Na hry se nadávalo vždycky

28. prosinec 2013 00:00 / Ondřej Švára / Komentář / Diskuze (92)

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
-1
wautip napsal 11. 2. 2014 v 16.42

Můžete zkusit hru na www.wautip.com

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 4. 1. 2014 v 14.06

Ringo: Richmond: Fakt nezvávidím klukům, kteří se narodili o deset/patnáct let později a glorifikují zkonzolovatělou platformu pc, počítají stupně AA, jakože fyziku, a FPS... My ostaní/starší už nějaký čásek hledáme cestičky vedlejší, a jak říkám není nutné jít do historie - viz např. KSP (skvělá záležitost, vřele doporučuji)...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 4. 1. 2014 v 13.04

Ringo: Richmond: Pro mě osobně (já vám jdu trošičku vzdory) prostě ale "pcčko" dělaly hry, které pokořovaly hranice ve všech směrech: Descent, Outcast, BattleZone, Sacrifice, Homeworld, Giants - jak řekl Ringo, ty hry prostě nebyly "sterilní", z těch sterilnějších to byly simulace (LeMans, Grand Prix Legends, Nascar, naposled GTR, série Commanche/Delta Force/Swat/Hidden and Dangerous, první Full Spectrum Warrior - kluci, těch bylo mraky, nestačily ruce/nohy) - a ty simulace prostě jakoby definovaly hratelnost pc typu "lander"/editor (zadej vektor, sílu, sleduj výsledek), hc hratelnost - proto mám jako tendence říkat, že pc umřelo se simulátory a těch pár jej z bahna nevytáhne (Bohemka)...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 4. 1. 2014 v 12.11

Ringo: No tak simulátory prostě vychcípaly, ať už letadla, vesmírné, taktické, automobilové - to vidím jako příčinu pádu pc u mně osobně, po roce 2007 konec prostě, her s pc hratelností obecně čtvrtina a simulátory doslova exly (tam se to dá datovat ještě cca o dekádu dříve)...

Richmond: Nedávno se třeba objevilo pár článků o "I have no Mouth..." - na tu hru vzpomínám právě kvůli tomu pocitu "hození do vody", na začátku nevíš nic, postupně rozkrýváš to předivo motivů (autoři to uměli nadávkovat naprosto suprově) a s tím propojených hádanek, navíc je to hra silně dospělá (tento aspekt bychom určitě uvítali všichni tři jak tu jsme)...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Ringo napsal 4. 1. 2014 v 10.35

Rezan: tak já žádný zkostnatělý pohled nemám. Vždycky jsem hrál RPG, tahové strategie a adventury. Ostatní žánry jsem si vyzkoušel, ale po čase je vytěsnil, nenaplňovaly mně. Přes to si velmi rád zahraji NHL nebo nějaký simulátor. Tvé opěvování technologií může fungovat ve hrách, kde je technologie defakto nutností, aby hra vznikla. To platí třeba pro simulátory a je třeba pravda, že i když mně bavil Frontier 2 a kdysi jsem dokonce obdivoval tu vektorovou grafiku s detaily měst na planetách, tak kdyžjsem nedávno spustil X3, bylo mi jasné, že to je jiný level. Ne jen kvůli grafice, ale celkově díky funkčností celého toho vesmíru, kde to obchodování nebylo jako ve Frontierovi jen nakup levně, draze prodej, v X se mi líbí návaznost na jednotlivý průmysl třeba. U NHL to šlo taky hodně dopředu, protože u toho sportu je dost důležité, aby to i vypadalo, aby nešlo jen o pokročilou verzi pongu. U letových simulátorů jsem se nalítal stovky hodin u F 15 Strike Eagle od Microprose a dnes bych to nedal a pustím raději Lock on. Potud ti tedy mohu dát za pravdu. Jenže ty technologie naopak smetly jiné hry. Třeba můj nejoblíbenější žánr RPG. Dnes je to samá dokonalá mimika obličeje, namluvení, rádoby košaté ovlivnitelné rozhovory, ale atmosféra se úplně vytratila, u RPG je důležitý jakýsi rukopis v grafickém provedení. Od jisté doby je ta grafika strašně sterilní a hry jsou si podobné jjako vejce vejci. Všechno se navíc herně zjednodušuje, vodí se za ručičku, hra se hraje pomalu sama a jediný challenge, který je hráči do ruky dán je uklikat nějakou akčni sejkvenci, což podle mně do RPG vůbec nepatří, to si můžu zahrát rovnou FPS nebo nějakou akrkádu. Takže tady technologický vývoj šel na ruku hráčům, kterým se moc nechce přemýšlet a líbí se jim jen grafika a pořádná akce, aby to fičelo. BTW já už mám konzole dávno. Kolem roku 2000 mně přestaly bavit ty nové PC hry, tak jsem přesedlal na konzole, nadchly mně JRPG, hrál jsem na emulátorech SNESU, Genesis, PS1, koupil jsem si PS2, pak mám NDS, PSP a XBOX. Takže tak nějak průřezově mám přehled, jaké hry v jaké podobě se kde vyskytují. Přes to všechno mně nové PC hry stále nebaví, čím to třeba u RPG vypadá tehcnologicky vyspěleji, tím větší je to herní nuda a když už se přesytím konzolovkama, tak se vrátím ke starým dobrým PC hrám ve VGA grafice a poslední dobou mně čím dál více lákají hry z druhé poloviny 80. let v 16. barvách:-)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Richmond napsal 4. 1. 2014 v 08.32

Rezan: Já nevolám po nelidské obtížnosti. Ale shodnu se s Tebou v tom, že současné "vození za ručičku" je pro mě neakceptovatelné. Taky hraju momentálně první díl Might&Magic (stejně jako Ringo) a tam dostaneš quest a nemáš ani tucha, kam jít, kde to hledat. Až prozkoumáváním světa získáváš střípky informací, náznaky. Nalezení questového předmětu je pak zážitek. A k tomu samozřejmě hodně těžké souboje a to od začátku. Dnes často ti šipečka ukazuje kam jít.

Těch věcí, co mi vadí je samozřejmě. Primárně hraju cRPG, takže nevím, jak to u je jiných žánrů (střílečky ani hrůzy typu GTA nehraju).

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Richmond napsal 4. 1. 2014 v 08.27

Rezan: "V současnosti je prostě klasické pc/win herně mrtvé po stránce vysokorozpočtových projektů"

Tak to mi třeba vůbec nevadí. Nedokážu si vzpomenout, kterou AAA hru bych si chtěl z těch posledních 13 let zahrát. Asi žádnou. Pokud se mi něco líbilo, určitě to nebyla vysokorozpočtovka (Grimrock, historické strategie od Paradoxu).

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 21.49

Richmond: Imho, člověče - s tebou se bavit "na úrovni - nedávno jsem sáhnul na Incubation a jako, je hezké, jak je to poctivá a vypilovaná záležitost, ale po první pětce misí začne jít do tuhého/začnou téct nervy a to si pamatuju, že např. takový Spellcross jsem hrál na nejtěžší obtížnost - dnes je pro mě nepředstavitelné, že bych něco takového hrál jako dříve - ani Incubation, či Spelcross na zmiňovanou obtížnost jsem nikdy nedohrál do konce... Mi dnes chybí čistě jen a pouze ta uměleckotechnologická kompozice - demonstrace technologie a neotřelý pohled designéra, který jde s technikem ruku v ruce - "on" mu řekne, co je možné, a "on" jak toho využít coby stěžejního mechanismu ve hře... Mi nevadí nižší obtížnost (naopak vítám), vadí mi ale "vševysvětlování" (absence pocitu "hození do vody")...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 21.10

Stále více je to o tom "dívat se jinam" - a v tom má autor článku pravdu, často tím myslíme a vydáváme se do minulosti a nejsme přitom schopni akceptovat "jiný pohled na věc" (konzole, kickstarter, mobilní/casual//handheld sféra). V současnosti je prostě klasické pc/win herně mrtvé po stránce vysokorozpočtových projektů... Jsme tak nějak zkostnatělí stejně jako náš velký herní průmysl...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 20.55

Já sám mám rovněž pohled deformovaný "pc". Ale letos jsem pevně rozhodnut pro konzoli (nesnáším lidi, kteří říkají, že je to fuj - neví o co přicházejí). Ano, pět let katastrofálního sucha a ždímání značek se na nás projevilo neblaze... Ale myslím, že bude líp, lecco se vyvrbí, lecco se očistí od šmíru, který nemá o podstatě věcí ani páru, lecco skončí a lecco začne. Bude to rok (dva) plný velkých věcí...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 20.07

Rezan: A znovu upozorňuji, diferencují se platformy/přístupy, konkurence je větší, než kdy dříve, odlišují se ovládacími technologiemi, přístupem k nim, filozofií distribuce/služeb... Je váš problém, že se soustředíte na velký herní průmysl/pc/Makrohard/Hollywood - Sony ukázalo v poslední dekádě velmi hezké věci (př n. 1 - Little Big Planet) a dokázalo pochodeň udržet...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 19.55

Ringo: To co říkáš ale není pravda, vzpomeň na jednoduché demo Terep - dej lidem trošku prostoru, trochu tvého fetiše (promakanou fyziku), a oni si hratelnost dokáží často sami utvořit...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 19.51

Richmond: Klidně si zůstaň jen u oldschoolovek, já myslím, že mi takové Vampire Bloodlines, Call of Cthulhu, či hry posledního silného ročníku (2007) rozhodně mají co říci, stejně jako naděje skromně svitlé v tomto mezičasí typu Darkstar One, či ARMA, stále více putující směrem do nezávisla, kde dokazují velkému hernímu průmyslu, že ti lidé, o nichž mluvíš, tady jsou a kutí třeba Forest, či nový Elite...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Ringo napsal 3. 1. 2014 v 19.50

2 Rezan: technologie ze hry lepší zábavu neudělá. Můžeš se rozplývat nad tím, co tehcnologie všechno umožní, ale otázkou hlavně je, zda to bude bavit. Ono si třeba kdysi hodně lidí myslelo, že když bude hra namluvená, bude je bavit třeba více. Rozmohl se boom speach packů. Samozřejmě to byl naprostý nesmysl. Hru dělájí hrou pravidla a hratelnost, vše ostatní je podružné. Mně se docela potvrzuje můj dávný názor, že hry zabil moment, kdy hráči začali "hrát" defakto 3D Marky. Jo, technologicky k posrání, herně nula. Hraní si tak nějak nahradil fetiš, že se to či ono na té mé mašině kua hýbe a jdu se s tím pochlubit kámošům. a když se to kua nehýbe, je na čase přemluvit fotra, ať inverstuje patnáctku do nové grafárny, jinak nebudu spát. Takže asi tak.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 19.36

Richmond: Mysli si co chceš - já prostě rád technologie a stejně tak se rád vracím k Albionu, protože mám přehled o technologiích a jejich možnostech - vím, co říkám, morousi. Čekají nás silné a zajímavé ročníky...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Richmond napsal 3. 1. 2014 v 19.07

Rezan: MMO nehraju, konzole nepouzivam. A opravdu si myslis, ze dnesnim hram chybi nejakej system rozpoznavani reci?? Timhle jsem si mozna procgazel nekdy v pulce 90.let a ubehlo tokik let a vysledek je tristni.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 15.01

Richmond: Imho asi nevidíš do pozadí technologií, ale stoupnou-li v obecném měřítku (na většině platforem) "sémantické a rozlišovací schopnosti" strojů (schopnost rozumět řeči/významům), jaký to asi může mít vliv v oblasti A. I. např., pokud se toho chopí zdatný vývojář???

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 14.29

Richmond: Ale ano, zlepší - platformy a přístupy se diferencují, odhalují se nové přístupy - posledních pět let tu byl víceméně nudný hegemon, teď se konkurence všemožně mnohem silněji vymezuje, více se perou - z toho my budeme těžit...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Richmond napsal 3. 1. 2014 v 14.05

Rezan: Děkuju, nechci. Tohle skutečně ZLEPŠÍ kvalitu her...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 13.56

Rezan: A to není zdaleko všechno člověče - Intel/Makrohard jdou jednoznačně cestou "smyslovosti zařízení"/biometrických technologií (rozpoznávání hlasu/pohybu) - v podstatě všechna nadcházející zařízení budou disponovat novými ovládacími prvky, které chtějí ustavit za standart.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 13.14

Xarxes: Co se týče technoélogií (mám k nim blízko), tak to není jen zmiňovaný Ocullus Rift - zmíním ta největší želízka v ohni, jejichž osudy bude "gulervoucí" sledovat:
1. Makrohardu/Hollywoodu "zvoní hrana" (slabé prodeje desktopů, konkurence google) - sjednocování systému na konzoli/přenosných zařízeních a pc (soustředění se intelu na mobilní sféru) + nová úroveň "cloud služeb" (nemálo teoretikům o konspiracích)
2. Nové konzole konečně zvládnou MMO a velký multiplayer (naprosto zásadní)
3. AMD v souvislosti s 2. bodem ukořistilo na svou stranu EA (porty na tablety by AMD - "casual"/handheld scéna)
4. Zatím tiché spekulace o streamovaném hraní/předplacené službě (nVidia-Grid/Sony-Gaikai)
5. Snaha o odklon Valve/Steam od platformy Makrohardu

Rok nabušený k prasknutí...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 3. 1. 2014 v 12.56

Xarxes: No, na všech frontách to vypadá na zajímavé události - tento rok, troufám si říci, bude zásadní a přelomový v mnoha oblastech...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Richmond napsal 3. 1. 2014 v 07.56

Xarxes: Buď rád, že tě tyhle hry baví. Z těch co jsi uvedl mě ani jedna absolutně neláká.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Xarxes napsal 3. 1. 2014 v 00.27

Neřekl bych, že žijeme ve špatné době.. stačí se podívat na Steam a top nejprodávanější hry na něm. Najdeme tam tituly jako DayZ, Payday, Stanley Parable, The Walking Dead, Black Flag.. Navíc se nám pomalu ale jistě blíží Oculus Rift, který vypadá na solidní přelom v oblasti hraní.. Takže já si nestěžuji a jsem rád za dobu ve které se teď nacházíme..

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Honza napsal 2. 1. 2014 v 17.42

Pravda: souhlas

Nahlásit nevhodný obsah

20841627
Silesian napsal 2. 1. 2014 v 15.28

Mitsurugi: On tam fakt někdo koval jo? Právě soubojový systém mi brání v hlubším prožitku Morrowindu, jo a ještě plížení a lukostřelba, které mě tak uchvátili v Oblivionu.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 2. 1. 2014 v 14.46

Kein: No máš pravdu ve srovnání Morrowindu a Skyrimu, ale i přes to všechno mě namodovaný Skyrim baví mnohem, mnohem víc než namodovaný Morrowind. V Morrowindu prostě nedokážu překonat combat systém, jeden z nejhorších co jsem kdy viděl.

A jen tak mimochodem, nikdo tě nenutí kovat daedrické brnění na levelu 13.

Abys mohl vykovat deadrické brnění na levelu 13 tak jsi musel vypowerlevelit (fuj, to je slovo) Smithing, vyrazit do Ebony dolů tam u orků, což jde jedině z předchozí znalostí (a nebo mít fakt štěstí) a nakoupit Daedric Hearty u toho chlápka v College of Winterhold (zase je potřeba předchozí znalost). Pokud budeš procházet hrou normálně, tak je hodně malá pravděpodobnost, že na levelu 13 budeš schopný vykovat daedric armor.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 2. 1. 2014 v 14.18

Jinak trochu odbočím... Mě osobně si získá pokus o "remake" či znovuvytvoření technologicky špičkové centrifugověhratelnostněhardcorové záležitosti - Descent...

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Rezan napsal 2. 1. 2014 v 14.04

No, každopádně není nutno zcela házet flintu do žita (když tak jen u platformy Makrohardu) - budoucnost je na poli hw i sw na jakémsi rozhraní (AMD/konzole, Valve/Linux, Kickstarter) a zcela jistě nás čeká zajímavá budoucnost a spousta poučných příběhů.

Nahlásit nevhodný obsah

20798046
Kein napsal 2. 1. 2014 v 12.48

Ale...já bych řekl, že většině herních kritiku jde o tu samotnou podstatu těch her, než to, jestli ji tvořil bohém, nebo ryzí kapitalista. Mi konkrétně jde o to, že i ty dnešní hry, které dnes jsou považovány za dobré mi přijdou prostě idiotské. jsou to jen takové pozlátka pro oči.

Třeba Skyrim. Hra vypadá krásně, obrovský svět...ALE...když se do te hry podívám důkladně (hraním) zjistím jak je debilně nevyvážená, jak se dungeony neustále opakují a nic v nich není a jak primitivní tam jsou questy a kolik zbytečných dovedností tam je jen do počtu.

Co tím chci říci => Když se podíváte zpětně třeba na Morrowind, kde měl člověk orgasmus, když posbíral, skrze všechny datadisky to jediné daedrické brnění a na proti tomu Skyrim, kde si ho stluče v kdejaké kovárně....tak se nestačí člověk divit. TO je největší problém skyrimu - člověk si ukove co je mu libo a pak nemusí chodit už do dungeonů, protože tam nic lepšího už nenajde a to je třeba jen na lvl 13. A tak je to se všemi hrami co jsem doposud hrál. Všechno se zpřístupňuje a zjednodušuje - klesá obtížnost, teď nemluvím o potvorách, ale o té herní funkční obtížnosti. Morrowind je rozlohou čtvrtinový než Skyrim a přesto se zdá stejně velký...proč? Protože člověk tam má mapu a v Journalu má napsáno severovýchdoně od Balmory je důl - hledej, ve Skyrimu mu to hodí GPS a jdi si. Málokdy se stane, že v nových hrách potkáte nějakou zábavnou překážku, hry vodí hráče za ručičku a to, troufám si tvrdit, hodně lidí nudí, a třeba si to ani neuvědomí hned.

Editováno: 2. 01. 2014 v 12.50

Nahlásit nevhodný obsah