krásném kabátě alias Black Mesa.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
PBL napsal 26. 1. 2015 v 23.10

Spideboy: Líb bych to nenapsal :)

Nahlásit nevhodný obsah

20859114
bares69 napsal 26. 1. 2015 v 22.55

Vzhledem k absolutní absenci zpětné kompatibility u nových konzolí nemám nic proti, když se remasterují starší tituly, které udělaly díru do světa (docela bych ocenil třeba HD verzi Red Dead Redemption na nové konzole), aby si je zahráli i ti, co nemají minulou generaci.

Nerad bych ale zase, aby se stalo trendem, že raději, než dávat obrovské peníze do nových dílů, se budou dělat HD verze starých her s menšími náklady, herní recenzenti je budou hodnotit a stavět se k nim, jako k novým titulům - všeho s mírou ;)

Problém tedy vidím spíš v tom, že se pak tyto HD verze srovnávají s novými hrami, což není fér (oboustranně).

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Martin napsal 26. 1. 2015 v 22.40

d@rkWolf:

Nechapu jak to myslis s tim Jacksonem a LOTR, popripade Hobbitem - pokud vim, tak jsou to prvni hrany filmy jak LOTR tak Hobbit a nejde o remastery, takze to sem vubec nepatri. Mno a o tom praseni to je taky tema do "pranice" - ja si teda prasarnu v tomhle ohledu predstavuju jako vsechny tri filmy na motivy Draciho Doupete. Pokud pro Tebe znamena 11 Oskarovy Navrat Krale "praseni", tak k tomu asi nema cenu uz nic rikat. Film na motivy knihy nebude nikdy jako kniha, nehlede na to, ze kniha je sice original, ale Jackson ma pravo ji umelecky interpretovat svym zpusobem. Stejne jako kdyby se nejaky malir rozhodl vytvorit velkolepa platna na motivy te ci one kapitoly v knize, ma pravo uchopit to tema po svem...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Survik1 napsal 26. 1. 2015 v 21.54

Já bych to tak tragicky neviděl. Jestli mluvíme o portu, ten je pochopitelný. Přeci jen starší platformy postupně končí a i rok stará hra na staré platformě může rychle vyšumět právě kvůli chybějící podpoře. Co se týče remasterování starých her, osobně toužebně čekám, jestli se někdo nepustí do Mafie 1 nebo do Operace Flashpoint. Uvítal bych staré legendy v novém hávu se stejným příběhem. A konec konců, nikdo nenutí nikoho ty hry kupovat.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Nephe napsal 26. 1. 2015 v 21.23

Mohli by remastrovat první dva díly Legacy of Kain (:

Nahlásit nevhodný obsah

-1
d@rkWolf napsal 26. 1. 2015 v 18.51

Spideboy: vydat hry na novou platformu celkem dává smysl, zvlášt když vychází v tom přelomovým období a jsou to opravdu top hity, protože spousta lidí si kvůli tomu starou konzoli kupovat nebude. Samozřejmě něco jinýho by bylo, kdyby nové konzole byly zpětně kompatibilní a PS3kové The Last of Us by šlo na 4ce normálně rozjet.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
d@rkWolf napsal 26. 1. 2015 v 18.48

Martin: no, že by Monkey Island byl zrovna dobrej případ...hrál sem ho už před drahně lety na Amize a popravdě ten remaster vůbec nedrží grafickej styl, až se mi to vůbec nelíbí...a ta hra by si zasloužila opravdu jen překreslit grafiku do většího rozlišení, ne aby si to nový kreslíři kreslili po svým, jako by nestačilo, že takhle s velkým nadšením Jackson prasí PP a Hobita, aby předvedl "že to taky umí"...a přitom neumí.

Nahlásit nevhodný obsah

20863543
Hostprozlost napsal 26. 1. 2015 v 17.34

Pericul: Ne opravdu jsem nevěděl :D PS nemam tak v tom nevidím rozdíl

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Spideboy napsal 26. 1. 2015 v 17.21

Já pořád nechápu jednu podstatnou věc.

Proč by mi sakra mělo vadit to, že někdo vydá nějakou hru ... aď už novou, starou ...jakoukoliv? Jako že je takové utrpení to, že nějde v nějakém obchodě hru co jsem dohrál s nápisem remaster?

Nutí vás někdo si to kupovat znova? Nebo proč je o tom vůbec nutná debata?

Např. konkrétně u Last of Us a GTA je naprosto pochopitelné ... když vydají tu samou hru po roce jen na novou platformu a prodávají se, tak to asi smysl mělo. Znamená to že o to měl někdo zájem, právě z důvodu, že ps4, nebo konzoli třeba vůbec ani neměl.

Tohle je zase debata typu pojďmě se šťourat v hov... hlavně že si řekneme svuj názor.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Muž s prdelí napřed napsal 26. 1. 2015 v 16.56

Já jsem pro remastery starších her. Nejlepším příkladem Master Chief Collection na xbox one. Díky tomuhle hodně vyvedenému remasteru jsem se konečně dostal k serii Halo. Je plno starých her, které bych si velice rád znovu zahrál v novém kabátku..

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Actrion napsal 26. 1. 2015 v 16.54

Ano, ale kvalitně.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
diom napsal 26. 1. 2015 v 16.36

Já jsem pro remastery - jsou věci, které jsou zkrátka svým způsobem dokonalé a regulérní následovník by vše jen po***** - obvzláště pochopitelné je to opravdu u herních legend. Spousta těchto legend jednak volá po současné úrovni multiplayeru, druhak si zaslouží "reastauraci" grafiky i zvuku...

Trošku to přeženu a řeknu,
že kdo je z pózy proti remasterům, je přeneseně vlastně hajzl, co chce nechat zchátrat naše kulturní dědictví... Remastery by měli být povinné všem vlastníkům autorských práv herních legend - software totiž vývojem trpí ještě více než hardware a mnohem rychleji zastarává a upadá v zapomění...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
pan blázen napsal 26. 1. 2015 v 15.59

dát na ps3 kolekci GT 1 až 4 tak snad nic jiného nekoupím ale možná jsem pomalej a na ps3 mám ještě dost her co chci zahrát a nestihnul třeba sniper elite v2 atd. grafiku neřeším rád hrám i starší hry na pc třeba stalker a vlastně dost hrám na ps3 duke nukem a doom1 a 2 na ps4 mě odrazuje až moc dobrá grafika a málo her )

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Maurice napsal 26. 1. 2015 v 15.54

Zatím se neobjevil remake po kterém bych sáhl. Vlastně to už taky neplatí, koupil jsem sobě a rodině k vánocům z nostalgie Contru a Super Mario Bros. za 250 na 3DS, i když je to „jen“ emulace.

Pokud se ukáže být HoMaMIII řemeslně dobře odveden dostane šanci (ve slevě). No a pokud ne... Tak tu pořád mám plně funkční Complete Edition originálku + mody.

Co mi explicitně vadí je nekromancie v podobě P2A (pay to anything) MMO mobilních slátanin těžících z mrtvých sérii. :/

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Sekanej šnek napsal 26. 1. 2015 v 15.51

Přesně tak, nová generace konzolí je úplně zbytečná, stále bohatě stačila ta minulá. Jinak to jsou vyhozené peníze...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
pan blázen napsal 26. 1. 2015 v 15.40

já si na ps3 rád zahrál god of war kolekce paráda

Nahlásit nevhodný obsah

-1
pan blázen napsal 26. 1. 2015 v 15.40

já si na ps3 rád zahrál god of war kolekce paráda

Nahlásit nevhodný obsah

20872817
stul.drabik napsal 26. 1. 2015 v 15.37

By měli serii Resident evil na konzole.

Nahlásit nevhodný obsah

20867404
pyaroshi napsal 26. 1. 2015 v 15.25

@Jirka:
Nesouhlasím, že trh má magickou sílu samoregulace vždy správným směrem. Kdyby měl, Justin Bieber by nikdy nemohl být slavný. Takže nesouhlasím s argumentací opřenou o statistiky prodeje. Protože dobře se mohou prodávat i šmejdy.
Na druhou stranu souhlasím s oddílem "Nikdo z nás nehrál všechno". To ani nemusím zdůvodňovat - důvody jsi zmínil.

@Zdeněk:
Souhlas se vším. Mám dojem, že zejména HD remastery relativně nových her jsou jen dojáky na peníze. Ano, ne na moc peněz vzhledem k omezené cílovce, ale vzhledem k tomu, že udělat remaster je o mnoho snazší než celou novou hru...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Martin napsal 26. 1. 2015 v 15.20

Proc by se nemely remastery delat???
Remastery funguji velmi dobre, kdyz se podivame na filmovou produkci - objevuji se jednak HD a "vycistene" verze opravdu starych klasik jako filmy s Burianem nebo Ben Hur, Kleopatra atd. V tom pripade se otevira moznost udelat film jednak vizualne kvalitnejsi pro starsi generaci a hlavne diky "novemu kabatku" a modernimu mediu, na kterem probiha distribuce ho priblizit mladsi generaci, ktera by o nej jinak nezavadila. V pripade her dava treba takovy remaster Monkey Islandu smysl - pametnici si zapnou pixelart a novi hraci si to projdou v HD vyhlazene-kreslene grafice.

Co se tyka obsahu remasteru, jako napriklad pohled z prvni osoby v pripade GTA V nebo vsechna DLC v jinem pripade je to zkratka bonus za nejakou ucelenou novejsi verzi - uplne stejne je to v pripade filmu, kde remaster Gladiatora ma dnes na Blu-Ray hromadu bonusu z nataceni, rozhovory a komentar rezisera k filmu, coz sveho casu z logickych duvodu na VHS nebylo.

V pripade remasteru novejsich her nevidim taky problem, kdyz porad nekteri hraci resi jestli 720 nebo 1080p a jak jsou "nekde" textury o malicko ostrejsi nez "tady", pak se primo pro vyvojare nabizi HD remastary delat uz kdyby jenom kvuli te skupine hracu, ktera proste chce za kazdou cenu maximum. Me je to osobne jedno, ale rozumim tomu a chapu, ze hrac, ktery prave utratil nekolik tisic za novou konzoli nebo jeste lepe nekolik desitek tisic za nadupane PC si chce zahrat napriklad Metro v jeste lepsi grafice nez pred 2 roky, proc ne?

Remastery maji svuj smysl, ale rozhodne by je nikdo nemel brat jako pokracovani nebo pokud se vyhladuji nejake ceny nebo anktety typu "Hra roku", tak by mely mit svou vlastni kategorii. Pokud hra A vyhrala GOTY v roce 2009 a ted v roce 2015 bude mit HD remaster + vylepseni (nejen grafika), tak nema v kategorii GOTY co delat - to je stejne jako kdyby Titanic, ktery dostal 11 Oskaru v roce 1996 soutezil v ULTRA HD Remaster Edici s kupou bonusu v reziserke verzi na Oskarech v roce 2015.

Hraci maji na vyber, kupovat remastery nemusi - nikdo je nenuti, je to ciste jejich volba a nove tituly tim nijak netrpi, staci se podivat kolik zbrusu novych her vyslo behem roku 2014...

Spis mi prijde, ze vetsi problem s tim maji redaktori a odborna verejnost, protoze zatim nenalezli uplne idelani recept jak tohle tema uchopit (napr. pri hodnoceni, srovnavani vuci orginalu atd)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
d@rkWolf napsal 26. 1. 2015 v 14.56

Piraten: u HoMaM III je větší problém v tom, že nejen, že v klidu běží na dnešních systémem, navíc k němu existuje modifikace, která umožňuje hrát klidně ve víc jak full HD rozlišení, hrát v okně s 32bit barvama(tohle byl problém původních HoMaM, hra v okně šla jen s 16bit barvama), nemluvě o řadě dalších vylepšení a oprav, které počítám v tom novém ofic. HD remaku ani nebudou. A pak taky jde s tímto modem hrát kompletní hru, tzn. včetně všech datadisků, narozdíl od nové "HD" HoMaM III, která bude bez datadisků, protože je omfg nenašli...(a jelikož jsem zlej, budu předpokládat, že pár měsíců po vydání se najdou, aby se mohly za další peníze vydat i ty...ideálně po jednom).

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 26. 1. 2015 v 14.52

d@rkWolf: Amen, bratře.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
d@rkWolf napsal 26. 1. 2015 v 14.51

Silesian: no já bych rozhodně remaster TNG nechtěl, protože TNG je naprosto jedinečnej, sleduju ho teď úspěšně už poněkolikáté znovu a stále mě přesvědčuje o tom, že je lepší než všechny "moderní" seriály dokupy. Jak obsahem, tak obsazením.

Nahlásit nevhodný obsah

20867714
Marden napsal 26. 1. 2015 v 14.51

bůh: To s tou hratelností je asi pravda. V případě Metra to rozšířilo tvoje možnosti než něco měnilo. Za to přepracovali všechny mapy, kdy odstranili několik loading screenů, takže průběh hry byl více plynulý.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Pablo napsal 26. 1. 2015 v 14.31

Merengues: já neměl nikdy PS3, mám na bytě PS4 a jsem za remaster Last of us neskutečně vděčnej.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Pablo napsal 26. 1. 2015 v 14.27

víte? za to zahrát si CoD2 na PS4 bych si klidně připlatil .) nikdy už mě žádný CoD tolik nebavily

Nahlásit nevhodný obsah