Rozhodne Fallen Order o osudu herních Star Wars?

18. listopad 2019 18:00 / David Plecháček / Komentář / Diskuze (60)

Související články

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 25. 11. 2019 v 07.44

Malekith: Bazar je tu 2000 let minimálně. Každý by měl mít právo to co si koupí, také prodat. Koupim si hru je to k*k*tina, tak jí prodám. A vždycky to tak bylo. Hotovo dvacet. Ne, nezajímají mě problémy herních vývojářů, že nemaj každej týden na nový Ferrari, nikdo je nenutil aby se vývojáři stali, můžou jít do mišelinky tahat pneumatiky, jestli jim to přijde jako snadná práce. A nemožnost prodávat digitální kopie určitě pár zákonů porušuje.

Jako když bylo v osmdesátých / devadesátých letech hráčů málo, 90% lidí hry kopírovalo, tak si nikdo nestěžoval, že jednu hru prodali desetkrát. Bylo to normální fyzický zboží v obchodě, který se koupilo a pak děj se vůle boží, co se s nim děje.

Dneska ti to nedaj do krabice, nemusej to nikam vozit, neni to na fyzickym médiu, musíš se přihlašovat někam do tramtárie kvůli tomu, aby někdo ve statistice viděl kolikrát sis ve hře uprdl, musíš bejt připojenej k internetu a nakonec to nemůžeš ani prodat, protože Bobbymu Kotickovi docházej brilianty do jeho ranních vloček, nebo že brečej kvůli nákladům ? Je mi to šumák. Oni si ten herní průmysl takhle uplácali, tak ať si to vyžerou. Nehledě na to že digitál je obchod s vakuem, který bez potřebného HW či internetu vlastně nemáš. Je to obchod s ničím.

Editováno: 25. 11. 2019 v 07.48

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 22. 11. 2019 v 16.58

h4nsasjks: No, o to mi jde, nejsou žádné důkazy, jen domněnky a hypotézy. Není těžký si dát 1 + 1 dohromady, no to není těžké ani u warezu a přitom je realita jiná. Neříkám, že nemůžeš mít pravdu, ale byl bych opatrnější s tou jistotou a soudy.

leco77: Viz výše. A ano, řekl bych, že o multiplayerové hry je obří zájem, jsou většinou jednodušší, je lehké je zapnout, dát pár zápasů a vypnout, využívají naší touhy soutěžit a taky jsme sociální druh, rádi hrajeme s ostatními.

Editováno: 22. 11. 2019 v 16.58

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 22. 11. 2019 v 16.33

Mitsurugi: Ehm, tak už jenom logicky, MP hry jsou vesměs prodávanější, než singlovky - jde o hry, které nelze warezovat a mají delší životnost, takže se tolik netočí na bazarech... GTA V, nebýt MP, nemá ani náhodou taková čísla - zase lidi tu hru nechtějí prodávat a warez verze ti je celkem na nic...

A nemyslím si, že ten vliv dělá multiplayer, že by ho lidi až tak hodně vyžadovali. Naopak mám pocit, že lidi vyžadují singlovky, ale když nějaká vyjde, i když je kvalitní a očekávají se vysoké prodeje, pořád nedosahují prodejně těch multiplayerových....

A teď co je pravda, opravdu je o multiplayer takový obrovský zájem? Nebo se prodávají tak dobře jen proto, že nejdou warezovat a do bazarů je lidi nedávají v takovém měřítku, jako SP hry? Nebo o SP hry je obecně tak malý zájem, že se automaticky očekávají horší prodeje?

I tady v článku to jde jasně vidět... i ten SW BF2, který vypadal na katastrofu, se prodával dobře a u letošní SP hry se už dopředu očekávají slabší prodeje a to jde o kvalitní hru, bez kontroverze :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 22. 11. 2019 v 16.30

Mitsurugi: Studii samozřejmě nemám, ale podobných článků jsem četl více... Stejně jako na téma, že pro obchody typu JRC to byl slušný byznys... Není těžký si dát 1 a 1 dohromady... Když jedni slušně vydělávají a druzí / autoři z toho nic nemají, tak je to problém... Nicméně stejně jako se v poslední době objevují články, že je to na ústupu... Problém bazaru je v tom, že zákazník za hru zaplatil => Má dobrý pocit a zcela legální kopii, ale tvůrci z toho nemají nic... Pirát nezaplatil => Má nelegální hru se všemi důsledky...

https://www.businessinsider.com/pre-owned-ga mes-are-costing-the-industry-more-than-piracy-2012-6

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 22. 11. 2019 v 16.21

h4nsasjks: "Nicméně u příběhových SP her moc zdrojů přijmu nemají, takže tam je pirátství, pujčování i bazar prostě velký problém..."

Zdroj? Reálný vliv warezu na prodeje je podle všeho mizivý, máš nějaká data, která by mohla podložit tvrzení, že bazarový prodej opravdu škodí prodejům?

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 22. 11. 2019 v 16.16

Mitsurugi: Souhlas, samozřejmě, že takto jednoduše to nestojí... Ale je to jeden z faktorů... V rámci optimalizace zisků dochází k tomu, že se snaží dostat co nejvíce peněz od hrajících hráčů, bez ohledu zda za hru zaplatili, či nikoli (F2P, Bazar)...

Nicméně u příběhových SP her moc zdrojů přijmu nemají, takže tam je pirátství, pujčování i bazar prostě velký problém...

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 22. 11. 2019 v 16.12

leco77: Naprostý souhlas...

ch3: Je to tak, ale zatím se bráním přistoupit na tenhle model, protože hraju napříč obchody... Nechci platit EA, Ubi, MS, R* atd. atd. A udělat to jednorázově se mi nechce, nemluvě o tom, že čím více o té hře vím, tím více jsem zklamaný...

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 22. 11. 2019 v 16.12

h4nsasjks: F2P, mikrotransakce a útlum AAA SP her by nastal i bez warezu a bazaru, úplně stejnou rychlostí, jelikož akcionáři chtějí prachy.

Navíc spousta těhle praktik vznikla hlavně na mobilech a onlinovkách, kde žádný bazar není a nikdy nebyl a warez tam taky není žádná sláva. Vinit bazar za mikrotransakce mi přijde jako nesmysl.

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 22. 11. 2019 v 16.08

Malekith: nesouhlasím, pokud by nebyla možnost toho bazaru, člověk by si koupil normální cestou, ale tím, že mají hry nastavenou nějakou cenu, za kterou to lidi nakoupí a pak za nižší cenu přeprodávají... tak logicky člověk, který do toho nevidí si řekne "proč bych měl vlastně dát 1500 v obchodě/store, když můžu mít za 1000 z bazaru?" což je naprosto logická úvaha... proč platit více, když dostanu 100% to samé za nižší cenu?

U her neztrácíš bazarem obsah, ani se nezhorší kvalita hry, prostě nic. U auta koupíš bazar, ale oproti novému je ojeté, opotřebované - Ztratilo hodnotu, ale to u takových SP her nehrozí nikdy...

takže ty si myslíš, jak bazarem vlastně přilákáš nové lidi, nebo že jsi nakoupil hru za plnou cenu, ale že se tvá kopie pak protočí u X lidí, kteří dostali naprosto totožný zážitek, ale místo aby vývojáři dostali 10 krát zaplaceno, dostanou jenom jednou, už nebereš v potaz. V podstatě jde o warez v menším měřítku - protože i ten člověk, co nahraje hru na internet, si jí taky koupil :-D

Celkově je tvoje úvaha s přilákání zákazníka naprosto mimo, protože člověk, co koupí hru v bazaru, jí koupí jen kvůli nižší ceně, ale pořád si koupí to, co chce hrát. Kdyby ten bazar nebyl, koupil by si takový člověk hru i přesto. Od tebe to zní, že vlastně díky té nižší ceně si člověk koupil konkrétní hru... jakoby vůbec toho člověka nezajímalo co kupuje, ale jen protože to má nižší cenu, než v obchodě, to od tebe koupil a tak si "získal" zákazníka pro EA, ačkoli EA z toho nevidí ani korunu :-D

Nahlásit nevhodný obsah

20841243
ch3 napsal 22. 11. 2019 v 16.07

pro "skudlili": za 15e si muzete zahrat nejen to ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 22. 11. 2019 v 16.05

Malekith: Nemám to ve zvyku, jen špatně snáším, když někdo lže nebo říká do očí bijící nesmysly...

Já neřekl, že platíš méně... Ale v důsledku to tak je... Od tebe dostanou 1800, ale zahrají si to 2,3,4... hráči... Ode mě 500 ale zahraju si to sám... Když lehce odbočím, tak samozřejmě všichni jsme byli děti a v té době jsme naprosto běžně pirátili... Kdyby jsme to tehdy nedělali, tak třeba dnes nehrajeme... Je proto pirátství dobré ?? Některé studie to prý dokonce potvrzují... Ale rozhodně není dobré být pirátem... Nicméně děti už nejsme a tak bychom si měli uvědomovat důsledky svého jednání... A není těžké si uvědomit, že když tu hru přeprodáš, tak z toho vydavatel / vývojáři nic nebudou mít...

A samozřejmě to má negativní důsledky ve formě např. F2P, her jako služeb, tlačení mikro DLC, mikrotransakcí, útlum velkých SP her a tlačení online prvků do nich... Zkrátka herní průmysl se tomu přizpůsobuje... Na PC už fakticky bazar neexistuje, vše je svázáno s účty... Příští generaci to čeká konzole... A dost možná se hry jako takové prodávat nebudou vůbec, všichni budou nuceni si platit služby...

Obhájit si můžeš cokoli, ale jsou to žvásty... Nic záslužného neděláš, jen šetříš prachy...

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 22. 11. 2019 v 15.38

h4nsasjks: Ne neplatím méně než ty, já zaplatil 1800kč, ty 0 :D. Až vyjde v prosinci artbook, tak už ode mě budou mít 2800 a ty dost možná stále 0. A co já udělám se svou kopií je moje věc, já za ni zaplatil. Můžu si ji nechat a hrát dokolečka, ale EA z toho nebude mít ani korunu, můžu ji spálit, nebo ji můžu předat dál. Ale to že si to ode mě ten člověk koupí neznamená, že jsem EA "okradl" o 1800. Ty nevíš zda by si to ten člověk beze mě šel koupit do obchodu, pravděpodobně by hledal jinej bazar. Navíc si třeba časem koupí nějaké dlc, artbook jako já. Řekne si že EA dělá super hry a koupí si Battlefront.:D Takže jsem k EA vlastně mohl přivést hráče, který u nich třeba bude v budoucnu utrácet.. A ty budeš stále na nule :-). A dobrý, už končím. Ty máš ve zvyku vést hádky které zaberou celou diskuzi a na to já nemám čas. Musím hrát ty hry které ty si nekupuješ :D

Editováno: 22. 11. 2019 v 15.40

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 22. 11. 2019 v 15.14

esmo: Tahle debata se vedla už milionkrát... Chceš jen trollit ?? Nemůžeš srovnávat duševní vlastnictví s tím fyzickým... Max. co by šlo srovnávat jsou online hry... Koupíš si Fifu 20 na MP její životnost je max 2 roky, pak se vypnou servery... Takže ji koupíš, hraješ půl roku => "Zkracuje se její životnost" a pak ji podobně jako to opotřebované auto prodáš... A stejně jako to auto ji nemůžeš využívat... A ten kdo jí koupí, tak zase ví, že aktivně ji bude moc hrát v MP max. 1,5 roku...

Jenže u SP příběhových her je to jinak... Jedná se o jednorázový zážitek, který si užiješ a nic dalšího ti už nepřinese... Ale někomu dalšímu může přinést ten samý zážitek... Je to jako by sis koupil jízdu ve Ferrari na 1 hodinu... Svezl se a pak ten poukaz přeprodal někomu dalšímu... Ten se svezl a zase to přeprodal... Logicky by ta firma co tyhle zážitky poskytuje zkrachovala, protože by z toho neměla žádné peníze... Proto třeba vstupenka do kina je na jasně určený termín a po příchodu do kina se znehodnocuje.

Dalo by se pokračovat, ale nechci to tu zaspamovat nekonečně dlouhým příspěvkem, stejně kdo nechce chápat nepochopí...

PS: K tomu servisu... Je to trend posledních let prodat auto levněji, vydělávat na servisu a tlačit lidi k tomu, aby jezdili do toho autorizovaného... Tohle u her nemá moc obdoby... Nicméně základní premisa by měla spočívat v nějaké přidané hodnotě... Tzn. dodržuji termíny pravidelných prohlídek v AS => Platím více, ale mám např. delší záruku... Jezdím někam jinám => Ušetřím, ale nesplňuji dané podmínky a benefity z nich plynoucí... Ale tj zase o tom, že nelze srovnávat fyzické a duševní vlastnictví...

Malekith: Já kupuji jen minimum her v den vydání... Koupil jsem v "poslední době" tak jen GTA V, AC Origins, TW TK a RDR2 na PC... Jinak kupuji několik let staré hry do 500... Nicméně pokud si koupíš novou hru třeba to DS za 1700 a prodáš to do bazaru někomu, kdo to zase prodá do bazaru => Uspokojí to 3 lidi... Tak to vychází na jednoho 566 a logicky s každým dalším člověkem se to snižuje... Možná si myslíš jakej seš king, že platíš plnou cenu... Ale vesměs nejsi o nic lepší, spíš naopak... Když si užíváš benefitu hrát od prvního dne, ale ve výsledku na osobu platíš méně než my co čekáme...

Editováno: 22. 11. 2019 v 15.22

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
esmo napsal 22. 11. 2019 v 11.14

leco77: Přesně to mě u oběda napadlo, zeptat se tě, zda taky kupuješ jen nový auta a bazarový přehlížíš.
Jasně, servisuješ, ale rozhodně nemusís jezdit do autorizáku a nemusíš používat origo díly.
Ještě nějaký argument? :)

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 22. 11. 2019 v 11.02

leco77 Dobrý je to fuk. za tím co píšu si stojím, ale je pravda, že vydavatel hry tím tratí. Já ty hry kupuju v den vydání, jen za Listopad jsem si pořídil hned 3 novinky v den vydání a z toho dvě digitálně. U SW a Death Stranding si budu pořizovat artbooky, ale nějací Jardové co si koupí 3 hry ročně mě tady budou maralizovat že si dovolím dát jednu na bazar :D

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 22. 11. 2019 v 08.08

leco77: Mám stejný názor, ale vesměs už je to jedno... Bazar je na ústupu, navíc se prosazují herní služby, takže je zbytečné se nad tím rozčilovat... Příští generaci už to nejspíš bude pasé...

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 22. 11. 2019 v 07.29

Malekith: auta musíš servisovat a kupovat náhradní díly... To fakt není to samé. Jestli hry kupuješ z bazaru, nebo je stáhneš z warezu, je pro vydavatele pak celkem jedno

Bazary jsou plné, ale ty krátké hry se v nich točí mnohem rychleji...

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 21. 11. 2019 v 19.08

leco77:To můžeš říct u všeho, auto máš z "bazaru" nebo nové? A není pravda že je bazar plnej single her. Bazar je stejně plnej i her co maj 100 hodin nebo jsou spíše multákové.

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 21. 11. 2019 v 18.54

Malekith: no ty problém nemáš... Ale vývojáři a vydavatele ano :-D dělat to takhle každý, herní trh je na úpadku. Ostatně to jsou důvody, proč se čisté kratší SP hry nevyplatí dělat, když jsou pak plně bazary

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 21. 11. 2019 v 16.45

leco77: Já třeba s bazarem problém nemám, zrovna jsem SW dohrál a dal na prodej. Za 900? To by jsi šel pod cenu, takhle brzo po vydání klidne za 1200 :D ...nejméně 1100.

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 21. 11. 2019 v 14.43

Malekith: ani jednou jsem nepsal, že ta hra není pro mě, jen plná cena mi přijde dost ;) naopak se na tuto SW hru těším.

Tvůj příklad je stejně hloupý, jako srovnání GTA s Terminator Resistance

Kdybych bazaroval hry, tak proč ne, koupím za 14 stovek, střelím za 9 stovek, ale tím, že tohle je pro mě stejná praktika, jako warez, tak počkám na slevu/ea access

Nahlásit nevhodný obsah

20872214
Malekith napsal 21. 11. 2019 v 13.30

leco77: Doporučuji Fallou 76 nebo Anthem, tam je více obsahu než tady ve SW. Tohle hold není hra pro tebe, v pořádku :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20874536
Minstriel napsal 21. 11. 2019 v 13.11

leco77: však v pořádku. Jsou to tvoje peníze :). Jen 14 hodin kvalitní kampaně je opravdu v dnešní době hodně.
Pokud tedy nepočítáme open worldy nacpané nudným balastem.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 21. 11. 2019 v 13.11

h4nsasjks: To, že je jednodušší neznamená přece, že je jiný. Funguje hodně podobně, důraz na parírování, prolamování neprátelské staminy, červené útoky kterým je nutné se uhnout, zamykání na nepřátele jako ze Souls hry atd.

Taky záleží na jakou obtížnost to Bigas hrál, jelikož volba obtížnosti kromě HP a útoku nepřátel ovlivňuje i délku časových oken na parírování. Neřekl bych, že na vyšší obtížnosti to bude o moc lehčí než Sekiro.

Editováno: 21. 11. 2019 v 13.31

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 21. 11. 2019 v 12.38

Mitsurugi: Co se toho combatu Sekira týče, tak to Jirka Biggas zpochybnil... Že prý je to podstatně jednoduší....

Souhlasím s tebou, že na hodiny se to přepočítávat nedá... Já si užil Zaklínače 3 a pár misí před koncem jsem chytil krizi, že jsem se k dohrání musel nutit... A to jsem mě na začátku velké, že to budu hrát opakovaně... Nemluvě o tom, že 14 hodin není málo... Je to na 7 dní po 2 hodinách, což bohatě stačí... Nemluvě o tom, že pokud hra baví a není dlouhá, tak ji vždy může člověk hrát opakovaně, třeba zkusit jiné věci...

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
esmo napsal 21. 11. 2019 v 12.09

Mitsurugi: +1

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 21. 11. 2019 v 12.07

JabJab21: To pak záleží, jestli je pro tebe hlavní kvalita nebo kvantita. Já si třeba často radši zahraju kratší hru, kde se něco děje, než abych se patlal s "honěním otazníků" na sto hodin

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 21. 11. 2019 v 11.37

esmo: není za co... pro mě to tak je... kdyby tyhle přímočaré singlovky měly poloviční cenu, proč ne, ale takhle to vnímám i já osobně, kdy plná cena za takové hry, které po pár hodinách odhodíš, není pro mě adekvátní.

Za hry typu AC, RDR, GTA, RPG a podobně jsem ochotný dát plnou cenu, protože tam mám "co dělat", ale u her jako Uncharted, Quantum Break, ted Star Wars - prostě ne, za plnou cenu málo muziky

Nahlásit nevhodný obsah

20842776
JabJab21 napsal 21. 11. 2019 v 11.32

esmo: No jako pardon, ale nemuzes srovnavat treba Dragon Age Inquisition a Fallen order. Vsadim se ze DAI stalo v dobe vydani taky 1500 a je v tom kolik? Stovky hodin kdyz delas vsechny vedlejsi ukoly a tak? Proc by mel leco platit 1500 za 17?

Editováno: 21. 11. 2019 v 11.33

Nahlásit nevhodný obsah

20925507
esmo napsal 21. 11. 2019 v 11.13

leco77: A ty seš přesně ten typ zákazníka, kvůli kterýmu vydavatelé nabývají dojmu, že hráči nemají zájem o čistě singleplayerové hry.
Díky ti moc, škudlile.

Nahlásit nevhodný obsah