Realistické hry

11. listopad 2008 00:00 / Pavel Dobrovský / Komentář / Diskuze (14)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
3339577
Edie napsal 4. 12. 2008 v 20.27

opět dobry članek...

Nahlásit nevhodný obsah

4353507
sstrider napsal 13. 11. 2008 v 14.07

Pavel Dobrovský ukazuje, proč má cenu číst diskuze na internetu. Pavle díky.

Nahlásit nevhodný obsah

20824244
poor_hero napsal 13. 11. 2008 v 05.29

Hmm, vždycky mě dojme jak jsou někteří, uměnovědnými teoriemi naprosto netknutí, autoři schopni v poměrně krátkém textu zbourat propracované a promyšlené koncepty realismu neuvěřitelně banální úvahou.

Nahlásit nevhodný obsah

548547
idril napsal 11. 11. 2008 v 18.22

Chtěl bych vyslovit poctu autorivi, za to, že se dlouhodobě snaží o herní publicistiku a to způsobem, který na české scéně nemá obdoby.

K realismu ve hrách se autor tentokrát myslím vyjádřil příliš zjednodušujícím a zavádějícím způsobem. Realismus jako takový není něčím, co by mělo kladné, či záporné znaménko. Tedy není naprosto problém, aby hra, která po grafické stránce věrně kopíruje suchopár reálného například vesnického prostředí byla naprosto úchvatně hratelná. Hratelnost, estetický dojem ze hry, pocit vtažení do hry, to vše závisí na konstelaci všech přítomných prvků ve hře a zároveň na žádném jednom konkrétním. Vezměme si třeba příklad prosté hry na schovku. Tu přeci hrajeme v reálném prostředí a baví nás převelice. Když by ale jedno z rozverných dětí navrhlo: pojďme si tu místo schovky hrát na chození a čumění kolem sebe s tím, že se občas jeden druhého zeptáme, jak se dostaneme na druhý konec vesnice (častá náplň počítačových her), bude rázem všechny nudit jak prostředí, tak náplň hry, tak vlastní ubohý život na venkově. Myslím, že autor s tímto jistě souhlasí a pouze se nechal strhnout snadností ilustrace nereálnosti "realistických" her na banálním přirovnání k nudnosti reálné reality.

Podle mne se věc má tak, že dojem ze hry tvoří koktejl všeho možného a je naprosto stejně možné udělat skvělý koktejl s reálnou realističností nebo kýčovou "hyperrealističností".

Z článku naopak souhlasím se závěrem, že je třeba, aby vývojáři dokázali vytvořit hru, která bude médiem. Rovněž velice bystrá a cenná je reflexe způsobu nahušťování grafických a funkčních atrakcí, přeplňování světa. Schválně si každý vyběhněte s mečem do lesa, kolik potkáte questů. Někde tam jistě bude veverka a o pár km dál divoký prase - ani veverku, nani prase asi nepotkáte, natož abyste je ulovili. Ale proč si nezalozit po stromech? Proč si nezaběhat? Proč nefotit broučky makrem? Proč nejít s děckama a nezahrát si na tu schovku? Kvalita hry záleží na konceptu, ne na stavebních prvcích. Ty hru modulují, estetizují a to teoreticky zcela libovolným způsobem.

Nahlásit nevhodný obsah

20809883
Fox939 napsal 11. 11. 2008 v 13.55

ja nevim co furt vsichni maji s tim realismem,proc asi hraju hry? abych mohl delat neco co v realu ne,no neni to tak? a ne takove The Sims simulator realného života.Hry jsou od toho abych se unich bavyl, a ne bušil do klavesnic e rozmlatil miš ze nemužu preknat nakou misi,ted mam na mysli realnou hratelnost z grafikou je to jine tu at si real nou delaj to mi neva cim hezci tim lepsi :).

Nahlásit nevhodný obsah

17705706
Wiloni napsal 11. 11. 2008 v 15.13

Háčky, čárky, interpunkce a to jak roztrháváš jednotlivá slova - to bych ještě překousl. Ale "bavyl" nebo "miš" už je na mě moc. Kolik ti proboha je. Lidi ve tvym věku by měli věnovat podstatnou část svého dne škole a ne PC. Ano hry jistě přinášejí možnost řešit situace které by člověk normálně neměl šanci řešit byť by k těmto situacím došlo v prostředí tobě důvěrně známém. Jen malý děti nebo pitomci (podle mě) obdivujou hry který hrajou všema barvama kde po sobě hypervetřelci z dalekejch planet střílej barevnejma lejzrama nebo plazmou (v reálu obojí většinou mimo viditelné spektrum) a všechno na mapě se silně komixovim nádechem. Spousta lidí má rádo reálný prostředí kde si ovšem může plnit vlastní sny.

Nahlásit nevhodný obsah

20824198
Garofano napsal 11. 11. 2008 v 22.52

"se silně komixovim nádechem"
to taky trošku bolí

Nahlásit nevhodný obsah

20809883
Fox939 napsal 11. 11. 2008 v 16.31

jeste chci dodat ano nake vesmirne rubacky mne moc neberou ale takovy tf2 je dobry a takovy priklad za vsechny "realne hry" takovy garrys mod :) nema konkurenci

Nahlásit nevhodný obsah

20809883
Fox939 napsal 11. 11. 2008 v 16.24

Ano máš pravdu mam tam chyb jako nasekanych a asi to bude tím že jsem dyslektik tak jsi pls chyb nevsimej ale všimej si obsahu a ten kritizuj.
a ted name zřejmne zareaguješ a zase me opraviš a muže me tady spamovat do nekonečna.

Nahlásit nevhodný obsah

4867914
BubaK.CZ napsal 13. 11. 2008 v 19.22

to že jsi dyslektik tě neomlouvá. stačí trochu snahy a chyby dělat nebudeš (rozhodně ne tolik). jen se snažit. pokud se nesnažíš, je to jen výmluva

Nahlásit nevhodný obsah

20810471
Helgi napsal 13. 11. 2008 v 17.27

To aqwarty: Ano, to, že je dyslektik ho omlouvá.

Nahlásit nevhodný obsah

14973832
aqwarty napsal 12. 11. 2008 v 00.38

To, ze jsi dyslektik te neomlouva.

Nahlásit nevhodný obsah

17705706
Wiloni napsal 11. 11. 2008 v 19.29

Nevim proč bych tě měl kritizovat. Prostě si dyslektik a tim se pravopis vysvětlil. Na tom nevidim nic divnýho. Hry mě bavěj předevšim pro atmosféru a ne pro grafické zpracování (Crysisáci neplakejte). Ale radši si dám Flashpoint než Quaka. Toť vše.

Nahlásit nevhodný obsah

20812206
_Thorus_ napsal 11. 11. 2008 v 15.01

Moje slova.

Teda až na těch několik desítek gramatických chyb...

Editováno: 11. 11. 2008 v 15.01

Nahlásit nevhodný obsah