Versus: Adventury přežily, ale za jakou cenu?

11. únor 2015 18:10 / Redakce Hrej.cz / Komentář / Diskuze (44)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20872817
stul.drabik napsal 26. 2. 2015 v 08.31

Pro mně skončilo Polda 3,horké léto 2,Posel smrti 1 až 3.To byli poslední andventury které jsem hrál.Ty noví stojí za prd.Ještě naposled jsem hrál Runwey nebo tak nějak.A tím to skončilo.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Moor napsal 14. 2. 2015 v 19.06

V agenturách jsou hádanky a příběh stejně důležité. I když má agentura skvělý příběh, ale připomíná spíše film, tak mám pocit, že jsem žádné „adventure“ nezažil. Vzpomínám na doby, kdy jsem nad hádankou přemýšlel i ve škole, či na cestách a pak jsem byl celý natěšený vyzkoušet řešení, které mě napadlo. Stejně tak absence dobrého příběhu nemotivuj řešit sebelepší hádanky. Je pak na tvůrcích, jak zvládnou vyvážit příběh s hádankami. V první řadě musí být hádanky opravdu logické. Pamatuji si na frustraci ve hře NIBIRU. Potřeboval jsem se dostat přes zamčené pancéřové dveře, vedle nichž byla puklina ve zdi. Měl jsem několik kusů dynamitu, lepicí pásku, zápalnou šňůru a zapalovač. Svázat dynamit šel, přidělat šňůru taky, ale nešlo mi to nacpat do té díry. (problém nebyl ve velikosti) Nakonec se ukázalo, že je potřeba k dynamitu přivázat krysu, aby to fungovalo. Každý hráč je různý, někdo preferuje lámat si hlavu a pocit z vítězství při překonání výzvy. Jiný si chce užít kontinuální příběh nepřerušený několikadenním přemýšlením, či pixel-huntingem. Domnívám se, že dobrá hra může zároveň uspokojit oba přístupy. Například v nastavení by měl mít hráč možnost si nastavit, zda chce mít k dispozici nápovědu při řešení hádanek (ať už přímo ve hře, nebo na vyžádání), dále pak tlačítko na okamžité vyřešení hádanky. Pixel-hunting lze vyřešit buď občasným zalesknutím se aktivních předmětů, nebo upozorněním při odchodu z obrazovky, či místnosti.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Petr napsal 14. 2. 2015 v 12.28

Hrát adventury s návodem mě nikdy nebavilo, jakmile se hra zvrhla v to, že jsem na každém kroku zakysnul a musel koukat do návodu, tak jsem to pak spíš už nedohrál. Úplně bez velkcýh zákysů jsem dohrál snad jenom dvě staré adventury, a to Indy 4 a Prisoners Of Ice. U ostatních jsem musel občas kouknout do návodu nebo najít radu, co dál. Problém je v návodu najít konkrétní krok a vyhnout se prozrazení dalšího postupu. S tím pixelhuntingem to možná (kromě toho, jak jsem psal o hrách od Sierry) to nebylo snad tak hrozné a opravdový problém to byl snad jenom v několika hrách. To už mi spíš vadilo, když jsem zakysnul na něčem, co mě napadlo, ale určité místo nebylo aktivní, dokud jsem nejprve neudělal nějaký krok, nebo jsem nepostupoval v autory vymyšleném pořadí, i když to spolu nesouviselo. To jsem potom bloumal bezradně po lokacích, které už jsem znal a nenapadlo mě, že se tam najednou objeví nové aktivní místo.

Zavádět nové označení těch her je asi zbytečné, z každé recenze nebo popisu hry je celkem zřejmé, jestli to je interaktivní film s občasným kliknutím, které jenom posune děj, nebo jestli to je klasické sbírání a používání předmětů, rozhovory ap.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
MacGyver napsal 14. 2. 2015 v 00.29

Mitsurugi: No dobře tak pár vyjímek bylo. Taky sem napsal "SNAD bez vyjímky všechny", čimž sem se snažil říct, že připouštim, že některý tu funkci možna ještě neměli. Ale kvůli tomu to přece není chyba hned celýho žánru. To je spíš vyvojářská chyba. Nepříde mi prostě spravedlivý to zobecňovat a říkat, že adventury sou na hovno v pixelhuntingu, když je to záležitost spíš těch nejstarších kousků, kdy se lidi ještě furt učili ty hry dělat.
Já sem s tim v novějších kouscích prostě zas takovej problém neměl, žádná obří frustrace co bych si pamatoval a to si myslim, že sem těch adventur hrál dost. Ale co ja vim, zas takovej pařan nejsem takže možná dost není zas tak dost a možná sem měl štěstí a vybíral si jenom ty nejlepší.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 13. 2. 2015 v 21.10

MacGyver: Ale prosímtě, pixel hunting byl i v tak "nových" adventurách jako Longest Journey (2000), nebo třeba první Runaway (2003).

Nahlásit nevhodný obsah

-1
MacGyver napsal 13. 2. 2015 v 19.47

Mitsurugi: Dobře, tak to napíšu jinak. Žádny rady po internetu si hledat nemusel. Stačilo nebejt uplně netrpělivej a línej. ;)
Neříkám, že sem se nikdy u žádný adventury nezasek a nepoužil návod, ale když už se tak stalo, tak v 99% sem litoval, že sem po tom návodu sáhnul, protože sem věděl, že kdybych tomu dal ještě nějak čas (třeba klidně i pár hodin to k tomu prostě patřilo), tak bych na to nakonec přišel sám.
Pokud člověk za život vyzkoušel jednu adventuru a při prvním zákysu se na to vykašlal že je to nelogická blbost, tak to se pak nedivim. Ale pokud člověk nákou tu adventuru dohral do konce, klidně i s návodem, tak si prostě vždycky věděl, co máš dělat i když to třeba znamenalo vyzkoušet všechno se všim. Pravda, člověk z toho neměl tak dobrej pocit, jako když na to příde sám, ale takovou dobu to zas netrvalo, aby to nějak otravovalo.
A pixel hunting to je záležitost opravdu jenom těch hodně starejch adventur, který ja sem většinu už ani nezažil. Naposled si pamatuju, že sem měl tenhle problém u Poldy jedničky. Novější adventury (ale furt dost starý nemyslim úplně nový) už pak všechny snad bez vyjímky měli funkci, že se ti stlačením nakyho tlačítka zobrazili všechny aktivní věci, takže pixel hunting nehrozil.
Takže abych to shrnul. Budto si hral naposled gobliiins, nebo o tom víš prostě kulový a opakuješ naký názory co si tuhle náky babky vyměnovali před kauflandem.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 13. 2. 2015 v 19.24

Richmond: Tak já netvrdím, že to bylo v každé adventuře, jenom oponuju tomu, co napsal MacGyver. A třeba pixel hunting je možná ještě větší problém starších adventur než nelogická řešení, protože byl mnohem častější.

Editováno: 13. 02. 2015 v 19.25

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Richmond napsal 13. 2. 2015 v 19.07

Mitsurugi: Zase tady se navozuje dojem, ze co adventura z 90.let to hra plna nelogickych problemo. To je podle me nesmysl. Mam jich odehrano fakt desitky a kombinace vseho na vseho se dle meho odhadu pohybuje u kazde cca desate hry. Pixel hunting do teto kategorie nepocitam. Netvrdim, ze zakys na nelogickym problem je prima vec, ale zatracovat tyhle hry kvuli tomu je trochu krute :)

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 13. 2. 2015 v 18.59

MacGyver: Blbost, spousta adventur obsahovala kompletně nelogická řešení, takže byl hráč většinou donucen zkoušet všechno se vším a/nebo lovit pixely aby se ujistil, že nezapomněl nějaký miniaturní předmět co pomalu splývá s pozadím.

Editováno: 13. 02. 2015 v 19.00

Nahlásit nevhodný obsah

-1
MacGyver napsal 13. 2. 2015 v 18.45

EL Prdelo: žádný rady po internetu si hledat nemusel. stačilo nebejt uplně blbej ;)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
MacGyver napsal 13. 2. 2015 v 18.05

Myslim si, že starý adventury a nový "adventury" se vůbec srovnávat nemůžou. To sou dva uplně odlišný žánry. Starý adventury sou pro lidi, který si rádi namáhaj mozek a maj rádi hádanky a pocit z vyřešení hádanek. A hlavně ten pocit z dohraný adventury bez jedinýho mrknutí do návodu!!
A nový "adventury" (osobně si myslim, že by se jim měl vymyslet novej název žánru, interaktivní film k tomu sedí nejlíp, tak proč ne) sou pro casual (nemyšleno jako urážka) hráče, který se nechtěj zasekávat a přemejšlet a chtěj si čistě užít příběh. Sou to dva naprosto odlišný žánry pro naprosto odlišný lidi.
Já se třeba považuju za milovníka adventur a hodně ste mě potěšili se zpravou o Syberii 3, je to moje snad nejoblibenější adventura a hodně se na ní těšim. Ale třeba naky pí****** od telltale mě absolutně nezajímaj. Takže podle mě by se adventury a "adventury" neměli brát jako jeden žánr a začít to hezky rolišovat, protože dávno už to se starejma adventurama nemá nic společnýho. I fanoušky to má uplně jiný. Sami ste toho důkazem.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Petr napsal 13. 2. 2015 v 17.43

Richmond: Já už dnes také ne, ale dobré střílečky, plošinovky a akční hry jsem hrával opakovaně, stejně tak automatovky, kdy nešlo ukládat a hrálo se pořád od začátku, byly zábavné, adventura je jednohubka. Mně dneska nevadí ani kratší herní doba u jiných her, možná naopak, ale pokud bych si kupoval novinky, upřednostňoval bych něco dlouhodobějšího než adventuru na jeden víkend.

Já začínal také u Sierry, moje první adventura byla Kings Quest 2, potom jsem měl jedničku, první dva Space Questy a první Police Quest a Larry. V časopisech jsem hltal články o Quest For Glory (k těm jsem se dostal až s trojkou přiloženou ke Score), Monkey Islandu a dalších, ale neměl jsem na to počítač. Grafika těch prvních Sierra her byla hrozná, textové ovládání také, moje angličtina hodně začátečnická, ale bavilo mě to. Později jsem měl raději ovládání ve stylu her od Lucasfilmu, u Sierry mi vždycky vadilo, že nijak nebylo možné identifikovat aktivní předměty, takže to kolikrát bylo při zákysu klikání po obrazovce, jestli se náhodou něco nestane.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Richmond napsal 12. 2. 2015 v 21.38

Petr:
ad znovuhratelnost - no já snad krom strategií nehraju žádné hry 2x po sobě, a to ani cRPG. Takže tahla "vlastnost" adventur mi absolutně nevadí.

ad hry od Legendu - souhlas, Gateway byla občas peklo na přesné kladení slov. Tohle u novějších her (Death Gate, Shannara, Mission Critical atd) odpadlo a jsou to i dnes skvěle hratelné skvosty.

Jinak já jsem velký milovník Sierry. King's Questy s parserem (mnohem zábavnější než remaky s myší!), oba Eco Questy, Gabriel Knigh série, Larry...a ačkoliv Lucasovky jsou také skvělé, Sierru mám o stupínek víc i když se tam umírá na každém kroku :)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Petr napsal 12. 2. 2015 v 21.13

Richmond: Nemusí to být nutně 3D. I ty pixely by se daly v některých případech snést. Proč třeba aspoň nevyužijí plné rozlišení, tzn. vetší plochu? 3D zastarává víc než ručně kreslená grafika, čím starší hry, tím je to zřetelnější, naopak některé 2D jsou koukatelné i dnes, i když nevím, jestli očima mladší generace hráčů, kteří už to nepamatují. Nemám rád ani renderovaná pozadí, působí to na mě všechno moc plastově. Ale tak nějak bych od dnešních adventur očekával, že při zachování ručně kreslené grafiky využijí současné počítače a budou se věnovat i technické stránce. Sice to není adventura, ale když uvedu příklad Rayman, kdy obyčejná plošinovka/skákačka se promění v kouzelnou hru díky parádní grafice a hudbě, očekával bych podobný vývoj i v adventurním žánru.

Jinak adventurám asi i škodí malá znovuhratelnost. Krátce po dohrání nemají znovu moc co nabídnout. Pro mě to je jako knížky. Mám je rád, ale jak dočtu sebelepší příběh, jestli se k němu vrátím, tak s největší pravděpodobností až za několik let.

Teď mě napadlo, co mě také u některých (nejen) adventur štve a nudí. Dlouhé rozhovory o ničem a hlavně dabing na úrovni studiového přednesu, který je nepřirozený, pomalý a nezáživný. A když to ještě nejde odklikat a musím se podobným rozhovorem probírat několikrát, než se dostanu k možnosti volby jiné možnosti/tématu, tak mi to dokáže znechutit. Podobně to platí u animací a pohybu postavy.

No a jak byla zmíněna firma Legend, hned jsem si vzpomněl na adventury Gateway. Kdyby se mi tak nelíbily knížky, asi bych to nezvládal, to ovládání bylo šílené a na pohled to připomínalo to slovník vzhledu typické Windows aplikace. Myslím, že novější hry od Legendu už byly v tomto lepší, ale moc jsem je nehrál a ani si je nepamatuju.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 2. 2015 v 20.23

Tataboj: Ale je pravda, že zničený čas je každopádně nejzajímavější spojení :D

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Tataboj napsal 12. 2. 2015 v 20.15

Mitsurugi: Já to z ničeho nepřekládal, jen jsem to tady někde viděl. :)

Jo, a Google Translate překládá spojení "wasted time" výhradně jako "ztracený čas". :D

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 12. 2. 2015 v 19.53

Tataboj: Zničený čas? Snad vyplýtvaný čas, ne? Do you even translate, bro? :D

Nahlásit nevhodný obsah

20839397
Cos napsal 12. 2. 2015 v 19.44

Jarda kouká na adventury, jako by se vůbec nevyvíjely. Jasně že adventury byly v devadesátkách nesmyslně těžké a překomplikované. Musí se na ně dívat pohledem dané doby. Stejně jako na ostatní žánry. První strategie z té doby jsou z dnešního pohledu taky silně zastaralé. To je zas názor jak ze zvláštní školy. The Longest Jorney z 2000 je zas na jiné adventurácké úrovni, stejně jako Broken Sword 5 nebo Broken Age z doby dnešní. Telltale a jeho Sam a Max nebo Back to the Future se zas liší od Walking Dead 2, které je bohužel už čistě interaktivní film. Což Life is Strange není a díky za to.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Richmond napsal 12. 2. 2015 v 19.23

Petr: Souhlasím skoro se vším (včetně Diabla), akorát tedy mně se soudobá 3D grafika pranic nelíbí, takže jsem jenom rád, že vznikají adventury, které mají vzhled devadesátkových 256VGA her :)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Petr napsal 12. 2. 2015 v 19.09

Podle mě se nedá jednoznačně říct, jestli byly lepší ty staré nebo moderní hry, složité adventury nebo filmové. U obou se dají najít dobré i špatné kousky. Je dobře, že dnes vznikají oba typy her a máme na výběr, bohužel až moc jich uvízlo právě v těch devadesátkách a je už poněkud přepixelováno (nejen v adventurách). Je škoda, že autoři nevyužívají dnešních možností se zachováním staré atmosféry. A tak hrajeme na fullHD monitorech v malých oknech, nedostatek financí nebo talentu se schovává za retro a pixelart a stále jim to prochází... domnívám se, že kladná hodnocení mnoha z nich nejsou úplně opodstatněná a že před dvaceti lety by jich dost skončilo v průměru.

Za nejlepší ze staré školy stále považuji Indianu Jonese 4, která je poměrně logická, obsahuje příběh, inteligentní humor, žádné velké zákysy a je to v podstatě důstojné pokračování filmové série. Ale až si ji znovu zahraju, třeba už to také nebude ono.
Bavil mě i Fahrenheit i Walking Dead, ale tam už toho k hraní moc není. Zase bych to ale nesrovnával s interaktivními filmy devadesátých let, to bylo vážně ubohé už tenkrát.
Nicméně u všech her mě zajímá především atmosféra a zábavnost a to není dáno ani žánrem ani provedením. Prostě něco mi sedne něco ne a můžou to být i typově podbné hry.

Hry jako Tomb Raider opravdu nespadají do žánru adventur, jak byl definovaný v minulosti a opravdu označují spíš to samotné dobrodružství. Stejně jako Diablo má daleko k RPG.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Tataboj napsal 12. 2. 2015 v 18.55

panic: Zničený čas, jehož ničení tě bavilo, není zničený čas.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Lex napsal 12. 2. 2015 v 15.39

No, každý máme jiný vkus. Začínal jsem hrát asi tak v půlce devadesátých let a byl zvyklý na to, že hra typu adventura nebo rpg (ale ani jiné žánry ne nedaly zahanbil) se obvykle nedala vyřešit sólo a myslím, že to ani nebyl záměr autorů. Diskutovalo se o tom s kamarády a hledalo správné řešení (internet byl tehdy u nás v plenkách). Nakonec se společnými silami podařilo hru pokořit a to bylo tou největší odměnou. Přiznám se, že příběh jsme tehdy až tak moc neřešili, i když třeba ten z I Have No Month and I Must Scream byl vynikající.
Když se vrátím do současnosti a dob minulých teprve nedávno, tak mohu říct, že mi "devadesátkový" přístup k adventurám vyhovuje více než současný. Pořád si rád si zahraji starší hry (GoG má můj dík) nebo i nové retro, které se snaží držet dřívější hratelnost a překousnu kvůli tomu i pixelart (třeba Heroin's Quest byl parádní a hutný). Interaktivní filmy mě moc neberou, i když pokud se na ně dívám jako na film a ne jako na hru, tak se dají.
Nechci tím říct, že dnešní hry jsou špatné a ty staré byly dobré. Nové mají spoustu prvků, které se do starých nevešly, u neadventurních her se dává určitý důraz i na příběh, což dříve nebylo a určitě se raději podívám na kvalitní 3D animaci než abych musel číst dlouhý popisný text, ale zvlášť u hráčů mi trochu mrzí přístup ve stylu: "Je to super, protože se nemůžu nikde zaseknout a dohraju to snadno i bez pomoci zvenčí." Záseky prostě ke hrám patří. U plošinkovek jsou to složité sekvence, u akčních her bossové a u adventur zase (ne)logické hádanky. Pokud tam nejsou, přijde mi to spíš jako film než hra. Asi jsem příliš stará škola, no.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Puppy napsal 12. 2. 2015 v 14.14

123: Nebo ještě lépe reklamy, které budeš moct po 15 sekundách přeskočit :)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Earendil napsal 12. 2. 2015 v 09.23

Pěkný článek, podobných úvah by klidně mohlo být i víc. Jen houšť! Nejvíc bych se zřejmě přiklonil k názoru Vojty, ale docela chápu i opačný názor Jardy. Záseky byly občas hrozné a některé tak nepříjemné, že dokázaly na nějakou dobu odradit od hraní toho daného titulu.
Kritizovat ovšem tituly od Telltale za filmovost a malý podíl hratelnosti není na místě - už v dřevních dobách PC i konzolového hraní vznikaly "full-motion video game" a ty v zásadě nebyly o ničem jiném než o jednoduché hratelnosti (zmáčnki X / klikni levým talčítkem) a vyprávění příběhu pomocí natočeného videa s herci.

Na druhou stranu, pokud šlo jen o důmyslný a složitý rébus, dostavil se po jeho vyřešení pocit vítězství-triumfu-blaženosi a zadostiučinění. "Že mě to nenapadlo hned, dyť je to uplně jasný..." byl první pocit, když jsem konečně něco takového vyřešili a to mně osobně v současných adventurách od Telltale chybí...

Starší adventury byly spíš ve styly "vyprávění za odměnu" - něco na způsob, když vám v dětství třeba dědeček vypráví pohádku a najednou řekne: "Teď si běž uklidit pokoj, srovnej všechny hračky a až to budeš mít hotové, budu Ti vyprávět pohádku dál".

Dnešní adventury jsou naopak opravdu jako interaktivní film s důrazem na morální rozhodnutí, protože to přebírají od současných seriálů, kde taky frčí, že není jen dobrých a jen zlých postav... navíc je dnešní doba mnohem víc uspěchaná než v 90. letech a velké procento lidí nemá chuť a čas trávit u záseků nebo logických hádanek celé odpoledne.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
President Evil napsal 12. 2. 2015 v 09.06

Já jsem vyrostl na adventůrách jako Tomb raider, Resident evil a Silent hill. Současné hry tohoto žanru nehraji skoro vůbec jelikož mi příjdou příliš jednoduché a akční. Hlavolamy a jejich vyřešení to bylo to co mě na těch hrách bavilo. Třeba na legendární hlavolam s pianem v prvním Silent hillu nikdy nezapomenu. Nechal jsem si tenkrát tu báseń ve které bylo ukryto řešení přeložit od učitelky angličtiny a hlavolam rozlouskl. Měl jsem z toho takovou radost, že se to nedá popsat slovy. Dneska už v mainstreamových hrách na žádný takový hlavolam nenarazíte a když ano, tak si můžete nechat napovědět (viz. Tomb Raider 2013) všechno je zaměřený jenom na akci a grafiku a hráči ? Těm je to šumák hlavně, že se na to pěkně kouká.



A pokud jde o žánr interaktivní film mezi jehož zástupce patří Heavy Rain a podobně, tak ten jsem velmi dlouho doslova nenáviděl a považoval za pitomost a zhoubu videoherního průmyslu. Pak jsem však na youtube zkouknul video ze hry Beyond: Two Souls a zjistil, že tyto "hry" mají svoje kouzlo. Nakonec nezůstalo pouze u jednoho videa zaujalo mě to na tolik, že jsem se podíval na průchod celou "hrou". Byl to skvělý zážitek a k postavě Jodie jsem si vytvořil téměř citový vztach. Považovat tyto hry za adventůry je ale nesmysl jsou to prostě interaktivní filmy a tak by se měly i nazývat.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
orange napsal 12. 2. 2015 v 05.24

My jsme si z toho udělali samostatný slovo a očekáváme od adventury něco konkrétního, ale adventury ve smyslu adventure, tedy dobrodružství, pro mě znamená nějakou výpravu za něčím. Takže moderní adventura je pro mě třeba Uncharted. Jasně, je to přehnaně akční hratelnost, ale v jádru je jasný, že ta akce je tam nadsazená a jádro příběhu vůbec netkví v tom, že Nathan na cestě zabije tři sta lidí. To je omáčka. Jediná kanonická vražda je ta v animaci, podle mě. Ale ty příběhy by utáhly klasickou point!'n click adventuru bez problému.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
MEtMan napsal 12. 2. 2015 v 00.44

Já miluji klasické adventury ale hraji je především jen s návodem (abych si vychutnal příběh apod.). Kupodivu když mi jde o příběh tak dnešní trend interaktivního filmu mě vůbec nebaví a většina Telltale adventur mi nic neříká a nudí mě to koukat na film ve kterým občas mačkám click time eventy.

Naštěstí jsem rád že klasické adventury se pořád ještě vytvařejí. Jelikož jejich nová podoba v kůži interaktivních filmů mě vůbec nebaví. Více mě tedy baví číst u adventury návod než jen čumět na běžící film s občasným klikáním.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
panic napsal 11. 2. 2015 v 22.30

"začněte si vážit svého času a neobětujte ho věcem, které jsou zbytečné"

kdybych si vazil sveho casu, netravil bych ho hranim pocitacovych her

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Tarmenel napsal 11. 2. 2015 v 21.30

Já bych ten nadpis reformuloval "Interaktivní filmy pžežily, hurá!", živořily dostatečně dlouho, aby se s nimi vývojáři naučili pracovat, když zrovna nejsou příliš zlenivělí úspěchem.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Schopenhauer napsal 11. 2. 2015 v 21.17

Za nejlepší adventuru všech dob považuju první díl Broken Sword, potažmo i druhý. Další díly už ztratili kouzlo a tu nepřekonatelnou atmosférů, kterou se podařilo Cecilovi a celému Revolution nastolit nazačátku.

Osobně si myslím, že i dnes mají klasické adventury své místo v herním průmyslu. Sice díky nim asi nikdo nezbohatne, ale své publikum si dobrá adventura vždy najde. V poslední době se mi zdá, že se adventury vrací na výsluní, alespoň tedy na poli indie her. A to je dobře :)

Nahlásit nevhodný obsah