Článek Poplach: celebrity dorazily!

Poplach: celebrity dorazily!

Luke

Luke

1. 6. 2009 22:30 4
Reklama

„Přivítejte na pódiu sira Paula McCartneyho a Ringo Starra,“ promluví dunivý hlas, jako by vyvolával dva wrestlery do ringu. Dav novinářů s potleskem vstane, někteří udělají rukou paroháče, jiní véčko, podle toho, jestli jsou rockeři nebo idealisté. Bouřlivé ovace nenechají nikoho na pochybách, že dýchá stejný vzduch s legendárními postavami. „Brouci“ několika zábavnými frázemi nechtěně ubezpečí publikum, že o hře Rock Band: The Beatles ví asi tolik, jako my o tom, co dělají každou středu v pět večer a zmizí. Znalosti od nich neočekáváme, protože jde o celebrity. Microsoft s nimi na letošní tiskovce rozhodně nešetřil a místy už kadence příchodů a odchodů lidí, které známe z novin a učebnic, nabývala absurdního rozměru. McCartney. Starr. Yoko Ono. Steven Spielberg. Felicia Day. Peter Molyneux. Hideo Kojima. Tony Hawk. Cliff Bleszinsky. Hvězdný prach z jejich chodidel vytřel některým novinářům zrak, že si jen horko těžko vzpomínají na hry, které Microsoft ukazoval.

"Celebrita je všeobecně známý nebo důležitý člověk, který upoutává vysoký zájem médií a veřejnosti,“ definuje termín „celebrita“ server Wikipedia. Takový člověk ovlivňuje veřejné mínění, lidé na něj přenáší své morální hodnoty a sledují jeho život a chování. V našich zeměpisných šířkách a délkách sebou slovo nese hanlivý podtón - „to je taková celebritka,“ říká se s despektem o někom, kdo je mediálně vidět. A právě taková viditelnost je jedním z důvodů, proč jsou celebrity placeny, aby se účastnily akcí, jako je tiskovka Microsoftu. I kdyby byl jejich výstup tak krátký, jako tomu bylo u Yoko Ono, která jen přišla, objala se s vdovou po Georgi Harrisonovi, zamávala a odkráčela, zaručeně o události informují média, která by se jinak o hry, Xbox 360 a Microsoft vůbec nezajímala. Skrz naskrz mediálním prostorem proběhne rázová vlna a veřejnost se začne ptát: proč tam Yoko Ono byla? A to rozhodně není špatné.

Jsou celebrity, na které jsme ve hrách zvyklí. Hideo Kojima nebo Peter Molyneux nás nepřekvapí, protože s jejich jmény přicházíme do styku často. Stejně tak jsme si zvykli na pragmatického Tonyho Hawka a intelektuálního Stevena Spielberga. Ostatně, kdo jiný by mohl uvádět Project Natal, než právě Spielberg, pro kterého je imperativem nikoliv vytváření skvělých her, ale vizionářské přemýšlení o tom, kam by to hry mohly jednou dotáhnout. A kdo jiný má právo interaktivní prkno bez koleček, než skejťák Hawk? Microsoft tedy vedle zvučných jmen, jako McCartney a Yoko Ono, vsadil i na celebrity, které o hrách a technologiích něco ví. Felicia Day, herečka ze seriálu The Guild, byla stejně dobrou volnou pro představení integrace komunitních sítí do Xbox 360, jako byl Spielberg pro Natal. Felicia, neoficiální princezna Twitteru a Facebooku, evidentně přesně věděla, co říká – a jak to bude fungovat. Ne všechny celebrity byly tak praktické – ať už znalostmi nebo všeobecnou proslaveností. Některé byly tak trochu navíc. Platí to o Hideu Kojimovi, stejně jako o Yoshinori Kitasem a Motomu Toriyamovi (Final Fantasy XIII), kteří na pódiu byli čistě proto... aby na něm byli. Kdo čekal, že budou mít na srdci velký projev, byl zklamán.

Nebyl to jen Microsoft, kdo tahal králíky z klobouku. Na tiskovce UbiSoftu se objevili James Cameron a fotbalista Pelé, Electronic Arts zůstala v herních vodách se známými vývojáři. Koho vyvedou na pódium Sony a Nintendo, to zatím nevíme. Slavné tváře ale táhnou a celebrit je téměř nekonečně. Filmoví režiséři a hudební legendy na prknech divadla E3 - skvělé. Nám hráčům navíc dávají hřejivý pocit, že herní kulturu akceptují a přijímají. Otázkou zůstává, jak dlouho bude trvat, než se situace obrátí a Peter Molyneux nebo Cliff Bleszinsky budou zváni na filmové festivaly jako čestní hosté.

Sledujte náš E3 2009 speciál: původní videa z LA, dojmy Martina Bacha a Pavla Dobrovského, komentované fotografie, Twitter feed a záplavu novinek, trailerů a screenshotů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama